[APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

Omdat de P1 api v.1 niet in de energie grafiek gebruikt werd (want anders kreeg ik dubbel telling), maar alleen in 2 flows, heb ik gisteren avond die flows aangepast naar de P1 api v.2 en toen de P1 api v.1 verwijderd.

Ok, code kijkt nu welke van de 2 P1 ‘s als eerste zich koppelt met de sluipverbruik-meter. Zou nu niet meer uitmaken. Probleem was dat de apiv2 versie zich niet registreerde.

:+1: ik laat je morgen weten of ik dan sluipverbruik zie.

1 Like

Ook de test versie 3.14.22 heeft vannacht geen sluipverbruik laten zien.
De laatste datum blijft op 2026-03-12 staan.

Ok, ben benieuwd naar diagnose rapportje dan.
Ook geen niets in notificatie tijdlijn?

Nee ook niets in notificatie tijdlijn.
Code rapport: d9679681-f4a8-4894-9932-c57a702da67e

We hebben iets. :slight_smile: nu nog tunen voor deze specifieke situatie met batterijen.

[BaseloadMonitor] night 2026-03-29: 480 samples, 480 with battery data, avgGrid=-3W, avgHousehold=243W, invalid=true (sawOscillation)

:+1:geen idee wat dat betekent, want ik kan niet (meer) programeren. Dat heb ik zo’n 45 jaar geleden voor het laatst gedaan, dus ben ik verleerd.

Nieuwe test versie .23. Tijdens de nacht had je waarschijnlijk een piek moment (watt).
Ik heb de detectie iets soepeler nu.

Nieuwe test versie .23 geinstalleerd.
Dat piek vermogen in de nacht kan van de quooker komen, die even aanslaat.
Hoewel ik dat niet in de verbruiksgrafiek kan zien. Daar zie ik geen piek.

Ook niet in je batterijen dat die opeens bijspringen om die piek op te vangen?
Maar zou wel logische verklaring zijn dan.

Even in de grafiek van de batterijen in Homey gekeken, maar nee ik zie geen grote piek.

Ok, zal marginaal zijn geweest maar genoeg om sluipverbruik van afgelopen nacht als ongeldig te verklaren. Zal komende nacht beter gaan, tenzij er een ander apparaat een piek veroorzaakt voor langere tijd.

Hoi Jeroen,

Ik ben ontzettend blij met je app. ook het schakelen van de batterijen lijkt helemaal goed te gaan.

Ik krijg alleen PV-schatting niet aangepast. Als ik de gegevens van m’n panelen goed wil invullen krijg ik een error “cannot read properties of undefined (reading ‘catch’)

Heb ik ergens een instelling gemist die de gegevens “vast’’ legt?

Jacques

Dag Jacques, dank je wel. Ik doe mijn best.
Probleem is waarschijnlijk de locatie voor weer. In deze test versie heb ik dat aangepast naar long / lat waarden.

@Jacques_Eding en bedankt voor paypal donatie :smiling_face:

1 Like

deze versie geeft de foutmelding niet meer, dank!

1 Like

Goedemorgen Jeroen,
Het heeft vannnacht gewerkt. Sluipverbruik is nu weergegeven.

1 Like

Fijn om te horen, ik hoopte er al op dat het nu wel goed zou moeten zijn.
Dan ga ik deze versie live zetten.

1 Like

Ik heb ergens een instelling niet goed staan maar ik kreeg het gisteravond niet gevonden…

Gisteren in de ochtend de batterij polici ingeschakeld en die heeft de batterijen volgens het plan opgeladen maar toen de zon onderging en er ontladen in het plan stond werd deze steeds gewijzigd in standby. Welke instellingen veroorzaakt dat en heb ik dus verkeerd staan als ik wel wil ontladen?

Ik heb wel een foutje gevonden in code dus die zal ik straks pushen.
Welke beleidsmodus heb je actief?

En wat heb je bij “Min/Max prijzen strict respecteren” (ja/nee)?
Misschien even screenshot van je instellingen bij “Tariefinstellingen”.