Chromecast werkt na een dag niet meer

Beste Athom,

Er zijn meerdere oude topics die het zelfde probleem hebben maar geen nieuwe.
Ik loop vaak tegen het probleem aan dat een Google home mini of een chromecast ineens niet meer beschikbaar is.
Vandaag stond er zelfs dat de app was vast gelopen.
Ik baal er enorm van, elke dag moet ik ze uit homey verwijderen en opnieuw toevoegen…
Ik hoor jullie graag.

8114dd85-7dae-43d9-94f8-a08a304194c8

Athom gebruikt dit forum niet voor support requests, daarvoor moet je een mail sturen naar support@athom.com

Done. :+1:

Ik doe hier de app re-starten en dan doen ze het allemaal weer. Heb je dat al geprobeerd?

Hallo Roco, ja dit werkt inderdaad, een praktische oplossing om door te kunnen, helaas denken dan alleen enkel de flow kaarten hier anders over. Die geven aan dat ze het apparaat niet kunnen herleiden.

Hmm. Zodra de app opnieuw gestart is dan duurt het nog een paar seconden maar dan zouden al je flows weer gewoon moeten werken. Hier wel tenminste.

Als dat het geval was zou ik ermee kunnen leven. Op de huidige manier ben ik gedwongen om elke keer ook mijn gemaakte flows te herschrijven waar dan een Chromecast/google home mini in voorkomt. Zucht…

Ik heb, met fixed ip adressen voor de Chromecasts, nog maar zeer sporadisch last. Als het mis gaat is een app reboot genoeg. De android TV’s die aan- en uitgaan komen ook weer netjes uit probleemstand zodra de TV aangaat. Ik heb Home mini’s, nest mini’s, hubs, gewone chromecasts, chromecast audio en Chromecast built in, dus een redelijk breed gamma aan versies.

Ik las wel ergens dat sommige oudere Home Mini’s zelf terugkomende Wifi-verbindingsproblemen kunnen hebben die los van Homey staan. Vraag me af of dat een rol kan spelen… Als het me overkomt is het meestal een Home mini.

1 Like

Hallo Edwin, Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik hier misschien ook wel mee moet gaan werken. Dus het dynamische gedeelte qua ip adres brengt tegenover gefixeerd minder issues?

Andersom, met gefixeerd ip adres lijk ik persoonlijk minder gedoe te hebben. Laatst bleek er een toch een dynamisch adres te hebben en die had weer last, na fixeren doet die ook weer netjes mee tot nu toe.

Ik kan dit ook beamen. Fixed ip was bij mij de oplossing. Daarbij laat ik elke nacht de app opnieuw starten.

Duidelijk, dat bedoelde ik inderdaad, oké het proberen waard hoor ik al.

Top, Thanks voor de tip, toch is het fijn als deze “work around” niet nodig zou moeten zijn.

Ik had ook dat mijn Chromcast (in de LG soundbar) na één dag niet meer gezien werd (rood uitroepteken). Maar sinds ik onderstaande flow gebruik geen last meer van gehad. En alle flows die ik gebruik met deze Chromcast en soundbar blijven gewoon werken.

Toevallig van het weekend ingesteld, ik ga het deze week testen. :+1:

Beste Eric, zou je kunnen aangeven hoe je op systeem niveau die “herstart” functie hebt gevonden. Ik heb die namelijk niet tussen de opties staan…
Dank alvast voor de moeite.
Groet Ivo

Instellingen/experimenten/power user ff aanzetten.

Thnx!!

image

Ook hier het probleem dat chromecast regelmatig disconnected raakt.

Is het mogelijk voor homey om een flow te triggeren als de verbiding verbroken wordt?
(Lijkt me beter dan iedere nacht de app te herstarten)

Drama he, bij ons blijft het niet optimaal werken.