[APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

Herstart Homewizard app voor Homey.
En anders Homey zelf herstarten mocht dat niet werken.

@Jeroen_Tebbens yes herstarten van de app was de oplossing.
Bij beide ‘Homey’s werkt t nu.
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.

1 Like

Mooi, fijn dat het dan toch gelukt is. :+1:

Mijn oog is gevallen op de P1 dongle van Homewizard. Ik vroeg me af of er mensen zijn die het gebruiken en dan specifiek, wat doe/kun je met de informatie icm Homey?

Een kennis van draaid een volledige Homewizard setup en daar kun je heel veel uitlezen en visueel maken. Kan dat met de Homey ook? M.a.w. is de energy app van Homey ook zo slim?

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

had ja al gezocht? Search results for 'Homewizard order:latest' - Homey Community Forum

Maar je kunt natuurlijk ook een van de andere vele P1 Interfaces kopen : Search results for '[APP] P1 Meter order:latest' - Homey Community Forum
en hier: Homey App Store
Ik gebruik onder andere deze, (staat niet tussen als zoekt op P1 ) Smart Gateways App for Homey | Homey

Maar als je specifiek over de HomeWizard ervaring wilt is het verstandig in de betreffende Topics te posten, daar zit de meeste kennis en houd het forum overzichtelijk.

Daarom gesloten en verplaatst naar [APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

De Homewizard Energy app heeft geen toegang tot de abonnement informatie die Homewizard in de ”cloud” heeft zitten.
Je hebt wel toegang tot “realtime” informatie van energie gebruik stroom (watt/kwh, teruglevering), gas (per uur, afhankelijk van je slimme meter type).

Maar het Homey kan je dan wel weer zelf van alles doen met deze informatie. Acties van schakelaars of lampen of zonneschermen.
Dingen die Homewizard Energy app weer niet kan anders dan alleen hun eigen stekker aan/uit doen.

Het hangt echt van je eigen wensen wat je ermee zou willen doen.

Het klinkt als een leuk accessoire om wat meer inzicht mee te verkrijgen. Werkt de dongle dan zonder dat je een homewizard hebt, dus direct als device in homey?

Hoe bedoel je zonder Homewizard?
Begrijp je vraag niet.

Of je de dongle zo met Homey kan gebruiken zonder dat je daar een extra hub of centrale voor nodig hebt. Ik heb enkel een homey en een google home, die redelijk met elkaar samenwerken.

Ja, mits het een Homey Pro is. Dan zal de dongle werken.

Hey Jeroen,

Mssn een gelijkaardige-vraag.

Ik heb een 3 phase 240V installatie. (Zonder neuter)

Mijn P1 dongle lijkt op het eerste zicht normaal te werken maar als ik de 3 fases in detail bekijk klopt er iets niet.

De dongle meet ook op 3 fasen de stroom.

Echter omdat van phase 2 de spanning niet gemeten, wordt wordt ook geen vermogen gelogd.
De 0V (en0W)




meting is al 4 maanden oud.

Kan u mij hiermee helpen aub?
Alvast hartelijk bedankt.

Ja dat kan ik. Fase2 gebruik ik als controle of de aansluiting een fase1 of fase3 is. Indien 0 dan is het een fase1.

Probeer test versie v3.2.24:

1 Like

V3.2.25 (experimental) staat nu geïnstalleerd.
Voorlopig nog altijd geen spanningsmering op fase 2.
Kan dit aan een instelling liggen van mijn Fluvius digitale meter?

Hartelijk bedankt alvast voor de sneller reactie-tijd

Ja dan is er iets in de info uit je P1.
Kan je via je browser eens de output van je P1 meter geven?

http://IP-adresvanjep1hier/api/v1/data

{“wifi_ssid”:“RemovedToShare”,“wifi_strength”:54,“smr_version”:50,“meter_model”:“Fluvius 253769484_A”,“unique_id”:“RemovedToShare”,“active_tariff”:1,“total_power_import_kwh”:16715.729,“total_power_import_t1_kwh”:7378.487,“total_power_import_t2_kwh”:9337.242,“total_power_export_kwh”:7981.16,“total_power_export_t1_kwh”:5820.404,“total_power_export_t2_kwh”:2160.756,“active_power_w”:341,“active_power_l1_w”:315,“active_power_l2_w”:0,“active_power_l3_w”:26,“active_voltage_l1_v”:232.7,“active_voltage_l2_v”:0,“active_voltage_l3_v”:230.2,“active_current_l1_a”:1.91,“active_current_l2_a”:1.91,“active_current_l3_a”:0.84,“active_power_average_w”:1056,“montly_power_peak_w”:3860,“montly_power_peak_timestamp”:231208010000,“total_gas_m3”:3904.098,“gas_timestamp”:231228082504,“gas_unique_id”:“37464C4F32313231303335323337”,“external”:[{“unique_id”:“37464C4F32313231303335323337”,“type”:“gas_meter”,“timestamp”:231228082504,“value”:3904.098,“unit”:“m3”}]}

Inderdaad is je l2 niet werkzaam of info bekend:

active_voltage_l2_v”:0

Hallo Jeroen.

Ten eerste een gezoen en gelukkig nieuwjaar.

Bij mij werkte alles eigenlijk goed met de Homey
Maar vandaag de watermeter van homewizzard ook maar een statie adres gegeven in mijn dhcp server.
De andere homewizzard producten hadden dat al.
Maar Homey kon daarna er niet meer mee communiceren logisch want ander ip, die kon ik ook niet wijzigen in Homey dus device verwijderd echter bij opnieuw toevoegen vind Homey niks.
De homewizzard app werkt gewoon al die tijd.

In het algemeen is even PTP (Pull-The-Plug) voldoende om het device weer te zien.

De beste wensen!

Probleem klinkt als lokaal mDNS in je netwerk niet goed gaat na de wijziging van het ip adres. Stroom van je watermeter halen helpt.
Daarnaast kan je kijken met een mdns discovery/browser apo (zie eerste post topic hier of in het engelse gedeelte wat er met mdns te zien is.