Google home mini mp3 casten; apparaat niet verbonden

Help!
Ik gebruik de chromecast app om een mp3 te casten via mijn Google home mini.
Dit werkt prima maar op een vage manier verliest Homey de verbinding ‘s nachts. Er staat dat een waarschuwingsteken bij het chromecast apparaat en bij de flows staat dit teken ook. Ik krijg de foutmelding; apparaat niet verbonden.
Als ik vervolgens de chromecast weer probeer toe te voegen bij apparaten, staat ie meteen beschikbaar.
Ik heb Homey en Google Nest mini al een static ip gegeven in mijn router maar dat helpt niet.
Iemand een idee?
Ik moet nu elke dag het apparaat opnieuw toevoegen en de flows opnieuw opbouwen.


dank!!

Heb je flows die ‘s nachts Homey rebooten of gaat je wifi ‘s nachts uit? Zelf heb ik na een Homey reboot wel eens dat Chromecasts offline staan in Homey.

Een workaround zou kunnen zijn om een flow te maken die ‘s nachts de Google Chromecast app herstart.

En dan is er nog de “gouwe ouwe” bij vage Homey problemen: heb je al een geprobeerd de Homey adapter te vervangen door een goede andere van minimaal 2.1A?

Router start 1x in de week opnieuw op. Dit probleem is er vaker dus dat zal het niet zijn.
Ik heb geen Homey reboot flow.

Het idee van de flow en de voeding; ga ik mee aan de slag. Dank!

heb je al eens geprobeerd om de APP Google Chromecast opnieuw op te starten … waarschijnlijk verdwijnt dan het waarschuwingsteken.

Na de tip van edwin_d realiseer ik mij dat ik dat nooit geprobeerd heb. :grimacing:
Goeie tip…

Overigens las ik net een nieuwsartikel dat sommige oudere Home mini’s wifi reconnect problemen hebben, maar dat zou zich dan niet moeten beperken tot de link met Homey maar de hele mini, en dat is het bij jouw geloof ik niet, toch?

Klopt. Ik heb nu een flow gemaakt dat de chromecast app ‘s nachts herstart. Komende dagen ff afwachten…

Verbinding is nu al dagen stabiel!
Probleem opgelost.
Slotje.