En in de standaard flows werkt het gewoon.
Ik denk eerder dat het een bug is.
Zelf doe ik het op deze manier, werkt voor mij… uurtje voor de hoogste zonnestand wordt het hinderlijk en gaat het zonnescherm omlaag, iets minder dan 5 uur later een paar uur later (290 min) is het direct zonlicht onschadelijk op die plek en kan hij weer omhoog
Tip: Als Homey nu binnen 290 minuten. herstart (stroomuitval o.i.d.), dan wordt de gebruikte 290 minuten vertraging “vergeten” (een bug in mijn ogen), en gaat je scherm als gevolg niet omhoog. Ik gebruik deze standaard vertragingen enkel voor heel korte vertraging;
Een timer als Chronograph telt terug vanaf een ingesteld tijdstip, en overleeft hierdoor een herstart.
Oke… nu is het natuurlijk geen probleem als er een keer door een storing het scherm niet omhoog gaat, in dit geval een fijne aanwijzing dat er iets fout is gegaan.
@Theo_van_den_Broek Of de Homey app heeft een update gehad als dat automatisch gaat en je scherm gaat ook niet meer omhoog.
Dan is er dus niks “fout” gegaan maar je scherm blijft wel beneden en gaat niet eerder omhoog tot de volgende dag.
Dus zoals Peter al aangaf, lange timers kan je beter vermijden met de standaard Homey timers.
Thanks Mike en Peter, ik ga naar de Chronograph app kijken.
Welke Homey heb je? bij mij Homey Pro 2023 en IOS app werk dat ook niet ![]()
Dezelfde. Ook 2023 pro.
Ok vreemd en welke App? iOS of Android.
Advanced flows kun je alleen maar online maken. Dat doe ik vrijwel altijd achter de pc.
Blijkbaar niet helemaal duidelijk.
De standaard flow in welke App maak je die? IOS of android ![]()
Lol, ook op de PC.
By the way, door gebruik te maken van Timey, kun je een willekeurig tijd voor of na zonsonderdang gebruiken:
je moet de tijd dan wel omzetten naar een integer (onderstaand voert hij dus elke dag uit, officieel loopt hij dan wanneer je hem de volgende dag gebruikt altijd een paar minuten achter):
Om de afwijkende minuten te compenseren kun je nog -2 of +2 toevoegen aan de berekening, afhankelijk van of het tussen 21 juni en 21 december is of niet (korter/langer wordende dagen).
Maar da’s m.i. al redelijk muggenzift nivo ![]()
![]()
indeed
The problem is fix by Athom ![]()