Chromecast werkt na een dag niet meer

Als je Chromecast van de stroom afgaat omdat deze ibijvoorbeeld n een USB van de TV zit dan is dit normaal en komt de Chrolecast bij mij weer online als de stroom er weer opkomt.

Verder is het handig de Chromecast een vast IP adres te geven om problemen te voorkomen m.b.t. veranderende ip adressen.

Persoonlijk heb ik alleen een herstart van de app nodig nodig als Homey vers is opgestart. Er zijn meer apps die tijdens het opstarten van Homey vermoedelijk stuk gaan door timeouts. Ik heb dat via het Poweruser experiment ingesteld dat dat vanzelf gebeurt, 15 min nadat Homey is gereboot.

Zijn er nog mensen die hier problemen mee ervaren? bij mij knalt er ook om de zoveel tijd een Chromecast eruit, en werkt weer na een app restart.

Heb t niet bijgehouden, maar sinds af en toe de verbinding verdwenen bleek, herstart ik Chromecast iedere ochtend.

Sinds een paar dagen helpt een restart van de app bij mij ook niet meer om de chromecasten weer werkend te krijgen als er een (!) bij staat. Ik heb de app al een keer verwijderd, maar dan worden de chromecasten niet eens meer gevonden, ook een oude backup terugzetten heeft niet geholpen. Hebben meer mensen hier last van de laatste dagen?

Ik kreeg ook problemen… heb de app ook verwijderd en vindt ook geen aparaten meer…

Draai momenteel rc94 op de homey pro 2023

Ondanks dat mijn Homey gewoon online was, heeft een modem restart de oplossing gegeven. Na de herstart van het modem zag hij meteen alle chromecasten weer zonder uitroepteken…

Hier hetzelfde

1 Like

Hier inmiddels op rc95 ook niet de oplossing.

Update rc97 werkt weer als vanouds

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nu zegt die vind geen nieuwe apparaten meer en ben ik de minis en hubs van google helemaal kwijt :disappointed:

Dit omdat ik de apparatuur gewoon niet kon bedienen. Ik zag ze enkel staan in mijn homey maar kon er niets mee.

Even een topic bump.
Ik heb diverse google mini’s en een hub.
Omdat het grootste deel niet werkt heb ik alleen de Hub toegevoegd aan Homey.
Ik heb de hub een vast IP gegeven en nog is hij regelmatig online. Herstarten van de app en de hub zelf geven geen oplossing. Is er inmiddels al een fix bekend?

1 Like

Zelfde issue hier met 2 Google Home Minis. Bijzondere is dat ze via de Google Home app wel te benaderen zijn.

Mss zijn het toch wifi issues?
Heb hier 2 mini’s, een Lenovo wekker en Nest hub, werkt allemaal prima sinds dag 1.
Enkel de Chromecast app dient vaak herstart te worden.