Ik zit met een heel vreemd probleem waar ik maar niet achter kom, vandaar mijn hulp hier.
Ik ben overgestapt naar een andere provider, en daardoor werkte mijn FP2 sensor niet meer, dus dacht ik installeer hem gewoon opnieuw. Nou dat ging soepel, maar toen kwam het vreemde.
Als ik nu b.v naar bed ga dan zou de woonkamer waar hij in hangt na 10 minuten uit moeten gaan via een flow. Dat doet hij ook perfect. Maar nu komt hij, als ik na een half uur kijk is ineens het licht in de woonkamer aan. Kijk ik in de log staat er ook aangezet door FP2 sensor. Terwijl ik 100% zeker weet dat er niemand beneden was. Alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en krijg precies hetzelfde. Op die sensor staan maar 2 flows, aan wanneer beweging en uit na 10 minuten wanneer geen beweging met het aantal lux(sensor die in de tuin hangt). Dezelfde flows die ik al eerder had, en goed werkte. Ben er al een week mee zoet, maar weet echt niet waar het aan ligt. Hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet echt niet hoe ik er achter kan komen wat het is.
Heeft alles weer hetzelfde vaste IP adres gekregen?
Kijk / zoek anders eens in het app forum voor de FP2:
Hoi Peter, nee alles heeft een nieuw IP adres gekregen.
Ik heb in de flow alleen het eerste kaartje moeten vervangen, dus daar ligt het denk ik niet aan.
Het is mij een groot raadsel, maar zal verder moeten blijven zoeken, lastig want ik kom geen vergelijkbaar probleem tegen.
In de Aqara phone app, zie je dan dezelfde schakelmomenten in de historie, Ronny?
En is het ongewenste inschakelmoment altijd na dezelfde verstreken tijd? Of wisselt dat?
Triggert de sensor de flow ook op andere tijdstippen van de dag, na 10 minuten inactiviteit?
Omdat je óók als je dingen zeker weet, moet blijven testen: Wat als je de sensor tijdelijk heel ergens plaatst waar óók echt niets meer voorbij komt, en kan komen?
mmWave sensors reageren op water voorzover ik weet.
Nee ik zie hele andere tijden. En het wisselt wel, maar wel in de periode van de aangegeven lux waardes van de sensors die buiten hangen.
Alvast bedankt voor het meedenken, en voor de tip van de Aqara app, daar had ik nog niet aan gedacht. Ga het nu ook in de gaten houden.
En testen zeker, ik zal hem morgen eens ergens anders hangen om het zeker te weten. Ik moet alleen even een kabeltje ergens vandaan trekken, omdat deze weg gewerkt zit, maar dat gaat lukken. Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Ik ben er eindelijk na lang zoeken achter wat het is, maar sta nu weer voor een raadsel.
Klinkt heel vreemd, maar mijn Nest rookmelder in de overloop boven zorgde dat de FP2 sensor aansloeg.
Ik zal het proberen uit te leggen. Ik had voor ik overstapte van provider ook een paar Nest rookmelders waar ook een bewegingssensor in zit gekoppeld aan Homey. Na de overstap moest ik deze ook weer opnieuw koppelen aan Homey, dat is tot nu toe niet gelukt, en ik denk dat dit misschien ook de reden is? In developer tool kom ik deze niet meer tegen. Maar iedere keer dat als er beweging was boven op de overloop ging dus de woonkamer verlichting aan.
Ik heb de rookmelders gereset en opnieuw geïnstalleerd, maar dit mocht ook niet helpen.
Wie weet raad?
Ik vind het echt vreemd dat de bewegingsmelder van de Nest de FP2 triggert, terwijl de Nest niet eens in Homey staat.
Alles kan elkaar beïnvloeden, maar deze kende ik nog niet.
Weet je zeker dat er geen dubbele IP adressen in gebruik zijn? Daar lijkt het nl. wel een beetje op.
Verwijder anders de FP2 eens compleet van alle systemen, en voeg het opnieuw toe.
Vraag anderz eens in het Homeykit Controller app topic, de developer Martin heeft toevallig ook de Google SDM app ontwikkeld, met ondersteuning voor Nest Protect.
Nee die had ik al gecontroleerd.
Ik krijg als het goed is woensdag mijn eigen modem binnen dus wacht even met het verwijderen van de FP2. Waarschijnlijk krijgen dan de meeste dingen weer een ander IP-adres.
Mocht het dan nog niet goed gaan verwijder ik hem, en anders went ik mij tot Martin in het andere topic.
Alvast weer bedankt Peter
Probleem opgelost, ik heb nu een andere modem dus moest toch weer een hoop opnieuw doen.
Toch vond ik het wel vreemd. Mocht ik het nog een keer hebben weet ik wat het kan zijn