Ik heb diverse flows aangemaakt op mijn Homey Bridge, ik kom erachter dat de vertragingstijden niet accuraat zijn. Iemand hier ervaring mee hoe dat op te lossen ?
Kun je delen hoe je dat getest hebt?
Ik heb het niet getest maar geconfigureerd en daarna zelf met een stopwatch getimed.
De instelling die ik heb gebruikt is:
En wat is de tijd die je gemeten hebt? Heb je er rekening mee gehouden dat sommige bewegingsmelders pas na enkele minuten weer “uit” gaan?
De tijd die ik heb gemeten is 10 min. Dat is wel een heel groot verschil
En weet je zeker dat het die ene flow is die er voor zorgt dat de lampen uit gaan, en niet een andere?
Ik heb hetzelfde probleem in alle ruimtes waar ik werk met vertragingstijd icm lampen
Elke ruimte heeft een aparte flow alleen voor uitzetten
In dat geval moet je Athom een support request sturen: https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360015784034-Submitting-a-support-request
Zo’n probleem kan hier op het community forum niet opgelost worden.
Denk er ook aan dat de vertraging niet wordt gereset als de beweging er weer wel is.
Snap ik maar hoeft ook niet
Nou ja, dat kan natuurlijk wel een prima verklaring zijn voor je probleem:
- om 12:00 loop je de keuken in, de bewegingsmelder gaat aan
- om 12:05 gaat de bewegingsmelder weer uit, de 45 minuten gaan lopen
- om 12:45 loop je weer de keuken in
- om 12:50 gaan de lampen uit (zie stap 2)
Dan lijkt het alsof de lampen al na 5 minuten uitgegaan zijn. En om 13:35 gaan de lampen ook weer uit.
- Loop om 12u de keuken in, bewegingsmelder gaat aan.
- 12.05 bewegingsmelder gaat uit.
Ik blijf in andere ruimte en check wanneer het ligt uit gaat
-Licht gaat uit om 12.15
Dan moet je contact opnemen met Athom.
Zoals @robertklep en @Caseda aangeven,
je moet eerst zorgen dat alle oude flows niet meer lopen. dus minimaal 45 minuten wachten!!!
dan je test uitvoeren, pas 45 min na de EERSTE keer dat de sensor uit gaat gaat de lamp uit.
Daarom is dit ook geen goede Flow, je zou van Zone Activiteit gebruik moeten maken.
Dat is de enige manier die echt gaat werken zonder een relatie crisis.
Als je wilt zien wat er gebeurt moet je logging aan de Flow toevoegen.
Ja sorry, klinkt een beetje … er zijn vast nog een paar mogelijkheden maar op Homey heb je niet veel alternatieven, dat support artikel beschrijft de manier welke bedacht is door Athom. en op een Homey PRO zijn er natuurlijk een aantal opties met Community Apps met eigen Timers.
En anders creëer je m.i. met de vertraging een spookhuis voor je familie.
Heren bedankt voor alle tips, het werken met zone activity gisteren al geconfigureerd zoals vermeld hierboven, alleen zonder de notificatie. Dat ga ik er nog wel inzetten.
Wat ik echter wel merk bij de Homey Bridge, is dat het even duurt voordat aangepaste flows goed werken. Het lijkt alsof hij “oude flows” die zijn verwijdert nog even vasthoud, hierdoor ga je twijfelen aan je flows en configuratie.
Wat ik nu in iedergeval doe is na het aanpassen van flows de bridge resetten, dat lijkt te helpen.
Homey Bridge heeft niks met flows te maken, die draaien allemaal ergens op een cloudserver.