Ja vervelend, Homey kan niet bij je socket. Wifi probleem. Misschien even je accesspoint herstarten waarop je Homey en/of socket verbonden is.
Meer tips in eerste bericht in dit topic.
Hoi Jeroen,
Ik zag in je laatste update dat negatieve stroom prijzen de batterijen altijd laat opladen, maar kan het laden ook uitgesteld worden zodat er op een dag met negatieve prijzen pas geladen wordt als de prijs negatief is?
gezien de stroomprijs morgenmiddag (negatief 0,35) wel handig.
Jacques
Ik begrijp je vraag zal kijken wat ik hieraan kan verbeteren. Wat lastig maakt is dat de prijzen voor morgen pas na 13:30-14:00 bekend worden en soms zelfs iets later. Ik kan zelf nu niet goed testen omdat ik deelneem aan de closed beta test van Homewizard zelf dus mijn batterij nu onderdeel is van die test opstelling.
Vandaag waren er ook negatieve prijzen dus dan gaan ze ook al to_full laden. Morgen dito verhaal alleen nog meer negatief dan vandaag.
Klopt, maar wat ik zag gebeuren is dat de batterijen direct bij opbrengst uit de panelen begonnen te laden, waardoor ze al bijna vol waren toen de negatieve stroomprijs begon.
als ik je kan helpen bij iets testen doe ik dat graag!
Gebruik je al de battery policy dan, de nieuwe driver die ik gemaakt heb? Zo ja kijk dan even bij de webcam plaatjes en anders ook bij applicatie instellingen en dan planning.
Test versie v3.15.39 met extra checks en waar mogelijk uitstel van laden.
Wel een kanttekening, als je zonnepanelen meer blijven genereren dan je huisverbruik blijft het een lastig verhaal. Je zal dan ook “iets” moeten doen aan je zonnepanelen.
Ik net extra update gepusht v3.15.40 naar test
Dat ziet er al beter uit. Ontladen zover als mogelijk en dan full charge op negatieve prijs
Alleen tussen 8.00 en 10.00 zou nog discharge (of stand-by) kunnen. Zodat laden pas begint bij de negatieve uren.
Oh wacht standby. Dat zou ik moeten kijken. Kan zijn dat de realtime module die de app zit alsnog uitstelt met laden dan. Nu wel charge op dat slot maar kan zijn dat die morgen naar stand-by schieten alsnog. Stukje fine tuning.
Probleem gevonden, door de grote aanpassing van de planning is standby zelfs als optie weggevallen. In stuur straks een update.
Versie v3.15.41 nu. Planning zal niet meteen goed zijn, wacht even 15min voor policy check die dan steeds draait.
Geïnstalleerd. Ik laat weten wat de berekening nu geeft (over 15 minuten)
Mooi, ik kijk nog naar die 11:00 uur maar dat is rommelen in de marge om die drempel (is negatief ja). Maar -0.021 is niet veel “winst”’tov latere slots.
Er van uitgaande dat je ook je zonnepanelen onder de duim hebt