[APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

Ik heb het probleem gevonden en ga het oplossen. Zag ook dat het oude code was dus dat pak ik meteen mee. Ik zal straks een beta/test versie vrijgeven en die kan je dan installeren en proberen.
Zoals ik al zei er zijn weinig wattcher dus vervelend voor jou dat dit nu fout gaat maar dan weet ik dat dit ook weer werkt voor de andere gebruikers.

1 Like

Probeer deze versie v3.2.18

Is niet vervelend, maar op deze manier komt er een 2e leven in de homewiz. Die watcher doet het best wel om een indruk te geven van verbruikte power. Maar ik ga de hw uiteindelijk gebruiken om een gas ketel uit te lezen middels de heatlink.

Die versie werkt!

Mooi! Opgelost dan. Zal hem pushen naar stable.
Heatlink werkt prima, gebruik hem ook nog. Gasverbruik staat er niet in. Daar heb je de P1 dongel of de Energylink voor nodig.

1 Like

Bedankt!. Ik ga de heatlink nog aansluiten.
En net de laatste door jou geupdate versie geinstalleerd. Alles ok nu

Mooie update! Ik heb mijn sockets allemaal aangepast en +1 watt toegevoegd!

Groot deel van mijn sluitverbruik is hiermee weer in beeld gekomen.

Nu nog mijn watermeter laten vervangen om ook water te kunnen meten; iemand daarmee ervaring? En of daar kosten bij komen?

1 Like

Heb je zo’n vreemde meter dat de Homewizard watermeter er niet op past?

Hallo Jeroen,
Ik zou ook graag willen dat de HW Display toegevoegd wordt om de temperatuur te kunnen gebruiken in een flow. Maar ik lees net dat er nog geen API beschikbaar is.

Ik heb vandaag een HWE-P1-G1 toegevoegd (via Local API) en daar is één gek dingetje mee. Ik zie steeds dat er heel even een extra capability bij komt met de naam “Huidige Amp fase 1”. Deze blijft dan variërend tussen de 1 en 5 seconde, en verdwijnt dan weer. En binnen de aantal seconde (ook weer random, tussen de 3 en 20 seconde) is hij er weer even.

Enig idee hoe dat komt, en hoe ik het kan voorkomen?

Klopt, dus kan ik nog niks beginnen helaas.

Geen idee, stuur eens een diagnose rapport.

979c2e50-d74b-4fc6-9ee1-a8ee0969abab

Alvast bedankt!

Ok daar kan ik weinig mee. Kan je mij ook je local api output sturen van je P1?
Overigens je watermeter local api staat nog uit.

Beste Jeroen, ik heb net een diagnostic report opgestuurd aangezien de p1 meter niet gevonden kan worden. De lokale Api staat aan, zijn met hetzelfde WiFi netwerk verbonden. In de discovery app zie ik netjes de juiste waarden terug. Bij disable lokale api wordt de waarde op 0 gezet. Nu hij weer aanstaat komt daar ook direct weer een waarde 1 te staan. Maar de app blijft geen p1 meter vinden. Ik heb nog een homey Pro 2019 met de laatste update. Ook gebruik ik de laatste versie van de app. Homey is herstart geweest, de app is opnieuw geïnstalleerd. Ik kom er niet meer uit. Het diagnostic rapport nummer is: e6f914bb-181c-4f47-8811-5b1a3818142e. Kan je zo zien wat er fout gaat? Alvast dank voor je reply.

Ik heb je rapport gevonden maar daar staat niets aan foutmelding in. Ook geen poging. Weet niet wanneer je de diagnostic gedaan hebt maar na een herstart van Homey of app is de log kwijt dus dan zie ik ook niets. Kan je de app restarten, daarna een P1 proberen toe te voegen en dan nogmaals een diagnostic proberen?

Het zoeken van de P1 is multicast dns (mDNS) gebaseerd, ik weet niet wat voor wifi AP’s je gebruikt. Het kan zijn dat wifi clients niet met elkaar mogen praten (client isolation mode) dus dat kan ook nog een probleem zijn wat er speelt.

Hoi jeroen , is het mogelijk om de prijzen vanuit homewizard uit te lezen in homey ?

Hallo Leon,

Nee helaas, deze nieuwe prijs info staat niet in de P1 adapter dus kan ik er niet bij. Deze nieuwe functionaliteit leeft alleen op Homewizards eigen cloud platform.

1 Like

Als ik ff mag inbreken: Mss is dan de Power by the Hour app interessant voor je.
Deze haalt dagelijks de basis (markt) energie-uurprijs op voor de volgende dag, en de gas dagprijs.
Je kunt vrij eenvoudig dat prijsnivo aanpassen zodat het matcht met die van jouw provider.
Voorbeeld

1 Like

Goedendag Jeroen,

Ik had al bericht gestuurd in het engels talige deel (maar dit is beter:))

Heb nog steeds vreemde problemen met de p1 logger.
Als ik vanaf mijn mikrotik router ping naar de p1 (die ik een static adres heb gegeven) heb ik continue een ping van 4ms en een enkele keer van 24ms.
via de energy app van homewizzard krijg ik een strakke lijn en zie ik geen enkele hikup.
Api staat aan helaas via mDNS kan ik niks vinden.
Momenteel heb ik de homey 2019 en de 2023 draaien en op beide toegevoegd en op allebei zie ik hetzelfde probleem dat het device af en toe weg valt.
Bij de 2023 model krijg ik een homey app error zelfs
De router al herstart ook (was al een jaar niet gedaan).