Zonsopkomst over 20 minuten

Ik wil de kaart ā€˜Het is voor zonsopgangā€™ veranderen in iets als: ā€˜Zonsopgang over mĆ©Ć©r dan 20 minutenā€™
Waar kan ik zoiets vinden?

Want: De verlichting wordt uitgeschakeld met: ā€˜Als de zon opkomt over 20 minutenā€™. Dus als in de huidige situatie de zon op zaterdag opkomt om 8:05 wordt de verlichting ingeschakeld nĆ”dat hij uitgeschakeld wordt.

(Je doet het licht al uit voordat het licht is?)

Workaround:

Verander JA/NEE-variabele ā€˜de zon is opā€™ om 20 mintuten voor zonsopgang in JA.

Vervang in de flow van de schermprint het kaartje ā€˜het is voor zonsopgang ā€˜ door logica-kaartje
ā€˜de zon is opā€™ is Ja

je kunt toch offset gebruiken, in ieder geval wel met zonsondergang ?

(Ja ik doe het buitenlicht uit 20 minuten voor zonsopgang. Ik vind het dan licht genoeg.)

Dank voor je tip. Ik had nog niet met eigen variabelen gewerkt, maar nu wel!
Dus de logica kaart ZonOp nu via de Onwaar aan het Any kaartje gekoppeld, en de variabele ZonOp bij zonsondergang op Nee gezet.

Dat doe ik bij zonsondergang, maar bij een ā€˜Enā€™ kaart kan ik geen offset invoeren voor zonsopgang of zonsondergang.

Die had ik inderdaad geĆÆnstalleerd, maar zoals ik het lees is dat de offset die ik daar kan instellen alleen werkt op exact 20 minuten. Ik zou hier echter iets moeten hebben als "Het is tenminste 20 minuten voor zonsopgang.


Kan volgens mij gewoon heel veel makkelijker

Of zelfs deze

Je kunt het als ā€œALSā€ trigger gebruiken en als ā€œENā€ kaartje

OkƩ, dank je. Ik ga daar ook nog wel mee aan de slag, al was het maar om meer feeling te krijgen met flows en apps. Ben net begonnen.

Maar iets anders: als ik het kan oplossen zonder een app (die ik vooralsnog niet voor iets anders gebruik) te installeren, heeft dat gevoelsmatig mijn voorkeur. Minder geheugengebruik, minder kans op crashes. Is dat terecht?

Heb je met HomeyPro niet echt last van.

Zonder app, dan moet je misschien gaan rekenen met de tag ā€œsunriseā€.