Ik heb een diagnose rapport gestuurd. Code: 78a00ad6-d04b-4095-a035-c00cc7d372d4
Probleem gevonden, ik push nu een test versie.
OK, veel dank.
Hallo Jeroen,
Ik heb hetzelfde probleem als Rob Brans.
Bij mij updaten de vermogens van de P1 api v2 en de batterijen ook niet meer sinds de updates van vanmorgen.
Met vriendelijke groet,
Fred
v3.7.7 staat nu in test
Ja denk dat ik het gevonden heb.
Probleem is dat er een aantal test gebruikers zijn maar die hebben niet alle opties in gebruik in de app. Helaas knal ik daar nu tegen aan als ik een nieuwe update helemaal live zet.
In versie 3.7.7 werktvalles weer, Jeroen.
Goed dan zet ik die live
Nu alles een beetje rustig lijkt te worden heb ik misschien een vreemde vraag.
Wanner je voor PbtH al een virtual P1 meter hebt gemaakt, klopt het dat je er niet nog een voor Homewizard kan/moet maken.
Het heeft geen haast hoor maar gewoon nieuwsgierig wat je dan nu ziet na al die noeste arbeid.
Bedankt Jeroen,![]()
Hier werkt alles ook weer met versie 3.7.7.
Met vriendelijke groet,
Fred
Hi Theo,
Ik begrijp je vraag niet. En inderdaad er zit een puist werk in de P1 en Plugin Batterij die nu via websockets real time data geven. Om maar te zwijgen over gebruikers met slechte wifi en de code crasht/klapt. Maar goed, denk dat ik er nu bijna wel ben.
Om eens kijken wat je hebt gedaan wilde ik een virtual device voor Homewizard maken.
Eerst voor de P1 die kan ik misschien ook nuttig gebruiken.
Nu heb ik er al een voor PbtH gemaakt (Landis + Gyr GBBLA4415xxxxx. ).
Nu nog een keer geprobeerd maar weer dat er geen apparaat gevonden is.
v3.7.5 en opnieuw opgestart.
Misschien heb je er al een?
En een virtual device moet je zelf van capabilities voorzien, dus nogmaals ik volg je niet.
Het maken van een virtual device is toch + Nieuw [Apparaat] naar Homewizard kiezen [P1 meter ] > Verbinden.
Reactie βPlease confirm LOCAL API has been enabled in the Homewizard Energy appβ *
OEPS nu krijg ik andere, rode melding beneden: βAnother pair session is already activeβ
Dat zie ik nu ook voor het eerst zoals ook de mogelijk om de eerdere melding* niet meer te laten komen.
Dan weet ik nu genoeg.
Je haalt nu inderdaad dingen door elkaar. Je roept Virtual Device, maar je probeert iets met PbtH.
Sorry dat maakt het voor mij ook lastig.
Goed, ik ben te stom voor hier
Dat zeg ik niet. Misschien even screenshots ter duiding. Plaatjes zeggen soms meer dan woorden.
En misschien ben ik iets te kortaf. Na bijna 500 crash reports en klagende gebruikers is het ook voor mij even te veel van het goede.
Je doet een geweldige job Jeroen met je Apps binnen Homey.
Screenshots van wat?
Door die laatste error melding weet je dat je blijkbaar geen PbtH en Homewizard op dezelfde P1 kan zetten.
Ter info: er zijn hier al 2 P1 sensors.
- Homewizard voor PbtH.
- Die van Zonneplan.
Je kan je P1 ook als APIv2 toevoegen dan kan het wel.
Dit kan er naast, heb ik ook ivm testen van de code updates.
Alleen voor dubbel tellen in settings even vinkje uitzetten energy board.