Wifi problemen, Homey krijgt geen reactie van je batterij:
Error while trying to get token: FetchError: request to https://192.168.1.64/api/user failed, reason: connect ETIMEDOUT 192.168.1.64:443
at ClientRequest. (/app/node_modules/node-fetch/lib/index.js:1501:11)
at ClientRequest.emit (node:events:519:28)
at emitErrorEvent (node:_http_client:108:11)
at TLSSocket.socketErrorListener (node:_http_client:575:5)
at TLSSocket.emit (node:events:519:28)
at emitErrorNT (node:internal/streams/destroy:170:8)
at emitErrorCloseNT (node:internal/streams/destroy:129:3)
at process.processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:89:21) {
type: 'system',
errno: 'ETIMEDOUT',
code: 'ETIMEDOUT'
}
Ja daar heb je op dit moment een beta firmware voor nodig, alleen deze app is alvast voorbereid.
Aangezien ik alleen maar gezeur krijg als ik het niet heb gedaan en ik straks een keer vakantie hoop te kunnen nemen heb ik het er alvast ingezet. Ik doe het dan toch nooit goed gezien de diagnose rapportjes en mailtjes afgelopen maanden.
Zo was het niet bedoeld hoor, ik waardeer wat je allemaal doet. Ik ben juist erg blij met de werkzaamheden die je allemaal doet voor de Homewizard gebruikers.
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Hier gaat meer tijd inzitten dan iedereen vermoed. Jeroen reageert altijd heel snel en komt direct met een oplossing. Dat doet niet iedereen. Een blijk van waardering is zeker op zijn plaats!
Het probleem is dat als je supergoede service verleent door altijd direct te reageren dan gaan mensen dat van je verwachten. En klagen vervolgens direct als het een keer niet zo snel gaat.
En ze realiseren zich inderdaad niet hoeveel tijd er in gaat zitten, en dat alles op vrijwillige basis is en geen betaald werk.
Zelf heb ik me daarom al jaren geleden aangewend om niet overal direct meer op te reageren en een vast release schedule in te stellen voor software die ik heb geschreven. Met uitzondering van “noodsituaties” waarbij een applicatie opeens niet meer werkt.
(Ik praat hierbij overigens niet over het ontwikkelen van Homey apps, daar heb ik zelf geen ervaring mee).
Ik neem mijn petje voor jou af. Iets beginnen is een 1 punt, volhouden en onderhouden is standvastigheid. Respect voor jou en de moeite die je met alles neemt om het te verbeteren en te onderhouden.
Ik tracht een flow te maken die een actie uitvoert wanneer er meer dan 1000W verbruik is. Mijn opstelling: 3-fase energieaansluiting, zonnepanelen, batterijen en digitale meter en homewizard P1.
Ik merk dat de flow regelmatig triggert terwijl er geen verbruik is boven 1000W (controle via homewizard app en via de statestieken in Homey). als ik de variabelen log dan zie ik volgende cijfers op het moment van uitvoeren:
Huidig vermogen: 875
Huidig gebruik fase 1: -704
Huidig gebruik fase 2: 685
Huidig gebruik fase 3: -855
Als je de som maakt van de drie fase dan zou het netto verbruik -511 zijn.
In dit geval is er nergens op de statistiek van het energieverbruik, een verbruik van 875W te zien.
En 9 van de 10x word er geschreven dat ze alles al hebben geprobeerd, opnieuw installeren, app eraf gegooid en opnieuw toevoegen en niks werkt.
En als er dan gevraagd word door Jeroen in dit topic om een keer Homey en je router te resetten komt er een berichtje terug van " helemaal perfekt, dat was het".
Dus niet alles was geprobeerd.
Huidig vermogen is som van alle 3 fases, ja……maar…..
Het is vrij complex omdat de P1 in apiv2 mode (websocket iedere 2s een update krijgt).
Je deelt een observatie zonder je flow dus ik moet maar gokken wat het kan zijn. Er kan een probleem ontstaan als totaal 0watt (mogelijk bij plugin batterij nul op de meter) dan wordt de rest van de fases niet bijgewerkt. Ik zal dit in de volgende versie verwijderen maar betwijfel of dit je probleem is.
Hoi Jeroen, ik heb m’n oude p1 meter vervangen voor een nieuwe en nu moet ik dus in de batterij policy bij Batterijapparaat de ID wijzigen? Daar staat notabene bij hoe het moet en toch kom ik er niet uit
Waar vind ik de reparatie tool waar naar wordt verwezen?