Haha pull the plug heb ik zojuist ook geprobeerd. Zal het nog eens wat langer proberen.
mDNS zegt het volgende
Haha pull the plug heb ik zojuist ook geprobeerd. Zal het nog eens wat langer proberen.
mDNS zegt het volgende
Als jij aan jou kant niks kan vinden ga ik toch hier nog eens alles uitpluizen, mocht ik het vinden laat ik het hier weten.
Alvast bedankt voor je snelle reacties
Ok dit is goed. Die moet werken met homey.
Let op bij toevoegen dat je dan alleen deze kiest (serienummer).
Ja maar ik kan er dus helemaal geen 1 kiezen, ik krijg eerst de melding van let op je api moet aan staan, en dan klik ik op “ga door” en dan gaat die zoeken en blijf ik een wit scherm zien met uiteindelijk een timeout 30000ms
Wat voor wifi heb je? Unifi? Guest wifi? Vlans? Broadcast/unicast filtering?
Unifi inderdaad, met 2 vlan netwerken 1 normaal 192.168.1.* en 1met al mijn smarthome apparaten 192.168.2.*. Maar zoals hierboven ook al ergens beschreven staat
Isolate netwerk staat uit
mDNS staat aan
Client device isolation staat uit
Maar zoals ik al zij het lijkt toch een netwerk issue te zijn dan. Dus ik ga hier wel verder snuffelen dan kun jij weekend houden:)
Denk dat het dan firewall regel is tussen je 2 zones dat poort 80 dicht staat.
Policy/ zone nalopen. Check ook dat unicast uitstaat in je wifi instellingen.
Verdorie toch een verekte firewall regel inderdaad.. sjonguh en ik dacht dat ik daar alles na gekeken had.
Sorry dat ik je onnodig heb laten zoeken maar toch bedankt dat je mee gekeken hebt.
Is al goed, heb wel vaker dergelijke problemen voorgeschoteld gekregen. Met ruim 20000 installaties van deze app kijk ik er niet meer vreemd van op.
@Jeroen_Tebbens ik loop denk ik tegen een bugje aan die het gevolg is van beta tests.
Op mijn Homey 2019 wordt een negatieve en positieve waarde van de kWh meter geregistreerd. huidig vermogen en stroomverbruik. Dat geeft nu waarschijnlijk een probleem met de Solar Forcaster functie van PBTH. Op mijn Homey 2023 geeft de kWh meter ook huidig vermogen en stroomverbruik, maar huidig vermogen is leeg. Ik neem dan even aan dat stroomverbruik de goede registratie is. Maar hoe kom ik van huidig vermogen af?
(voor de duidelijkheid de homey’s staan op verschillende locaties en lezen dus andere meters uit)
Ja, dat staat allemaal het zelfde. Telt bij beide terug levering. En als je in de Homewizard app kijkt geven beide een groene grafiek. Dus de meters zijn fysiek ook goed aangesloten zou ik zeggen. Waarde omkeren staat ook bij beide aan.
Kan je in
Kijken bij device je kWh meter en dan welke capability de juiste waarde heeft?
De kWh meter aan de HP2019
De kWh meter aan de HP2023
Ik zie hier bij beide alleen huidig vermogen staan. Dus waar komt stroomverbruik vandaan?
Er is geen stroomverbruik capability? Kan automatisch van Homey SDK zelf komen maar dan zou deze toch als capability er tussen moeten staan. Kan het zij dat je de variabele van je P1 haalt ipv kWh meter? Check je flow en zoek/vervang die waarde zodat je zeker weet dat je de juiste waarde van de kWh meter hebt en niet de P1 ( gok ik)
Dit is wat ik zie staan onder Capabilities. Meer staat er niet bij.
En als je zoekt op stroomverbruik alleen in je tools url (devices)? Welke apparaten krijg je dan en zit daar iets tussen wat de waarde heeft van je grafiek?
Dan krijg ik niks. Of zit ik nu op de verkeerde plek te zoeken?
Als ik op mijn iPad naar de kWh meter ga en kijk onder inzichten..
Krijg ik op de 2023 onder:
huidig gebruik fase 1: negatieve waarde.
huidig vermogen: er is nog geen data.
stroomverbruik: positieve waarde.
Op de 2019:
huidig gebruik fase 1: negatieve waarde.
huidig vermogen: negatieve waarde.
stroomverbruik: positieve waarde.
Krijg ik toch het idee dat de software van de 2023 & 2019 data net iets anders regelen.
In mijn flows gebruik ik op beide Homey’s “stroomverbruik” dat werkt prima. Maar ik probeer nu de nieuwe “Zonne-energie Monitor” in PBTH van @Gruijter en dat lijkt toch niet helemaal te werken op mijn hp2019 zoals het zou moeten. Het zou dus een Homey OS probleem kunnen zijn?
Ok ik denk dat er nog een oude capability is blijven hangen die ik ooooooi “Stroomverbruik” heb genoemd. Huidig vermogen (=measure_power) is de juiste.
Dan is de vraag hoe kom ik van “Stroomverbruik” af?