[APP][Pro] Quatt (nl)

Hallo ik heb een vraag probeer mijn vandaag geïnstalleerde Quatt duo toe te voegen aan Homey maar krijg een time out melding.
Zowel homey ald CiC zitten in hetzelfde Vlan

Hi Mike, wat voor router heb je? Sta je communicatie tussen clients in je netwerk toe?

Hi Trietsch heb een aantal Deco M9 plus,communicatie onderling is toegestaan kan andere devices wel toevoegen aan Homey pro,ook de json feed van de quatt is benaderbaar via de webpagina

Ok thanks. En wat draait er op 192.168.68.173? En wat is het lokale ip adres van je Homey?

Lokale op is 192.168.68.126 dus dat zou goed moeten zijn toch

Ja dat is hetzelfde subnet, dus dat is inderdaad goed. Echter vraag ik me af wat er op dat andere IP draait. De Quatt app doet nergens een ping zoals je screenshot toont, dus ik probeer te achterhalen of Homey dit zelf doet of dat een dependency van de Quatt app dit doet.

Dit zijn 2 screenshot uit mij deco, het op uit de vorige screenshot is van de quatt

Ik zal even kijken of ik morgen wat logging kan toevoegen en wat extra error handling kan doen bij de network scan.

Oké top dankjewel

Bedankt voor de mooie app. Hierdoor kon ik mijn eigen virtual devices en timer job verwijderen waarmee ik lokaal zelf alles uitlas.
Helaas wordt de quatt niet meer gevonden.
Ooit wel gelukt, maar na verwijderen van quatt (geen geven updates) daarna niet meer.
App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Diagnose rapport : d2a65aa3-76b9-4da6-bda5-f4fd9da53dbc

Ik krijg hier ook helaas geen geupdate waardes meer voor de meeste sensoren. @trietsch zou je hier eens naar kunnen kijken wat er aan de hand is?

1 Like

Voor iedereen waarbij de app niet meer werkt, stuur even een DM met daarin:

Er zijn momenteel meerdere problemen:

  1. JSON payload van de CiC is veranderd, dit zie ik zelf helaas nog niet (er zijn bij mij alleen velden bij gekomen, maar dat is geen issue voor de app)
  2. Quatt device kan niet gevonden worden

Graag ook even aangeven welk van de twee problemen je ondervindt.

Zodra ik tijd heb (hoop ergens deze week) ga ik wat meer logging toevoegen zodat de diagnostics reports die jullie submitten wat meer details geven.

1 Like

ik krijg een HTTP 500 internal server error bij opvragen van de feed, dus ga de CiC rebooten en nog eens proberen.

Update: na reboot krijg ik weer json binnen, Quatt app kan de CiC nu ook weer vinden.

Op tweakers stond dit:

Sinds die tijd kan ik de JSON-file via de browser op beide CiC-adressen (netwerk/WiFi) regelmatig niet uitlezen. Terwijl deze(n) via de app als verbonden staat aangegeven.
Na een reset van de CiC kan dit wel gedurende een (korte) periode.
Meer mensen die dit constateren :question:
Het is onbegonnen werk om de boel regelmatig te resetten, dus ik controleer het nu maar 1x per dag. Trouwens, het nieuwste is dat wel de verklarende tekst wordt weergegeven, maar niet de bijbehorende gegevens uitlezingen. Ook via xxx/beta/feed/data.json geen gegevens maar een foutmelding (pagina werkt niet).

Mijn CiC is ook geregeld down. Alleen na een reboot doet hij het weer inderdaad. Laatst de ethernet kabel vervangen door een andere, aangezien de JSON feed wel te gebruiken was, maar de Quatt app aan gaf dat de CiC offline was. Nu halverwege de dag is hij weer offline, nu ook volledig, aangezien een request gewoon tot een timeout leidt.

Kan iemand met een Quatt Duo setup zijn JSON feed eens delen? Ik heb zelf een enkele Quatt, dus ik kan alleen gokken hoe de feed eruit ziet op basis van de info pagina van de Quatt CiC. @Mike_K wellicht?

Ik heb een DUO, maar ben helaas komende dagen niet thuis.

1 Like

Geen haast, als je het kunt delen als je weer terug bent zou het top zijn! Thanks