[APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

Welke URL gebruik je dan in op je PC?

Dan + apparaat toevoegen. Homewizard Basis station en dan invullen met ip adres en wachtwoord (let op dit is niet je email adres met wachtwoord maar je lokale ip adres en het wachtwoord voor directe / lokale toegang:

Hoi Jeroen,

Het is in de tussentijd gelukt, maar waren dezelfde gegevens die ik in het opgegeven scherm gebruikte als op mijn Homey pro 2016 gebruikte waar dit werkte. Na een paar keer alles opnieuw opstarten, ook de Homewizard, pakte hij de gegevens en krijg ik ook op de Homey pro 2023 de gegevens.

Dus bedankt dat je de tijd heb genomen om mijn vraag te beantwoorden.

Rob

Graag gedaan :+1:t2:

Is er een manier om bij de Als kaart Huidig Vermogen werd groter/kleiner een negatieve waarde op te geven?

Ja op deze manier:

1 Like

Bedankt

Sinds 2 dagen de nieuwe homey pro 2023. Maar dat ding valt toch echt wel tegen.
Maar inmiddels ook een P1 meter en energie socket van homewizard gekocht. Maar beide krijg ik niet toegevoegd in de homey.
Api lokaal staat aan. Beide apparaten worden in mdns gevonden.
Ik krijg nergens een vraag om mijn inlog gegevens in te vullen, nog de ip gegevens.

Maar mijn homey is bekabeld aangesloten. Dus geen wifi. Zou dat het probleem kunnnen zijn?

Snap er niks van.

Dat maakt echt NUL uit, zolang beide apparaten maar in hetzelfde netwerk zitten. Bijv. 192.168.10.x
Wat je nog vergeet te vermelden: Heb je mss firewalls, vlans, piholes, adblockers enz ?

Verder:

En check echt nog een keer of de lokale API echt aan staat, deze kan op 1 of andere manier zonder tussenkomst van een persoon zijn uitgeschakeld.

Dat ding valt tegen, of jij doet iets fout. Wat zal het zijn? :grinning:

jouw antwoord :upside_down_face:

Vervelend dat het niet lukt en dat de Homey Pro niet “meteen” aan je verwachtingen voldoet.
Betreft je p1 en socket via wifi en je homey via ethernet/kabel kan ik aan een ding denken en dat is dat wifi misschien een guest netwerk kan zijn?

Kan je een screenshot delen van je mdns met je socket? Daarin staat een ip adres. Probeer daarna dit ip adres via een browser op een “bekabelde” of “niet” guest wifi netwerk te benaderen met http://ipadreshier/api/v1/data

1 Like

Hey Jeroen,

Ik heb geen guest wifi netwerk. Beide homewizard producten zijn te zien in mijn wifi netwerk.
MSDN ook gedaan en zichtbaar. (screenshot staat op gsm)

Heb dat gedaan met ip adres. En krijg een flinke ridel tekst. Ik weet niet precies wat je eruit wilt halen.
{“wifi_ssid”:“Lutgens”,“wifi_strength”:78,“smr_version”:50,“meter_model”:“Sagemcom T211 ESMR 5.0”,“unique_id”:“4530303632303030303034383938333231”,“active_tariff”:1,“total_power_import_kwh”:5485.288,“total_power_import_t1_kwh”:3663.014,“total_power_import_t2_kwh”:1822.274,“total_power_export_kwh”:3219,“total_power_export_t1_kwh”:921.056,“total_power_export_t2_kwh”:2297.944,“active_power_w”:5285,“active_power_l1_w”:3520,“active_power_l2_w”:3595,“active_power_l3_w”:-1830,“active_voltage_l1_v”:229,“active_voltage_l2_v”:225,“active_voltage_l3_v”:232,“active_current_l1_a”:15.371,“active_current_l2_a”:15.978,“active_current_l3_a”:-7.888,“voltage_sag_l1_count”:2,“voltage_sag_l2_count”:2,“voltage_sag_l3_count”:2,“voltage_swell_l1_count”:0,“voltage_swell_l2_count”:0,“voltage_swell_l3_count”:0,“any_power_fail_count”:9,“long_power_fail_count”:3,“total_gas_m3”:4608.352,“gas_timestamp”:230924132000,“gas_unique_id”:“4730303538353330303335363531353139”,“external”:[{“unique_id”:“4730303538353330303335363531353139”,“type”:“gas_meter”,“timestamp”:230924132000,“value”:4608.352,“unit”:“m3”}]}

Heb nu net inmiddels de homey ook op wifi aangesloten, en warempel de P1 meter is te zien.
Dan werkt het toch niet met alleen bekabelde netwerkverbinding lijkt me.

