Zonsondergang + 30 minuten“ logica

Ik ben op zoek naar een „zonsondergang + 30 minuten“ logica voor het inschakelen van mijn terrasverlichting. Is er een functie om de zonsondergang te vertragen?

Gebruik deze app, voordeel met golden hour etc.

2 Likes

Werkt vertraging niet, dat gebruik ik nu, kan je de tijd precies mee instellen.

Ja dat werkt ook wel prima maar alleen voor triggeren na zonsondergang.

Wil je bijvoorbeeld iets triggeren 30 min voor zonsondergang dan heb je de zonnestanden app nodig kan je dat invullen in het ALS kaartje.

Of een vertraging van 23,5 uur inbouwen :sweat_smile:

1 Like

In de Als: begin van een flow kan het wel via Homey kaarten.
Alleen in de En: vakje kan je niks dus die zonnenstanden app kan je wel meer mee. Je kan zelfs eigen tijden invullen.

Ja dat is waar ook. Ik heb mijn post aangepast.

Klopt, of een zonnen stand in gradens.
Ik heb bijvoorbeeld een stand gemaakt dat de zon achter de nok van mijn huis verdwijnt. Dan gaat het scherm in.
Dit krijg je niet voor elkaar met vertragingen omdat dit altijd afwijkt in de tijd van het jaar

1 Like

Ik kan in de Homey kaart de zon gaat onder geen tijd invullen (zoals het voorbeeld), wat doe ik verkeerd?
Tijd

En die andere trigger?

Dat kan maar ik wil de trigger 30 minuten na zonsondergang

De vertraging zet je niet in het ALS kaartje maar in het DAN kaartje

Bijvoorbeeld

Zelf heb ik dit opgelost door een flow te maken die de variabelen “zon op” en “zon onder” bijwerkt. Ik start een advanced flow met de trigger “De zon komt op over 120 minuten”. Dan zet ik de variabele “zon op” naar -120. Dan tel ik elke minuut 1 op bij de variabele totdat deze op +120 staat. Zo kan ik in een flow kiezen voor EN “zon op” is kleiner of groter dan een aantal minuten.

1 Like