Tijdapps werken niet op de homey bridge

Als nieuwe gebruiker kom ik op een probleem uit.
Ik heb net een homey bridge.
Maak een flow op tijd maar deze werkt niet.
Dan heb ik de tijd ingesteld met 1 uur verschil in een flow, nl. nu is het 19;00 op homey in de flow zet ik licht aan om 18;00.
En ja hoor de lichten gaan om 19;00 aan.
Er is dus een tijdverschil.
Heb gezocht waar ik dat kan aanpassing in homey bridge, maar kan niets vinden.
De homey al terug opgestart maar dat helpt niet moet dit tijdprobleem.
Land staat ingesteld op Belgie en locatiebepaling staat uit.

Heeft iemand een oplossing ?

Wat is de Locatie van je Homey in Meer … Instellingen - Locatie ?

De locatie bepaling staat uit omdat er staat dat deze dient voor “Thuis/Afwezig detectie”
Heb er geen nood aan dat homey weet of ik al dan niet thuis ben.
Ik denk dat dit te maken heeft met de zomer/wintertijd, maar kan weinig instellen in de homey bridge.


Zolang je pointer in dezelfde tijdzone staat moet het goed gaan.
Wat zegt de tijd hier:
https://tools.developer.homey.app/tools/system
is dateHuman tijd correct? Zo niet, sleep je pointer op de kaart tijdelijk naar een andere tijdzone, wacht een minuutje en sleep hem weer naar België. Dan moet de klok weer goed staan.

1 Like

Hey Peter, alvast bedankt.
Jou link kende ik niet.
ik heb dit bekeken en tijd staat er idem als bij jou;

Graag gedaan. Deze link is officieel voor ontwikkelaars, maar er is handige info snel te vinden.

Zomer/wintertijd wordt automagisch ingesteld als je de tijdzone ( = je locatie) goed hebt ingesteld. Je ziet dat bij dateDST ‘false’ staat: DST = Daylight Saving Time. False is wintertijd.

Kun je eens zo’n flow delen? Links bovenin een geopende flow, staat een vierkantje met pijl, deze genereert een link die je hier kunt plaatsen.

Ik wil je toch vragen om onderstaande even te doen, het heeft de vreemdste tijd gerelateerde issues met Homey opgelost

1 Like

:+1:
“sleep je pointer op de kaart tijdelijk naar een andere tijdzone, wacht een minuutje en sleep hem weer naar België.”
ik heb dit gedaan en nu werkt de tijd goed.

De flow delen lukt niet bij delen geeft hij een fout aan.
Hier printscreens (En…nword niet gebruikt)


1 Like

Top! Ja da’s een eenvoudige flow, welke gewoon op dat tijdstip gestart zou moeten worden.
Voeg voor de gein eens een tijdlijn kaartje toe, met de flownaam erin. Dan kun je (later) ontdekken of de flow op tijd is gestart.

Die switch in je Mobile app bepaalt of Locatie op je mobiel gebruikt wordt
maar tussen Limburg en west België zit waarschijnlijk meer dan 10 min. verschil in zonsondergang/… zonsopkomst.
Dus wie zegt dat je niet veel in kan stellen :wink:

Bedank Dijker.
Ga dit dan eens instellen en mij op de kaart juist zetten.

Ben je zekervvan de juiste dag?