[APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

Klopt, vergat ik te vermelden. Excuus.

Test groep zitten geen Homey 2016-2019 gebruikers dus lastig te zien dan. Blijft lastig app te werken met een oude en nieuwere Homey waarin nodejs niet gelijk is. Hopelijk is dat met 12.9.x firmware voorbij.

Zal ik dan dectest versie weer installeren, zodat ik in dectest groep zit?

Ik zal zo in 45min test versie klaar zetten.

Prima, dank. Die zal ik dan installeren.

Deze versie proberen:

Geinstalleerd. Datvis versie 3.8.5. Maar dat heeft niet geholpen. Nog steeds doen P1 apV1 en de watermeter het niet.

Voor de goede orde: ik heb Homey 2019.

Stuur even diagnose rapport dan zie ik de log.
Denk dat ik alles terugzet want blijkbaar werkt het allemaal anders in de oude Homey’s

Diagnose papport gestuurd. Code: 202ddb6a-9e7a-45b5-9a12-901b8a6233be

Ik dacht dat jij ook een oude Homey had.

Nee niet meer, die heeft mijn pa nu.

versie v3.8.7 zou moeten helpen nu.

Ik ondervind sinds een paar uur problemen met het ophalen van data uit mijn kWh meters. Zojuist ook de test versie App geïnstalleerd. Maar nog steeds de melding: Apparaat Onbeschikbaar.

Diagnostic report:
0235823e-e6e2-4c53-93fd-4053ca4b32f5

Inderdaad, nu doet alles het weer.

Mooi, zal blij zijn als 12.9.x stabiel wordt voor alle Homey’s

Ik zie dat je een kWh SDM230 als P1 gebruikt. Inderdaad een foutje gevonden.

Probeer test versie v3.8.8

Hij werkt nu inderdaad, dank!

1 Like

Ik kom weer in de test groep met een Pro 2019, Jeroen.
Maar ik heb enkel een P1 v1.

Zal straks met 12.9.x over zijn. Dan zit native fetch in alle Homey’s zitten en is dit probleem verleden tijd. Ik dacht met code dit alvast voor te zijn omdat de Homey Pro 2023 al wel dit ondersteund (nodejs v18).
Maar goed, stak mijn hoofd boven het maaiveld uit en heb de klappen gekregen.
Voor nu is het weet stabiel en ok. Geen crash rapportjes meer dus helemaal goed.

1 Like

Ik heb een kw uur meter (1fase) dit weekend proberen te koppelen aan mijn homey. Als ik koos voor de v2 api dan kreeg ik een melding dat de id niet gevonden kon worden. 2x geprobeerd en daarna maar de oude api gekozen dit werkte wel. Ik zou verwachten dat dit wil zou moeten werken omdat deze keuze wel geboden wordt. (zowel mijn homey als de kw uur meter zitten op de laatste versie)

APIv2 alleen nodig als je plugin batterij hebt en je deze gaat sturen via de kWh meter. Alleen echt relevant voor België op dit moment. Dus met de APIv1 zit je goed.

Foutmelding hint mij eerder dat de kWh meter nog niet de juiste firmware heeft.