Nu de rest proberen normaal te krijgen.

Hey Ronny,

Ik zoek HEEL graag hulp.
Mijn oude early 2019 is na 4 jaartjes, ongeveer een maand geleden overleden.
En ik was lyrisch over dat ding. Veel collega’s van me die met hue of ikea dingen proberen makkelijk te maken…ik lach me dood. Dat is het toch net allemaal niet.

Nu twijfelde ik sowieso al om de nieuwe 2023 te kopen. Maar nu moest ik wel a.s.a.p. een nieuwe.
Ik kon bij Athom niks vinden over levertermijn. En ik wilde niet wachten natuurlijk :slight_smile:
Daarom bij media markt gekocht. Installatie leek wederom makkelijk, totdat de homey tijdens installatie moest updaten. Paarse ring. Maar deze bleef daarin hangen. Na 3 uurtjes de stekker maar uitgetrokken. Daarna via usb c tool update gedaan en factory reset. Dit meermaals gedaan. Echter bleef de homey soms afwezig bij gebruik. Bij installeren van apps, kreeg ik soms melding time out, of uw homey is offline. Bij het aanmaken van flows was de homey ook vaak niet thuis. Moest weer alles opnieuw aanmaken. Kreeg dan onder i beeld, network request failed. Na een tiental seconden. Maar wat de homey dan niet opgeslagen had… Woonveilig app was gecrashed waardoor ik deze niet het alaarm niet kon bedienen. App eraf en homey restart en app erop waren en toen was het ok. Maar mijn gevoel zegt dat dit voor alle apps moest doen. Opnieuw instaleren.
Ik las wat dingen over wifi problemen, en kon me indenken dat bovenstaande problemen konden komen door instabiele wifi verbinding.
Dus die van media markt retour, en een nieuwe besteld bij athom MET lan adapter.

Deze ben ik nu mee bezig. Echter ook weer bij update van software bleef deze hangen. Eerste enkele malen time out. Daarna foutmelding dat de homey niet verder kon.
Wederom homey aan PC met usb c tool. En wederom software en reset.
Nu ben ik met deze homey bezig en heb toch ook weer de voorgaande problemen.
Apps die niet kunnen/willen instaleren. Problemen met aanmaken/dupliceren van flows.

Als jij weet wat ik fout doe, dan let me know?

Me dunkt dat er dan toch een blokkade is vanuit je bekabelde netwerk naar je wifi netwerk. Zijn je internet router (en je netwerk switch) de zelfde als waarop je wifi accesspoint zit? Of zijn deze apparaten los?

Nu je zegt dat Homey nu wel op wifi zit en de p1 en socket kan zijn doet dit dus vermoeden.

1 Like

Welke dns servers gebruik je /krijg je via dhcp?

Ik had eigenlijk precies hetzelfde, maar ik heb na 5 minuten de stekker er uit getrokken en hem na een minuut er weer in gedaan.
Daarna verliep het proces goed.

Hey Jeroen,

Sorry voor het vertraagde antwoord.
Ik heb het modem van ziggo, en dan een switch, en vanuit de switch gaan de kabels door mij hele huis.
1 naar de woonkamer waar bij het TV kastje weer een kleine switch ligt, waar de homey op aangesloten is.
En een andere kabel gaat naar slaapkamer waar een wifi accespoint ligt.

DHCP staat aan op modem, en nergens anders.
DNS staat in modem op automatisch.

Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje.

Ik heb wel enkele tientallen keren de homey opnieuw moeten opstarten.
Als het bij 1 keer was gebleven, had me hier nite gehoord :slight_smile:

Op dit moment draait ie al 24 uur zonder geforceerde herstart.
(automatische herstart via flow is vannacht wel geweest)
Ik heb gisteren op de homey de nieuwe 10.0.6 software gezet.
Misschien dat die (of beter gezegd EEN) update het nu verholpen heeft.

Dan zit er iets met multicast instellingen op je accesspoint die wel via wifi aanstaat maar niet verder naar je netwerk (switch) doorgestuurd wordt. Staat er iets van IGMP snooping aan? Zijn het “domme” switches of zijn managed versies?

Hi Jeroen,

Ik zag dat de homewizard energy display inmiddels te bestellen is. Wordt er naar gekeken om deze toe te voegen? En bestaat dan de mogelijkheid om ook andere input van de homey evt op dit display weer te geven? Zoals bijv de smpl e-ink display.

Grt
Fred