[APP][Pro][NL] Homewizard πŸ§™β€β™‚οΈ

Naast het op adres is er niks gewijzigd.
Ik zie de watermeter ook gewoon met het nieuwe ip in mDNS
Zal zo de spanning er eens vanaf halen dat nog niet gedaan.

Edit spanning eraf heeft niet geholpen.
Hij zat dus in Homey voordat ik een ander static adres gaf.

Met de β€˜zwarte vrijdag’ actie, 3 sockets gekocht.
Toen was PTP voldoende om ze wel zichtbaar te maken.

Ok, heb je de Homewizard Homey app ook herstart en daarna toevoegen?

Stom van mij om die app te vergeten te herstarten maar dat was de oplossing.
Nog stommer is het omdat dit al een keer eerder zo is gebeurd.
Tnx

1 Like

Hallo allemaal! Ik heb een vraag, ik krijg met geen mogelijkheid de P1 Dongle verbonden met Homey.

Krijg continue de melding dat er geen apparaat gevonden wordt. De API Staat aangevinkt, ik heb de Dongle al een keertje opnieuw ingesteld. Ook Homey een paar keer gereset, niks werkt.
Ook staat hij in de Disovery App. Ook hier staat in dat de API aan staat.

Zitten je homey en p1 in hetzelfde (wifi) netwerk?

Ja zeker. Homey is alleen wel bedraad, lijkt mij dat zoiets niet het probleem moet zijn.

Ja dus wel, kan zijn dat multicast verkeer alleen dus nu in je WiFi netwerk leeft (accesspoint) en niet daarbuiten. (Lees LAN netwerk).
Check je WiFi accesspoint en router of multicast ondersteund wordt.

1 Like

Heb de Homey via de Wifi laten draaien en het haalde niks uit. Ik heb ook maar een Netwerk.

Dus daarna heb ik even in mijn router instellingen gekeken. En heb het probleem gevonden. Mijn router stopt sommige Smart WiFi dingen in β€œisolatie” waardoor ze dus niet met andere apparaten kunnen communiceren.

Kortom; heb hem uit de isolatie gehaald en toen kon ik hem gelijk vinden.

Bedankt voor je hulp!

2 Likes

Isolatie is inderdaad een veel voorkomende probleem. Alleen gek dat je dit per apparaat kan doen, je zou verwachten dat het per SSID gaat.
Maar goed, fijn om te horen dat het opgelost is :+1:t2:

1 Like

Hallo iedereen :smile: ik zit het een en ander te onderzoeken wat voor opties er zijn qua energie meters, en kwam ook deze tegen. De rest is allemaal rond de 100 euro (plugwise, enz.) Maar dit product dus 30 euro… What’s the catch? … Werkt dit product gewoon net zo goed, als de duurdere opties? Sorry als mijn vraag al is gesteld, kon niet zo snel iets erover vinden.

Heb de homewizard maar besteld, zie vanzelf wel hoe (stabiel) het werkt :sweat_smile:

Het is maar wat je ermee wilt doen/bereiken.
De P1 voldoet prima voor wat een doorsnee gebruiker nodig heeft (import/export stroom, gas etc.).
Vanaf dag 1 tevreden, doet wat het doen moet.

2 Likes

Werkt perfect hoor. Heel blij mee al paar jaar

Klopt! Net aangesloten en ging super easy :sweat_smile: werkt perfect. Bedankt!

1 Like

Bedankt voor je paypal donatie :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

Mocht je eventueel stekkers, watermeter of kwh meters willen toevoegen van Homewizard aan Homey let dan op dat je eerst in de HomeWizard Energy app de Local API aanzet per meter/stekker. De P1 dongle heeft dit standaard aanstaan, maar de andere devices van hun staat dit uit.

1 Like

Was ik nog niet van plan, maar zal hier dan zeker rekening mee gaan houden. Bedankt :+1:

Bij de insights krijg ik het elektriciteitsverbruik van de P1 meter te zien per 5 minuten, terwijl het gasverbruik enkel cumulatief is. Kan deze laatste ook aangepast worden naar per 5 minuten momentopname?

Nee helaas, dit zit niet in de API. Wat je wel kan doen is de Power By The Hour app installeren en de gas meter (p1) toevoegen. Dan heb je deze gewenste informatie wel.

1 Like