[APP][Pro] Quatt (nl)

[quote=“trietsch, post:73, topic:91802, full:true”]

Net de Quatt gekregen, draait een week stabiel. Heb een vast IP adres aan de CiC gegeven, maar helaas kan Homey hem niet vinden. Hieronder de gevraagde info.

  • Homey versie
    10.3.3
  • Quatt app versie
    v1.11.0 (build 278)
  • JSON payload van de Quart CiC:
    {“boiler”:{“oTtbTurnOnOffBoilerOn”:false,“otFbChModeActive”:false,“otFbDhwActive”:false,“otFbFlameOn”:false,“otFbSupplyInletTemperature”:46.738281,“otFbSupplyOutletTemperature”:46.199219,“otTbCH”:false},“flowMeter”:{“waterSupplyTemperature”:20.57922},“hp1”:{“getMainWorkingMode”:0,“limitedByCop”:false,“modbusSlaveId”:1,“power”:0.0,“powerInput”:5.150232,“silentModeStatus”:false,“temperatureOutside”:10.57,“temperatureWaterIn”:23.14,“temperatureWaterOut”:20.77},“qc”:{“flowRateFiltered”:0.0,“stickyPumpProtectionEnabled”:false,“supervisoryControlMode”:0},“system”:{“hostName”:“CIC-332c489e-c36f-5e82-95e4-5cd9481e4cdf”},“thermostat”:{“otFtChEnabled”:false,“otFtControlSetpoint”:0.0,“otFtCoolingEnabled”:false,“otFtDhwEnabled”:true,“otFtRoomSetpoint”:19.5,“otFtRoomTemperature”:19.867188},“time”:{“ts”:1711910715981,“tsHuman”:“2024-03-31T18:45:15Z”}}

Ik heb ook de Quatt DUO, maar geen problemen met de Quatt app in Homey. Ik gebruik echter de Quatt 1.2.0 versie (en de 10.3.3 Homey versie). Of dit het probleem is, weet ik echter niet.

Hi allen, ik ben bewust van de problemen mbt het toevoegen van je Quatt in Homey. Ik weet (nog) niet exact wat de oorzaak is, maar ben in ieder geval van plan het volgende te doen, wat mogelijk de problemen van automatische detectie van je Quatt IP verhelpen.
Het idee is om een mogelijkheid te bieden om zelf het IP adres van je Quatt in te vullen als de automatische detectie niet lukt.

Ik kan echter geen beloftes doen over binnen welke termijn ik dit kan bouwen. Ik doe dit in mijn vrije tijd, heb een gezin en ben net van baan geswitcht, dus ik vraag om jullie begrip.
Gedane donaties worden uiteraard enorm gewaardeerd, maar ik moet helaas even prioriteit stellen.

Ergens in de komende weken probeer ik wat tijd te maken om dit te bouwen. Mocht er iemand anders ervaring hebben met programmeren, dan ben je welkom om bij te dragen, de source code is te vinden op GitHub.

4 Likes

dank voor je tijd en aandacht trietsch, ik wou dat ik kon helpen met de coding, help wel graag met testen en valideren. We kijken er naar uit. Veel plezier met e nieuwe uitdaging!

1 Like

@Patrick_Van_Deursen @Domien_van_Gils @Ralph_Z @MMa @Ron_van_Hugten @Linden85 @Mike_K geduld wordt beloond (hopelijk met een werkende fix!) :slight_smile:
Ik heb een nieuwe versie naar test gepubliceerd in de hoop dat de fix werkt. Aangezien ik het zelf niet kan reproduceren is dit echt trial en error voor mij.
Ralph gaf aan dat het IP adres wel correct is, waardoor ik voornamelijk heb gezocht in de richting van de communicatie tussen Homey en de CiC, daar heb ik het een en ander aangepast. Functioneel is er niets veranderd.

Hoor graag of jullie nu wel in staat zijn om de CiC toe te voegen met de app. Een volgende stap zou zijn om zelf het IP adres in te voeren, maar aangezien Ralph aangaf dat in zijn situatie het IP adres wel correct was, had die oplossing waarschijnlijk dezelfde communicatie problemen gehad.

Let me know!

2 Likes

Hoi @trietsch, super dat je tijd hebt gevonden om wat aan te passen. Zelf ben ik nu niet thuis, maar heb geprobeerd de Quatt toe te voegen met je test-versie. Helaas krijg ik dezelfde melding weer. Voor de zekerheid heb ik het IP Adres vastgezet in m’n router.

Ok, balen! Ik ga eens kijken bij een andere Homey app developer, of hij een idee heeft.
Blijft nogal lastig om dit te testen als ik het probleem zelf niet heb. Even voor de duidelijkheid, heb je een Homey Pro 2019 of 2023 model?

Ik heb het 2023-model. Ik heb ook nog het 2016-2019 model. Daarop lukt het wel :thinking:

Ik denk dat de nieuwere generaties van de quatt apparaten niet op ping requests reageren. Dat is wat onderwater wordt gebruikt bij let quattMAC = await this.homey.arp.getMAC(quattIP). Is het mac address niet uit te lezen met de socket verbinding? Of is er niet iets van een serienummer wat gebruikt kan worden als unieke id?

1 Like

Kijk, dat is een goede hint! Ik zat al te kijken naar de socket connectie, die wilde ik er morgen uit slopen, maar ik ga eerst de mac lookup eruit halen. Thanks!

Dat het op de oude Homey dan wel werkt uit het bericht hierboven is vreemd maar die heeft wel een iets andere implementatie voor de arp table.

1 Like

Beste Robin,

Zojuist geprobeerd om de cic toe te voegen met de test versie , maar helaas de zelfde ping error.

Homey pro 2023

Hoi Robin helaas ik blijf ook dezelfde melding houden en krijg geen mogelijkheid om een ip adres in te voeren

Dank allen, ik weet nu voldoende dat het nog niet werkt. Vanavond ga ik een aanpassing doen waar @Jero naar hint.

Ik kan de hostname uit de Quatt CiC response ook als unique id gebruiken inderdaad.

Bij mij gebeurt er nog iets anders:

Deze is bekend, dit hebben de anderen ook :+1:

@Patrick_Van_Deursen @Domien_van_Gils @Ralph_Z @MMa @Ron_van_Hugten @Linden85 @Mike_K ik heb zojuist een nieuwe test versie gepubliceerd (v1.2.2). Graag nogmaals proberen :slight_smile:

2 Likes

Het werkt met deze versie !

Super :smiley:

1 Like

Hi Robin net getest nu werkt het in 1 keer hoefde geen ip adres in te voeren :sunglasses::+1: dankjewel :muscle::+1:

1 Like