Je hebt niet iets all “gast/guest netwerk” ingesteld, dan mogen ze wel naar buiten (zijn ze ook wel benaderbaar door je laptop) maar ze mogen niet onder mekaar met elkaar praten.
Dit is een mogelijkheid in UDM/network als je voor bijv voor je IoT (je sessy ect) een eigen SSID hebt gemaakt, waar je guest access aanzet.
Er is ook nog een andere optie die ik nog nooit gezet maar dat is de “Enhanced IoT Connectivity” die staat bij mij uit.
Dan als erste wat @Gruijter al voor stelde, reboot de boel eens om te beginnen met je UDM, dan je Homey, en dan nog maals je Sessy.
Wat Robin ook al zei het zou wel eens iets in je netwerk config/werking kunnen zijn (ja ik druk me voorzichtig uit )
Succes
Een raar gebeuren hier.
Sinds de automatische update naar 1.8.3 stuurt Homey de Sessy niet goed meer aan.
Ik kan de Sessy handmatig (via een flow) niet meer laten laden. Sessy blijft op STOP staan in de Sessy-app. Ik voer negatieve waarden in (-1500 of -2200) voor DOELVERMOGEN maar er gebeurt niets.
Ook mijn eigen script voor NOM doet het niet meer. Vandaag zie ik meer dan 2 kW teruglevering aan het net terwijl Sessy akelig stil bleef.
Klik ik OPLADEN (SNEL) aan in de Sessy-app dan blijft deze optie een paar seconden staan, maar springt dan weer terug naar STOP.
Ik heb Homey Pro uit en aan gezet (spanning eraf), de Sessy-app opnieuw opgestart, Sessy zelf van de spanning gehaald: geen verbetering.
Ik heb in mijn flows alle Sessy-tegels opnieuw toegevoegd: geen verbetering.
Het heeft altijd prima gewerkt. Aan de router is ook niets veranderd, zelfs geen firmware-update.
Allemaal ook gedaan. Had in mijn eerste post moeten staan.
Heb 1.8.3 meerdere keren gepusht en de settings via het portal en direct via de dongle bekeken en opgeslagen.
En als je de bediening handmatig via “My Home Batery” app laat lopen.
Krijg je dan wel je sessy op laden/ontladen (wel effe sessy uit forceer Homey besturings mode op nee zetten tijdelijk binnen de advanched instellingen van Sessy binnen Homey)
Is effe test of je Sessy nog goed doet, die is namelijk geupdate bij je.
Gevonden!
Het enige apparaat welke geen harde reset heeft gehad is de FritzBox modem/router 6690 Cable.
Even uit, wachten, aangezet. Guess what? Het werkt weer…
Ik kon de Sessy dongle gewoon benaderen via mijn pc en telefoon. De portal zag mijn Sessy ook (ik lever mijn zonnestroom via de Sessy aan mijn stroomnet en van vandaag is gewoon zichtbaar in de grafiek). Enkel de aansturing van laden/ontladen werkte niet.
Maar nu wel weer.
UITLEG:
Ik heb twee internetverbindingen:
Glasvezel van Freedom Internet, gekoppeld aan een UDM-SE waarop mijn pc’s draaien.
Ziggo internet met eigen modem waar al mijn IoT-spul op draait en natuurlijk TV (voor mijn vrouw die haar Humax niet kwijt wil).
Ziggo Internet is als fail-over aan de UDM-SE gekoppeld via LAN 1 van de FritzBox (al diverse keren heeft dat mijn verbinding met het internet gered als de glasvezel eruit lag).
Homey Pro is via Ziggo router verbonden met Sessy, net als alle andere tools die ik met Homey bestuur.
Mooi dat het eindelijk opgelost is,
Dus de volgende keer, eerst de hoofd schakelaar van de meterkast omzetten en 10 minuten later weer aan dan is in ieder geval alles gereset
ik heb alles een harde reset gegeven, maar krijg Sessy niet gekoppelt met homey.
ik kwam er wel achter dat mijn Sessy ook na de reset niet wil updaten naar 1.8.4. Ook niet na geforceerd zoeken naar nieuwe software.
ik heb mijn probleem ook bij Sessy zelf neergelegd, misschien kunnen zij iets op afstand.
even afwachten dan.
Maar super bedankt voor jou inzet, en hou je op de hoogte.
Even een update heb bericht gehad van Sessy met de melding " Sessy communiceert met de portal dan is het goed". Over de upgrade van de Sessy, dat gebeurt in bepaalde batches en moet geduld hebben.
Nu dacht ik zal het nog eens proberen om Sessy in homey toe te voegen wat niet lukte (monitor modus)
Maar dacht probeer ik de mode “ga door in besturing modus” wat meteen lukte.
PV Energie 3 - hier mist de P van P3
PV energie P1 - graag hoofdletter voor energie
PV energie P2 - graag hoofdletter voor energie
PV vermogen … - ook hier graag een hoofdletter voor vermogen, allemaal om het eenduidig te houden.