Wintertijd / Zomertijd homey bridge

Mijn homey bridge komt maar niet in zijn zomertijd

Ik heb bepaalde lampen en rolluiken nu met timer in gebruik omdat ze anders veel eerder omlaag en Aan gaan als ik de optie zonsopkomst/ zonsondergang gebruik

Zelfs met de timer moet ik hem 1 uur eerder zetten zodat ie dan mijn werkelijke tijd kan ingaan

Dus 20:30 aan betekent dan dat ik hem moet instellen op 19:30 aan

Iemand tips?

Is de locatie-instelling van je Homey wel goed? En zo ja, dan helpt het soms om de locatie een keer fout in te stellen en daarna weer op de juiste locatie te zetten. Het probleem zit denk ik trouwens niet in de Bridge maar in de Cloud.

2 Likes

Wat Robert zegt :heavy_check_mark:
De tijd loopt hier nog in de pas.

Beste robert

Ik heb locatievoorzieningen aan en homey staat op NL als land

Waar kan ik zelf nog iets veranderden kwa locatie zelf veranderen of iets

Homey niet automatisch de locatie laten bepalen maar zelf instellen (tenminste, zo werkt het op de Homey Pro, ik weet niet of het met Homey Cloud hetzelfde werkt).

Op de Homey(Cloud) kan alleen handmatig instellen gebruikt worden (dus niet automatisch) via een pointer op een kaart.

1 Like

Ja precies, dat bedoel ik. Ik weet alleen niet of dat voor Homey Cloud hetzelfde werkt.

…Meer>Instellingen>Locatie
Dan zie je de kaart zoals Jan hierboven liet zien.
Deze kun je tijdelijk verschuiven naar een andere tijdzone, bv. New York.
Kijk dan via developer/system naar de tijdzone en systeemtijd
Voorbeeld:

Als t goed is veranderd deze naar bv. America/New_York
Daarna kun je de kaart weer terugschuiven naar je eigen locatie en moet de tijd op Europe/Amsterdam staan.
Dan moet de systeemtijd weer kloppen.

Yes het is me gelukt!! Op deze manier dus met de pointer Top bedankt voor de hulpπŸ™πŸ»

Stond op een ander verr landπŸ˜…

2 Likes

Ok mensen, het is tijd om de zomertijd af te schaffen! Volgend jaar doen we er niet meer aan mee. Teken de petitie hier:

En kijk ook naar de de uitleg van lubach: Wintertijd - Zondag met Lubach (S09) - YouTube

1 Like