Chromecast app crash?

Hebben jullie dezelfde ervaring en is er een oorzaak/oplossing bekend?

Te pas en te onpas raakt Homey de verbinding met de Chromecasts (Google Home mini’s) kwijt :face_with_head_bandage:. Het heeft nog geen volle dag gewerkt zonder problemen…

Zelf al gekeken naar eventueel wifi netwerk, maar overal vol bereik en ze hebben elk ook gewoon een verbinding. Stemoprachten luisteren ze ook gewoon naar.

Maar opdrachten via flows worden niet meer uitgevoerd :face_with_head_bandage:

Ik heb gezocht voor ik een nieuw bericht plaatste. Maar kwam alleen oude meldingen en vragen tegen :thinking:

Ik heb het zo ingesteld dat de chromecast app om de x uur herstart.

Dus stel bijv. om de 3 uur in en werkt dat goed dan kan je het vehogen naar bijv. 4 uur etc. of dan laten.

Als je chromecast devices dan nooit offline zijn werkt het.

1 Like

Hoe heb je dat in een flow kunnen doen dan?

Ik zie de Chromecast app niet in de lijst :thinking:

Power user aanzetten in instellingen/experimenten.
En dan Systeem kiezen in de DAN kolom:

1 Like

Gelukt :+1:
Dan gaan we het hier wel mee uitzingen :blush:

2 Likes

Maak een flow:

1 Like

Ik zou in de En kolom nog wel een kaartje plaatsen met er word niets afgespeeld. Zo voorkom je dat hij gaat herstarten terwijl je muziek aan het luisteren bent.

Nee hoor, alleen de app herstart… niet de chromecasts… die gaan gewoon door…

1 Like

De workaround had ik inderdaad niet gelezen, of overheen gelezen. Maar feilloos werkt de app niet. Want een flow met “stop casten” stopt wel de audio stream, maar de Chromecast blijft in cast modus staan.
Dus variabelen in het “als” veld, zoals alleen starten als er nog geen cast actief is, werken niet.

Oh en een herstart van de Chromecast app levert van de 10x ook maar 4x het gewenste resultaat op.

Dat werkt helaas niet omdat de Chromecast alleen op pauze komt te staan als je middels een flow een stop casting commando geeft. Een gepauzeerde Chromecast speelt nog steeds af als je de status laat controleren in een flow. Stop casting is dus geen stop casting :thinking::face_with_head_bandage:

Nee, ik ga pas een support ticket aanmaken als ik systematisch zelf alle mogelijke oorzaken en oplossingen heb geprobeerd. Heb zojuist de Chromecasts allemaal op het 2.4GHZ netwerk gezet en ga weer testen.

Heb je de chromecasts een fixed ip gegeven? Dat heb ik wel en misschien dat ze daardoor met een reset van de app wel worden opgepikt.

Ik heb van de week een nieuwe chromecast toegevoegd en vergeten om een ip toe te kennen en toen kon ik hem later opnieuw toevoegen. Na het vastzetten van het ip adres in m’n router werkt hij net als de rest (goed met elke 8 uur een restart van de chromecast app)

ik gebruik ook google tts op de google homes om de kinderen te helpen herinneren aan hun dagelijkse activiteiten en die werken ook gewoon steeds daardoor weet ik dat de reset dus iig hier in huis 100% werkt.

[Edit] ik heb trouwens bijna alles (wifi based hardware) wat verbonden is met Homey apps een fixed ip gegeven, dat lost volgens mij al een hoop problemen op [/Edit]

Heb nu het Google synch vinkje uitgezet, alle chromecasts op 2.4ghz gekoppeld en. Ga ze nu koppelen aan een vast IP nummer.

Ben benieuwd :+1:

Verbindingen hersteld en nu afwachten. Vreemd genoeg zorgt een “stop casten” voor een Chromecast in de pauze stand. Daar moet ik nog een oplossing voor vinden, want in het “als” veld kan ik alleen controleren of er wel/geen stream is en ze stoppen nu nooit met casten. Ookal hoor je niets omdat de stop casten opdracht de stream pauzeert. :thinking:

Is het een probleem als ze niet stoppen maar pauzeren dan? (al heb ik liever ook apps die gewoon werken zoals verwacht maargoed… iets vs niets)

Nogmaals, als je de chromecast app herstart blijven de chromecasts zelf gewoon werken dus je hoeft niks in het “als” veld te plaatsen.

Ik zou graag een “als ze niet streamen” gebruiken om te voorkomen dat een streamopdracht herhaald zou worden terwijl ze al aan het streamen zijn.

Ja dan is het wel balen ja… misschien een workaround met variabelen? ik weet niet hoe je normaal het casten stopt maar je zou ook iets kunnen doen dat je dan behalve stopt ook het geluid mute. (of een waarde als 1 gebruikt) en daar een variabel aan vast knoopt.
Dan kan je de herstart (wel/niet) functie aan die variabel koppelen.

Ja ik ga daar wel iets op vinden. Maar nu eerst kijken of de Chromecasts verbonden blijven :+1: