Zonsondergang in flow werkt niet

Ik merk dat sinds een paar dagen een flow met ‘als de zon ondergaat over 60 min’ , gebruikmakend van gewoon de datum & tijd kaarten van homey zelf (dus niet de zonnestanden app) het niet meer doet. Een vaste tijd werkt wél. De zonnestanden app werkt wel, dus geen locatie issue denk ik. Betreft Homey Pro 2023. Bekend issue?

Gebruik zonnestanden app, dan heb je bijvoorbeeld goudenuur etc.
Ik heb in het verleden dezelfde problemen ervaren en ben op dit alternatief overgestapt.

Tja, dat heb ik al gedaan, dat zei ik al :wink: . Maar ik vroeg me af of meer gebruikers hier last van hadden. Tot voor kort jaren probleemloos gewerkt.

1 Like

Sorry, ik heb er sindsdien niet meer naar gekeken dus bij deze app gebleven.

Ik gebruik 120 minuten voor zonsondergang nog steeds om boiler te vullen met warmte van het laatste beetje zonstroom. En om tuinverlichting aan en uit te zetten…

Ik gebruikte het voor het sluiten van mijn gordijnen.

Ook bij mij werkt het sinds een paar dagen niet meer en moet het nog wijzigen.

Bij mij werkt dit nog steeds. Ik gebruik deze flow om variabele timers te hebben van 2 uur (1 uur voor en 1 uur na zonsondergang). Op deze manier kan ik trigger gebruiken om 20 minuten na zonsondergang een actie te starten.

Homey Pro 2023 v12.10.0

Ik heb gister even een test flow gemaakt, deze ging vandaag goed in ieder geval.

Ik gebruik Zonnestanden ook al heel lang, want de ingebouwde zon kaartjes zijn (blijkbaar nog steeds) onbetrouwbaar.

Ik neem aan dat je de gewoonlijke “probleem-oplos-riedel” al hebt gedaan: Homey 10 min stroomloos maken, daarna de tijdzone tijdelijk naar een andere zone zetten via de locatie instellingen: dit forceert een Homey klok reset.

1 Like

Heb ook een testflow gemaakt, morgen eens kijken… Ik gebruik nu maar de zonnestanden app.