Flow schema probleem, niet alles in de flow schakelt altijd mee

Ik heb op mijn Homey Bridge een flow gemaakt om mijn rolluiken te sluiten en openen en verlichting aan en uit te schakelen.
De verlichting wordt geschakeld met Klik aan klik uit onderdelen en de rolluiken worden gestuurd met Somfy RTS.

Elke flow is er altijd wel 1 lamp of rolluik dat niet wordt meegeschakeld. Het is nooit dezelfde lamp of rolluik. Elke keer weer een andere lamp of rolluik
Ik heb heb daarom tijdvertragingen van 15 seconde gezet tussen de schakel acties. Dus 1 rolluik per 15 sec of 1 lamp per 15 seconde om te kijken of de codes niet te snel achter elkaar worden uitgezonden maar het probleem blijft.
op een ICS 2000 waar dezelfde lampen en rolluiken ook met een flow tot een paar weken terug werden geschakeld werkte het probleemloos. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn ?
Is bv het zendvermogen van de Homey Bridge lager dan van de ICS 2000 ?

Naar ik aanneem is het bekend dat in een DAN kolom, alle kaarten gelijktijdig gestart worden.
Dus als de verschillende kaarten met verschillende vertragingen moeten starten, dan voor de eerste kaart geen vertraging, voor de tweede kaart 15 sec. voor de derde kaart 30 sec. vertraging.
Overigens is een vertragingsverschil van 1 a 2 seconden over het algemeen wel voldoende.

1 Like

Ik heb in eerste instantie geen tijdvertraging ingevoerd. maar nu dus wel
Nu dus 15 seconden per lamp of rolluik. maar het maakt dus niets uit.
Klik aan klik uit zit op 433 MHZ en somfy op 860 MHZ ( zover ik weet) dus het is ook niet zo dat er frequency verstoring is

Uit je antwoord kan ik niet opmaken dat je begrepen hebt wat ik uit gelegd heb, kan aan mijn uitleg liggen.
image

Tussen lezen en begrijpend lezen zit een verschil. :slight_smile:
Wat je dus vertel is dat het geen increment is maar een absolute tijdvertraging. Dus als alles op 15 Seconden staat dan krijgen ze alsnog allemaal gelijk hun code.

Klopt.

Ik heb het nu aangepast. Bedankt voor de Tip !

1 Like