Graag gedaan.
is het mogelijk om de huidige waterstand door te geven, dat de watermeter dan door gaat tellen? dus dat je je totaal verbruik uit kan lezen?
Zit er al in. Kijk bij instellingen van je water meter en dan kan je de start waarde invullen toe je de watermeter van Homewizard geplaatst hebt.
Ja, verander die 0 in de waarde van je watermeter toen je de watersensor plaatste
Hoi Jeroen,
Zo ver ik weet is het een domme switch. tenminste niet veel instellingen.
Ik kwam wel IGMP snooping tegen. Die stond aan, en heb ik nu uitgezet.
Op mijn wifi controller vind ik ook multicast management, maar daar staat alles van uit.
Is dit goed zo nu denk je ?
Geen idee dat kan soms per vendor of type verschillen. Kwestie van proberen en aan de knoppen blijven draaien totdat het stabiel blijft.
Ik heb IGMP snooping uitgezet, en ik heb Homey geblokkeerd voor mijn wifi. Alleen LAN dus.
En hij draait bijna 24 uurtjes zonder weg te vallen. 1 keer toen ik advanced flow wilde maken.
Maar ik zag wel gelijk dat de homewizard P1 meter niet meer werkt, en dat mijn google mini speakers niet zichtbaar zijn voor de homey.
Zonder dat ik de homey aan wifi koppel werkt het niet.
Daar zit denk ik wel iets, maar wat…
Ik weet niet of je de luxe heb van losse access point en deze als proef te gebruiken voor zowel je Homey en P1,google mini etc.
Bijv zelfde SSID als je Ziggo noemen en dan tijdelijk Ziggo hernoemen naar iets anders.
Het is maar een idee.
Mss is het handig om ook even het hele plaatje met Homey’s netwerk issues te delen met Jeroen. E.e.a. zou dezelfde oorzaak kunnen hebben?
Bij deze
@Arno_Lutgens misschien relevant….
Heb nog een hw basestation met wattcher. Net op een 2029 pro de hw app gezet. Pairing werkt, maar de wattcher geeft ‘unavailable’. Het aparte is dat de variabele power gewoon geupdate wordt en die kan ik ook in flows gebruiken. Bug?
Geen idee, zou kunnen, zijn niet zoveel watchers meer dus lastig bugs vinden. Stuur eens een diagnostic report in de Homewizard app settings dan kan ik meekijken.
Ik dacht dat de variabele werkte, maar die is bevroren. Ik zag een enkele keer de device online, maar meestal is die unavailable. Hw is gewoon online en wattcher werkt met display.
Na ja is niet belangrijk. Was mooi geweest als het werkte omdat ik de wattcher nog had
Zou ook je Homewizard main unit zelf kunnen zijn die WiFi problemen heeft en daarom wattcher mislukt.
Ik kan er wel met de hw app bij en zie watcher data, alleen in homey app zie ik bij wattcher device rood uitroepteken, unavailable status. (Pairing wvan hw was gewoon gelukt). De power variabele update wel met juiste data. Ik zal morgen de sd kaart van de hw eens opruimen
Wattcher opnieuw toevoegen aan Homey?
Dat hielp niet. Lijkt erop dat de daycount een issue heeft. In homewizard app zie ik zowel power als daycount, in homey zie ik alleen de power variabele goed geupdate worden, de daycount laat null zien
Ok helder, kan je mij een diagnotisch rapport sturen? In de Homey Homewizard app settings staat een knop diagnostic report. Als je die drukt komt er een email naar mij met een log van jou app.
Dan kan ik verder voor je kijken wat er mis gaat.
Gedaan. Na een app reset lojktbhetveven ok te zijn tot een timeout en dan gaat ie in error (maar power variabele update goed)