[APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

Check met een mdns browser op je telefoon of mdns werkt. Zo niet, wifi&router herstarten. Werkt het wel dan Homey herstarten.

Mdns?

Dit geeft hij aan als ik er op druk in de app

Die foutmelding betekent dat je homey helemaal niet bij de P1 kan. “Host unreachable”. Dan heb je duidelijk een wifi probleem.
Mdns is multicast dns, een methode om lokaal apparaten te vinden in je netwerk.

Wel gek dat de rest van de wifi apparaten het wel doet en alleen de homewizard niet

Hebben ze wel een vast ip in je wifi? Niet dat het iedere keer wisselt?

Hier mdns browser voor android

En dan zoeken naar local._hwenergy._tcp.

v3.2.5 (test/beta)

• Poging tot callback functies te beperken
  • P1 fout in code voor volt en amp voor Fase1 aansluitingen
  • Extra Homewizard windmeter fout afhandeling
  • Homewizard Energylink 3 decimalen (kwh)
  • Homewizard Energylink fix voor T1 & T2
  • SDK3 - Homewizard Kakusensors fix (driver problem)
2 Likes

v3.2.5 is nu live/stabiel

Hallo Jeroen,
Ik heb ondertussen de Homey en de HW meters samen in een ander wifi netwerk kunnen zetten, via de Zyxel, en nu kon ik deze zonder problemen toevoegen. Bedankt voor uw hulp. Groeten.

1 Like

v3.2.9 is nu live.

1 Like

Nu echt al het oude stuf is over gezet op mijn HP2023 en werkend zoals het was vandaag de Homewizard app geïnstalleerd.

De P1 dongel ging prima.
Van de 3 sockets wordt er echter 1 niet gevonden.
Deze staat in dezelfde ruimte als een van de andere. Zelfs in een beter positie.

In de mobiel app staat deze online en Locale API in.
Kan daar ook schakelen.

Wat kan ik nog meer proberen.

Druk op diagnose rapport in mijn app bij instellingen van de app. Dan zie ik wellicht foutmeldingen in de log. Ik zit nu op mijn vakantiebestemming dus kan weinig anders op afstand doen.

7379f321-deb7-43e6-89a9-4a740856f89a

Fijne vakantie.

Hoi Theo, ik zie geen foutmelding van die missende socket. Ik denk dat mDNS dwars zit. Check even met mdns discovery app op je mobiel/tablet of je die socket wel ziet. Eerste stap zou zijn dat je de socket uit stopcontact haalt (5 seconden) en dan er weer in om het mDNS proces van de socket te herstarten.

———

stdout:
HomeWizard app ready!
HomeWizard has been inited
HomeWizard Heatlink has been inited
HomeWizard EnergyLink has been inited
HomeWizard Thermometer has been inited
HomeWizard Kakusensors has been inited
HomeWizard Windmeter has been inited
HomeWizard Wattcher has been inited
HomeWizard Rainmeter has been inited
HomeWizard app ready!
HomeWizard has been inited
HomeWizard Heatlink has been inited
HomeWizard EnergyLink has been inited
HomeWizard Thermometer has been inited
HomeWizard Kakusensors has been inited
HomeWizard Windmeter has been inited
HomeWizard Wattcher has been inited
HomeWizard Rainmeter has been inited
2023-07-23T09:18:03.978Z [log] [ManagerDrivers] [Driver:energy] [Device:7d50a76d-ebb2-4fce-a551-461a94e54d03] URL: http://192.168.178.40:80/api/v1
2023-07-23T09:20:29.469Z [log] [ManagerDrivers] [Driver:energy_socket] [Device:4f20f7f1-c36a-41bf-966f-e17732cefdba] URL: http://192.168.178.43:80/api/v1
2023-07-23T09:20:29.498Z [log] [ManagerDrivers] [Driver:energy_socket] [Device:c19a3a7c-dfc9-43c7-97c7-6b81f6a18762] URL: http://192.168.178.47:80/api/v1

Dat uit het stopcontact halen had ik al gedaan. Feitelijk zelf 2x omdat ik ook van stopcontact had gewisseld.
Over dat mdns discovery gebeuren moet ik me dan nog maar eens in verdiepen.

Homeward Homey app al herstart?
Dan toch kijken naar die mdns browser app, iphone of android, linkjes staan als het goed is bovenin im het forum, anders zeker in het engelse gedeelte.

1 Like

Dat herstarten van de Homeward Homey app had ik al 2 x gedaan.
Ook die mdns discovery app binnen gehaald daar wat in geprobeerd wat logies leek.
Bijvoorbeeld code HWE-SKT-11.
Zag geen enkel bericht daar.

Wilde dat hier melden en toch nog maar een keer de Homeward Homey app herstart.
Nu wel bingo.

Bedankt voor het mee denken Jeroen.

Geen dank! :+1:t2:

mDNS is soms “traag” met updates. Maar goed om te horen dat het alsnog gelukt is.

Goedemorgen Jeroen,

Ik ben mijn nieuwe Homey pro 2023 aan het instaleren (8-8-2023) en loop tegen een probleempje aan: Als ik het basis station van Homewizard wil installeren op de PC (Windows 10) in chrome wordt de “Opslaan knop” niet actief. Wil ik het via de telefoon (Iphone 14 pro) installeren zie ik heel even het invulscherm maar direct verdwijnt deze weer. Ook geprobeerd op een Ipad pro maar daar het zelfde.

verschillende dingen al geprobeerd: zoals pc opnieuw opstarten, telefoon opnieuw opstarten, Homewizard opnieuw opstarten, app opnieuw instaleren, andere browser.

Ik hoop dat je mij kan helpen, vast bedankt voor de moeite.

Rob

ps hoop dat ik dit op de goede plek vraag?