[APP][Pro] Quatt (nl)

Fijn! Dank voor de hint @Jero :tada:

2 Likes

Later vandaag zal ik hem live zetten, tot die tijd blijft de test versie actief.

1 Like

Moest hem even resetten, maar ook hier nu een quatt in Homey!

1 Like

Bij mij werkt het nu ook met versie 1.2.2. Bedankt trietsch

1 Like

Hier ook gelukt! Dank je wel, Robin!
image

1 Like

Heeft iemand een idee waarom de cop waarde in de Quatt app een andere waarde geeft dan in de Homey app?!:thinking:


Het is gemiddeld COP in de Quatt app. In Homey is het de meest recente COP waarde.

2 Likes

Beste Robin,

Test versie geïnstalleerd, de Quatt (CiC) wordt nu herkend. Ik ga kijken wat we hier mee kunnen doen :blush:

Grt,

Ron van Hugten

1 Like

Nu ik de Quatt heb kunnen toevoegen, ben ik wat flows aan het maken. Zo heb ik ingesteld dat ik een berichtje krijg zodra de CV Ketel bijspringt. Dat gaat goed. Maar zodra de CV Ketel uitgaat, komt het bericht niet binnen. Weet iemand hoe dat kan? De status in de Quatt-app is juist.

image

Dan heb je waarschijnlijk een bug te pakken :slight_smile: zal ik binnenkort even naar kijken.

1 Like

Ik bof maar :hugs: Fijn dat je ernaar wil gaan kijken. Hetzelfde geldt overigens bij het gebruiken van warm water. Bij de kraan aan gaat het goed, maar bij uit niet.

Nu ik toch bezig ben :D. Ik heb zo’n energiemeter in het stopcontact bij de Quatt. Deze geeft qua verbruik zo’n 60W minder aan. Is dat verschil te verklaren?

image

Ah interessant. Warm water aan en uit heb ik zelf uitvoerig getest, die gaat bij mij gewoon goed. Hoewel dat wel een tijd geleden is. Ik zal eens opnieuw checken. Hier hetzelfde probleem, aan werkt, uit niet.

Wat betreft het energieverbruik neem ik gewoon de waarde van het verbruik 1-op-1 over van de Quatt CiC, tenzij je een Quatt Duo hebt, dan tel ik ze bij elkaar op. Dus verschil kan ik niet verklaren, tenzij je dus een Duo hebt, want dan moet je zorgen dat je het wattage van beiden bij elkaar op telt.

Hopelijk vind je waar het hem in zit bij dat uit-signaal. Bij werkmodus (verwarmen/standby) gaat het wel goed.

Misschien dat de CiC zelf ook stroom verbruikt en dat dat meegeteld wordt in het totale verbruik. De stekker van de CiC zit niet in de energiemeter. Bij een lager verbruik is het verschil een stuk minder groot.

image

Hey @Ralph_Z, bug is als het goed is gefixt, kun je de nieuwe test versie proberen (1.2.3)?

Interessant dat verschil :slight_smile: Leuk om te zien. Wat je kunt doen is zelf naar de URL van de Quatt CiC gaan, daar kun je het meer realtime vergelijken. De Homey Quatt app update iedere 5 seconden alle waarden die bijgehouden worden, in de CiC URL wordt het iedere seconde geüpdatet.

1 Like

Super! Het gaat nu goed. Fijn dat je het zo snel gefixt hebt :clap:. Tnx!

Bedankt ook voor de tip om naar de URL te gaan. Daar duik ik morgen even in dan.

1 Like

Top, thanks voor het bevestigen. Ik zet de versie door naar de live versie.

1 Like

Geen dank! Jij ook bedankt.

@trietsch

Ik had deze middag issues met Homey en heb daarom Homey een aantal keer moeten herstarten en een back up terug gezet .

Nu kom ik er achter dat Quatt al 5 uur geen update heeft ontvangen.

Is het ook mogelijk dat je in de app een repair knop toevoegt.

Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat de Quatt app er nu vanuit gaat dat de CiC niet van IP adres verandert. Automatisch opnieuw verbinden moet dat verhelpen. Zal er binnenkort naar kijken.

1 Like

Ik heb een DUO geinstalleerd. In het Quatt overzicht zie ik op 2 plaatsen “warmtepomp waterafvoer temperatuur” van resp. 1,23 C en 0,62 C. Ik herken deze temperaturen niet…?