Atag Ariston smart boiler

Hi all,

Ik heb sinds kort een Atag Ariston Lydos smart boiler.
Dit is een combinatie van een warmtepomp met een verwarmingselement waarbij hij zelf obs gebruik probeert te bepalen wanneer er behoefte is aan warm water.
Er zit ook een app bij waarmee het apparaat via wifi bestuurd kan worden.

Ik wil graag met de Power by the hour app de boiler vertellen dat hij tijdens de goedkoopste uren het element moet gebruiken ipv de warmtepomp.
Ik kan geen Homey app vinden voor de slimme boilers van Ariston. Omdat dit een boiler is met een flinke subsidie en een extreem laag energieverbruik, worden ze in grote aantallen verkocht.
Is er iemand die voornemens is om hier een app voor te ontwikkelen?

vr gr

Harm

Hi Harm,
Als hij in google home gekoppeld kan worden, kun je het apparaat bedienen met Homey:

App verzoeken kun je hier posten:

Hoi Peter,

Helaas biedt Google home geen oplossing. Ik kan de boiler wel connecten maar dan kan ik hem alleen aan- of uitschakelen mbo Google.
In de app die door Ariston wordt geleverd kun je gericht kiezen of je wilt verwarmen met de ingebouwde warmtepomp of het elektrisch element.
Ik heb een energieleverancier die tegen marktprijzen levert (ANWB) en daarmee kun je dus zelf bepalen op welke momenten je de goedkoopste stroom afneemt. Op sommige uren van de dag is de stroomprijs zelfs negatief. Dat zijn dus de momenten dat je water wilt verwarmen met het elektrische element van de boiler, terwijl als de stroomprijs hoog is je uitsluitend de warmtepomp wilt gebruiken om het water op temperatuur te houden.
Er is van Ariston een API beschikbaar dus het lijkt me dat het ont wikkelen van een Homey app mogelijk zou moeten zijn. Dank voor je reactie en ik ga een verzoek doen op de juiste plaats van het Forum!!

1 Like

Hi Harm,

Jammer dat Ghome geen aparte schakelaars heeft voor boiler & warmtepomp.
Je zou bij Ariston een balletje kunnen opgooien v.w.b. de karige Ghome bediening.

Ik weet niet of het je al bekend is, maar de Power by the Hour app is heel handig voor prijsgestuurd energie beheer.
Incl. prijsplafond indicator :upside_down_face:

1 Like

Heb je een link naar de api, dan kunnen we kijken of er iets mee te doen is. Eenvoudige. Api’s met een json terugkoppeling lukt mij nog wel, maar voor veel devices zijn er voor mij te ingewikkelde api’s, waar je wat meer programmeer ervaring voor nodig hebt