[APP][Pro][NL] Homewizard πŸ§™β€β™‚οΈ

Opgelost in de laatste test versie (v3.15.42).
Hieronder planning 1x plugin battery voorbeeld.
Ik verwacht dat 2x zelfde beeld geeft omdat je 2x de capaciteit hebt maar ook 2x 800watt laadt in die 4 uur.

Benieuwd hoe het gaat vandaag, Ik laat vanavond zien hoe de batterijen uiteindelijk hebben geladen.

Ben benieuwd, deze negatieve prijzen zijn vrij β€œzeldzaam” dus lastig testen. Gisteren en vandaag uitgelezen moment om te zien of het aan de verwachtingen voldoet. Ik heb zelf nog vast contract dus mijn omvormer blijft aan. Begin juli stap ik ook over naar dynamisch.

Ik zag vannacht nog wel wat anders, wel met de .41 versie. EΓ©n aantal keren een kwartier laden.

Komt door je 5% low SoC drempel denk ik. Je ziet dat je op 4% en dan naar 5%. Je kan dit aanpassen in de settings van je battery policy. Aangezien je battery altijd wat verlies heeft bij stilstand.

En ik twee instellingen veranderd, batterijcycli besparen op ja. En cycluskosten naar 0,075. Had ik op 0.095 staan. Bedoel je die twee?

Nee die niet (ook belangrijk voor berekenen terugverdientijd etc). Je hebt minimale en maximale batterij. Volgens mij had ik die standaard op 5% en 95% maar dat is niet zinvol omdat de firmware van de plugin battery deze bescherming er zelf in heeft zitten. Ik heb ze dus op 0% en 100%

Die stond al op 0% en 100%, vanwege inderdaad die reden.

Hm vreemd dan. Log heb je niet meer na nieuwe versie. Volgende keer als het weer gebeurt even laten weten.

Het leek heel goed te gaan, maar je zou vergaten dat de batterijen terug vallen naar nom(alleen laden) als de stroomprijs weer positief wordt maar er nog voldoende vermogen uit de panelen komt.

Ook bleven de batterijen wel erg lang op stand-by staan vanavond, los van een kwartiertjes 1900..

Stuur even en diagnose rapport dan kijk ik wat er gebeurt. Verder denk ik dat je huisverbruik ook nog in de leer fase zit en tegenwerkt in de beslissingen.

Onderweg: 5014dfe5-6739-4dfe-bd8f-6bf137c61de2

Bedankt kan je deze ook even sturen?

Ik zie sowieso een probleem dat acties geblokkeerd werden doordat β€œweer” update een timeout kreeg voor de 3 uren met standby ipv de prijzen te gebruiken en te ontladen.

Zeker! In je berichten