Google Chromecast app problemen

Hallo hier problemen met de chromecast app.
Als ik homey start of de app opnieuw laad werken alle chromecast apparaten.
Alleen na een tijdje ziet het beeld er zo uit als op het plaatje.
De apparaten zijn bereikbaar in de Google home app op het moment dat ze in de homey app niet bereikbaar zijn.
Wat ik al gedaan heb:
Vaste op adressen toegewezen aan de chromecast etc.
Al mijn instellingen van de router doorlopen en of aangepast.
Alleen niets lijkt te werken iemand hier nog ideeën of suggesties?

Ik heb dit ook gemeld aan Athom. Het is een Athom app dus dat is de weg

Ook gemeld alleen vraag ik me wel af in hoeverre mijn Asus routers mee spelen in het probleem.
Tot nu toe aardig wat geprobeerd met aan en uitzetten van opties in het wifi netwerk heeft niet geleid tot resultaat.

Ik heb dit probleem ook af en toe. Treedt pas na enkele dagen op bij mij

Helaas een ouder en bekend probleem. Tot de oplossing komt kan het helpen om elk uur of xx tijd de app via een flow te laten herstarten. Dit lost je probleem op tot er een echte fix is.

1 Like

Zelfde probleem hier. Ik herstart elke nacht om 4:00 de app maar heel soms raakt homey overdag alsnog de verbinding met willekeurige google’s kwijt (heb meerdere mini’s en chromecasts in huis) Maar moet zeggen dat het in 99% goed gaat dus het is acceptabel hier.

Het was hier zelfs zo na gemiddeld een uur waren alle Chromecast niet meer te bedienen.
Alleen heb ik nu behoorlijk gesleuteld aan mijn wifi netwerk en zou het nu ook kunnen redden met gemiddeld 1 keer per dag.
Het probleem zit hem bij on het wisselen van mesh router en het in een soort slaapstand van 1 van beide.
Ik hoop dat homey nu via hun app opnieuw gaat scannen als er een probleem met de verbinding is.
Mijn foscam camera ging voor het sleutelen af toe offline maar na een seconde of 5 kwam hij weer online.
Dus het kan wel😄