Ik doe mijn best en het blijft hobby naast mijn werk(dag). Niet altijd even handig maar het is wat is. Vanmorgen update vrijgegeven en toen ging het mis. Tja en dan wetende dat er 17000+ gebruikers zijn waar dit dan niet meer werkt (P1 meter die veelal cruciaal is voor flows).
Helaas: geen nieuwe apparaten gevonden.
Dan laat ik het hierbij voorlopig rusten.
Laatste versie installeerd bij niet.
- Meerder keren geprobeerd.
- Homey opnieuw opgestart
Allen geen succes. Betreft homey pro 2023
Ik kan je hier niet bij helpen. Combinatie van factoren begreep ik na eerdere problemen van andere gebruikers
- Firmware / software van je Homey
- Opslag ruimte
- Geheugen
- Homey API calls naar cloud die niet goed gaan
- IPv6 in je netwerk moet uit staan (eerdere melding op dit forum geweest
Ik vind het ook lastig maar heb geen mogelijkheden. Mijn app push ik naar Athom/Homey en dat is het. Versie v3.7.9 is al door andere gebruikers (zie engelse forum topic) wel gelukt.
Hi Jeroen,
Ik heb de vorige versie weer aan de praat gekregen door wat overbodige apps en apparaten te verwijderen, zodat er meer geheugen vrijkwam. Aanvankelijk startte v3.7.7 niet meer. Daarom heb ik geΓΌpgraded naar je testversie, maar die krijg ik helemaal niet aan de praat.
Zoals ik schreef. Ik kan niets. Dit is iets voor Homey support. Laten zij maar kijken waarom. Dit is nu al de 3de keer. Misschien een nieuw probleem wat is ontstaan vanaf versie 12.7.x. Ik heb lokaal thuis vooraf getest voordat ik het push. Dus ergens gaat het bij Homey store / backend niet goed dan(?)
Dit is alleen ter informatie.
In het weekeinde even in het Engelse topic gekeken.
Toen viel mijn op dat u het meest met de mobieltje werkt en hier is dat altijd op de pc.
Vandaar die verschillende benadering m.b.t de vraagstelling. Sorry daarvoor. ![]()
Zag ook het toevoegen van de APIv2 door het paren met de P1 meter-sensor.
Daarvoor moest ik naar meterkast die je hier alleen van buiten kunt bereiken.
Door de onduidelijkheid waar die APIv2 dan terecht komt wist ik niet of het voor mij zinvol is om verder te gaan.
De regen was ook niet een echte stimulans op dat moment.
Nu weet ik wel dat je pas echt kunt beslissen wanneer je inzicht hebt gekregen in de app.
Dat gaat het op mijn manier met de pc niet goed.
Tenzij ik een 3e P1 meter-sensor erbij prik in de USB-hub. Voor nu vind ik dat niet nodig.
Veel succes gewenst allemaal met deze app.
![]()
Sinds een kwartier werkt de P1 api v1 niet. Sttveen rode driehoek. De watermeter ook niet. Staat ook een rodecdriehoek. De P1 api v2 is groen, maar werkt niet bij. Zo ook de batterijen, die werken ook niet bij. Nou heeft HomeWizard problemen met hun app. Die werkt ook niet. Ik weet dus niet of het daar mee te maken heeft.
Alle apparaten zijn wel met mijn wifi verbonden. Die zie ik in de lijst van 2,4 Ghz verbindingen staan.
Ik zie dat decapp geupdate is naar versie 3.8.0. Die werkt dus niet, daarom teruggegaan naar versie 3.7.9. Diecwerktvwel.
Even wat meer info. Welke Homey firmware en welke app versie.
Homey 2019 firmware 12.7.1. App 3.8.0. Maar ben dus teruggegaan naar 3.7.9, want die werkt wel.
Gek er zit een check in versie 3.8.0 dat deze alleen op firmware 12.9.0 mag. Dit omdat Homey 2019 geen fetch ondersteuning heeft als firmware lager is dan 12.9.0
Sorry ik dacht dat ik die check goed had staan, niet dus. v3.8.3 check dit nu wel.
Tijdens update naar athom store rolde check terug naar 12.3.0. Moet nu goed staan.
Ik wilde de neuwe test versie 3.8.3 installeren, maar krijf de fout melding βincompatible_app_version. Dus ik laat het maar bij de reguliere versie 3.7.9.
Klopt. Jou Homey moet firmware 12.9.0 hebben daarin zit nodejs v22 met daarin native fetch.
Tot op heden moest ik node-fetch module meenemen in de app om Homey 2016-2019 te ondersteunen. Echter vanaf 12.9.0 zit dat er dus standaard in en kan ik dit weglaten uit de code en wordt de app kleiner zonder alle poespas erbij, vandaar.
12.9.0 is nog experimental dus nog even geduld dan.
OK, Jeroen, dank voor de uitleg.
Goedemorgen Jeroen,
De HomeWizard app is vandaagvgeupdate naar versie 3.8.4. Nu doet de P1 apiv1 en de watermeter het niet meer.
Probleem al gevonden. Jij hebt waarschijnlijk nog de oude Homey 2016-2019.