Bosch-Siemens Home Connect

Homey and IFTTT can sill talk to one another after official support ends, so that does not have to be a problem:

Hi, stond dat programma opeens in de lijst of heb je daarvoor iets moeten instellen?

Ik zie namelijk geen programma’s staan in mijn lijst. (Heb zelf de EQ 9 S500).

Ik heb sinds een week het probleem dat nadat mijn wasmachine klaar is en vervolgens wordt uitgezet, deze een foutmelding krijgt in Homey. Vervolgens moer ik de BSH app herstarten om weer connectie te hebben, totdat de volgende wasbeurt komt.

Hebben hier meer mensen last van?

geen foutmelding in Homey, maar moest wel verwijderen uit Bosch’s eigen app en opnieuw toevoegen omdat ze waren gestopt met communiceren met Bosch cloud

Goedemorgen! Ik heb ook een iq700 kookplaat, maar het lukt me gewoon niet om die aan te sluiten op mijn home netwerk. In de installatie handleiding moet je naar de HC1 en dan de waarde 1 kiezen, en dan zou het WiFi signaal moeten gaan branden en knipperen… maar deze doet dat dus niet, hebben jullie een idee?

Haha, eindelijk gelukt… Even resetten naar fabrieksinstellingen en daarna deed hij het gewoon weer…:sweat_smile:

De connectie met Home Connect is de laatste tijd sowieso slecht. BSH geeft aan dat er een probleem achter zit dat ze nog niet kunnen oplossen. Bij mij resulteert dit in alles elke paar dagen offline, voor een paar dagen. Vijf apparaten.

2 Likes

Ik heb dat dus ook steeds. Heel irritant.
Heb nu maar een flow gemaakt dat de app elke dag even automatisch herstart.

Ondertussen al iets bekend over een fix? Home Connect werkt niet meer in homey!

Ja BSH zegt eraan te werken. Woensdag hebben ze een gesprek met Athom in de hoop de issues te kunnen oplossen.

2 Likes

Het probleem is vrijwel zeker Bosch, hun telefoon-app is een puinhoop

De homeconnect app geeft wel weer meldingen de homey app helaas niet :frowning:

Kan je mij vertellen waar deze optie zou moeten staan?
Want met FW 7.3.0 en app versie 3.2.1 kan ik het niet terug vinden.

Ik snap je vraag niet,
Is een oud issue dat al lang geleden opgelost is volgens mij.

Je hebt gelijk!
De reden voor de vraag was dat, toen de huidige web-app met uit was, je kon instellen welke sensoren wel en niet mee werden genomen om de activiteit in een zone te bepalen, DAT kan ik niet meer terug vinden, maar ik dacht dat het nu in de app zou zitten, dus zocht ik daar naar.

Ik had niet opgemerkt dat de wasmachine en droger niet bijdroegen in de activiteit van de zone.

Wij hebben vandaag onze nieuwe Siemens wasmachine binnen gekregen (de iq800)

Nu kan ik helaas in het kaartje om een programma te starten geen programma selecteren, wel de temperatuur en het toerental voor centrifugeren maar dus niet welk wasprogramma.

Herkennen mensen dit probleem?

Datzelfde had ik kort geleden met mijn nieuwe Bosch WTXH8M00NL droger en WAV28KH7NL wasmachine . De oplossing was een paar keer de machines uit/aan zetten en de app een paar keer herstarten, toen werkte het opeens.

Sowieso moet de wasmachine aan staan wil je dit kunnen kiezen.

1 Like

En het programma moet overeenkomen met het soort wasgoed, anders start hij niet. We hebben tenslotte een slimme machine :wink::sweat_smile:

1 Like

Inmiddels heb ik gemerkt dat als je de wasmachine aan hebt gezet, de deur dicht en nog geen programma hebt gestart dan komen er programma’s in de lijst te staan. Alleen zijn het lang niet alle programma’s die de machine heeft🙈