Misschien kun je iets doen met een virtueel device op Homey?
Daar dacht ik tijdens het uitlaten van mijn honden ook aan. Ik had tot dusver nog nooit met virtuele apparaten gewerkt, en daarnet de app Virtuale Apparaten geinstalleerd:
Daarmee een virtueel apparaat aangemaakt, en daarbij energie en vermogen gekozen en ik kon meteen aangeven dat deze virtuele energiemeter voor zonnepanelen zijn. Elke 15 seconden wordt nu tesamen met Power by the Hour de sensorwaarden van de Sessy voor PV vermogen en energie toegekend aan de variabelen van dit virtuale apparaat. Het lijkt te werken, alhoewel er nu geen zonnestroom opgewekt wordt.
Ook de nieuwe Homey Energy tab laat nu de zonnepanelen zien. Hopelijk is er morgen een beetje zonnestroom om te zien of hij de flow registreert en elke 15 seconden aanpast.
Dankjewel voor het meedenken ⊠toevallig dat we zo ongeveer tegelijkertijd op hetzelfde idee gekomen zijn.
Inzicht externe aansturing - Het is in de API âv1/power/statusâ inzichtelijk gemaakt of dat Sessy aangestuurd wordt door een externe partij die jij deze rechten hebt gegeven.
IK probeer mijn sessy via de sessy app in demo mode toe te voegen. Maar krijg steeds de melding âer zijn geen nieuwe apparaten gevondenâ.
De sessy dongle en P1 meter zijn beide via een UTP ethernet kabel verbonden met de switch. ik gebruik geen vlanâs.
Alles werkt gewoon, de portal kan ik via laptop (wifi) bereiken en daar is alles van sessy zichtbaar. Kan vanaf laptop de P1 meter en de sessy dongel pingen.
App al meerdere keren opnieuw geĂŻnstalleerd maar maakt geen verschil.
homey versie- V12.3.2
App versie-v2.7.1
Sessy versie-1.8.1
Het klopt dat ik geen mDNS heb, en heb ook alleen maar het ip adres van de Sessy zelf gebruikt.
Heb ook met dongel s/n en wachtwoord geprobeerd. maar het lukt niet om de sessy in monitor modus toe te voegen.
Ja dat kan ik wel via het ip adres en inloggen via het s/n en wachtwoord.
Ik heb ook een mDNS naam aangemaakt, die werkt als ik de sessy wil bereiken via de laptop.
Maar kan de sessy nog steeds niet toevoegen in homey.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Net nog even de dongle los gehad van de sessy, weer geprobeerd om aan te melden maar lukt nog steeds niet.
Kun je je homey wel pingen op je netwerk?
Krijg je ook de redirect naar https://get.homey.app/ als je het ip van je homey ingeeft in de brouwser?
Zie je alle 3 deviceâs (Homey, Sessy-bat, Sessy P1) en je laptop wel in je dhcp omgeving van je router (basis van je netwerk)
Indien niet heb je dan toevallig meerdere APâs in huis met hun eigen DHCP scope/poule.
zomaar een paar basale testâs
Even los van jouw probleem, ik zie IP-addressen die waarschijnlijk in de pool van DHCP-adressen zitten, met het risico dat ze veranderen.
Beter is het om de apparaten een vast IP-adres toe te wijzen buiten de DHCP-pool.
Maar mocht je deze adressen ook vast toegewezen hebben dan heb ik niets gezegd âŠ
Als ik in de brouwser naar het ip adres van homey ga dan krijg ik.
{âhomeyIdâ:âxxxxxxxxcbd8490bxxxxxxxxâ,âhomeyVersionâ:â12.3.2â} (string heb ik zelf van xxxx voorzien)
mijn router is een unifi UDM die ook de ip adressen uitgeeft, die dan voor ieder device vast gezet is. ieder apparaat krijgt hetzelfde adres.
Ik heb 5 APâs in huis die wel een vast adres hebben buiten de scope van de DHCP pool vallen.