Op het plaatje zie je de simpele flow. Gordijnrails krijgen een signaal van Homey om deze dicht te doen als de zon onder gaat en het na 10.00 uur is. Als je op de Test knop drukt werkt alles. Als het in de praktijk actief is, gaat de ene helft van de gordijnen wel dicht en de andere helft niet. Wat kan ik doen om dit te verbeteren? Neem aan dat als in Test alles dicht gaat het geen bereik probleem is? Alvast dank voor tips en trics
Wellicht een pauze inbouwen tussen de commando’s om de gordijnen dicht te doen zodat de signalen elkaar niet verstoren
Dank je Walter, vertraging toegepast. Kijken of deze flow morgen nu wel automatisch wil starten.
Wat is je idee achter de en kaart?
als de zonsondergang over 5 minuten is dan is het toch altijd wel later dan 10:00 in de ochtend, tenzij je in het noorden van Scandinavië woont.
Maar los daarvan, als de vertraging tussen de dan kaarten niet werkt, kan je volgens mij zonwering tegenwoordig ook groeperen zoals dan ook met lampen kan. Dan hebben ze een gecombineerde dan kaart omdat ze 1 device in Homey zijn.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de DAN in een standaard flow allemaal tegelijk uitgevoerd werden?
Dan heeft een pauze geen zin. Persoonlijk gebruik ik het liefst altijd Advanced Flows…
Als je een pauze er tussen zet gaan ze niet allemaal tegelijk. Anders heeft een pauze geen zin.
Per apparaat bv 2 seconden er tussen.
Dus apparaat 2, 2 seconden wachten, apparaat 3, 4 seconden wachten.
Een Standaard Flow poogt alle flowkaarten in de DAN-sectie tegelijkertijd uit te voeren. Dat werkt niet altijd zoals verwacht. Het toevoegen van een minimale vertraging (1 sec) kan er voor zorgen dat Homey alle kaarten wel goed uitvoert.
Zo’n pauze is dus niet alleen bedoeld om daadwerkelijk een bewust wachtmoment in te bouwen, maar ook om - bij gelijktijdige uitvoering van meerdere kaarten - te voorkomen dat Homey een deel niet goed uitvoert.
Dank voor de input. Ik heb via een advanced flow en inderdaad met wachttijden tussen de kaarten nu een goed werkende flow. Dank allen ![]()
Voor de volledigheid: Bij een Advanced Flow, mits je de kaartjes achter elkaar schakelt, hoef je geen wachttijden tussen te voegen. Dat is alleen nodig bij Standard Flows.
Dank voor de tip, ga ik dat nog testen ![]()
Er staat me iets van bij dat die “over 5 minuten” niet goed werkt. Doe eens zonder dat. Dus alleen: zon gaat onder
wat ik doe met de app: Zonnestanden
Als: Zonlichtverandering
En: lichtsterkte is kleiner dan 0.55 (55%)
Dan…
Dit werkt bij mij foutloos. De waarde heb ik bepaald middels inzichten tijdens een druilerige dag en kijk dan wat de laagste stand is en daarmee bepaal ik dan die 55%. Moet wel zeggen; dit gebruik ik alleen voor het aanzetten van de verlichting.