Ik heb gisteren versie v3.6.66 vrij gegeven en daar zit en fall back optie die terugvalt op een werkende url en als mDNS misgaat altijd een laatste werkende optie pakt.
De eerste keer zal dit wellicht nog misgaan maar als een HW device daarna een uitroep teken (mDNS fail) heeft inde app dan is er een werkende url opgeslagen om daarna te gebruiken als mDNS spaak loopt.
Ondertussen is het probleem gevonden. (Nadeel van meerdere hulplijnen, je vergeet er één)
Naar nu blijkt is het van belang dat je Homewizard P1 meter, Batterij (via AP) en Homey aan de zelfde switch hangen.
Dit in combinatie met aanpassingen in de Homewizard app voor Homey. En ook de laatste firmware in de batterij zorgt er voor dat het nu zonder storingen draait. (Die mij opvallen) Al weken niet meer naar gekeken. Nu de dagen minder zonnig zijn lekker bezig met mijn flow te tunen. Nog een kleine wens in de Solcast app uitstaan.
Ik heb 2 Homewizard PIB’s en worden in Homey Pro wel gezien. Wil ik via flows deze appart aansturen door bijv ontladen. Dan doe ik dat via P1v2. Maar ik kan geen keuze maken tussen PIB1 en PIB2. Ik heb eens via ChatGPT navraga gedaan en die geeft aan…
”Wat er aan de hand is
In jouw huidige HomeWizard Energy app (Homey) zit bij de P1 Meter v2-actiekaarten géén batterij-keuze. In die build worden de acties daarom op alle aangesloten Plug-in Battery’s tegelijk gestuurd.
Dat verklaart precies waarom:
je B1/B2 niet kunt selecteren in DAN, en
beide accu’s soms tegelijk laden/ontladen, ook als je een flow uitschakelt.
Met andere woorden: dit is geen flowfout, maar een beperking/sync van de appversie die je nu draait.”
Dat kan (nog?) niet. Beide batterijen zitten samen in 1 groep. En de groep word aangestuurd via de P1. Er zijn meedere factoren die invloed hebben op welke batterij laad of ontlaadt ivm je veiligheidssituatie (denk aan beperking 800 watt).
Sorry ik was niet duidelijk. Ik bedoel, werkt HW aan het wel kunnen aansturen van meerdere PIB afzonderlijk en wat is de verwachting? . En wordt dan de Homey Homewizard Energy app daarop aangepast?
Ik ben niet bekend met een dergelijke aanpassing van hun API dat je afzonderlijk batterijen kan sturen. Wat ik nu weet en kan is de GROEP veranderen im gedrag dus de batterijen samen. Daarvoor was het 1 batterij in de GROEP waarvan modus veranderd. Je kan zelf contact opnemen met Homewizard support met deze wens maar ik ben beperkt tot wat ze mogelijk maken in de API.
ik meen een kleine oneffenheid te zien in het gebruik van (Nederlandse) tags en labels in de Electra en Gasmeter van Homewizard en Insights
in de Homey app (web en mobiel) wordt “huidig vermogen” gebruikt als ik op de apparaat-tegel en bij het dashbord klik.
Ga ik naar Inzichten dan en de grafische voorstelling dan is “huidig Vermogen” leeg en staat in “Stroomverbruik” het tijdsverloop.
Mogelijk een vertaalfout? Gezien de gebruikte dimensie (Watt) vind ik het gebruik van het label “huidig vermogen” juist. stroomverbruik zou de dimensie Ampere moeten hebben.
Dit heeft ook gevolgen in andere apps: ik gebruik de App InsightsTrends om een tijdsgemiddelde te bereken en daarvoor moet ik “stroomverbruik”. kiezen terwijl op andere plaatsen de Logic-kaartjes om “huiid Vermogen”. vragen. Verwarrend.
Overigens: veel waardering en dank voor je app en je ondersteuning van gebruikers.
Zou zo maar kunnen, code heeft al zoveel veranderingen gehad dat ik wellicht een capability vergeten ben. Check even hier welke geen update krijgt bij jou.
Volgens mij worden alle capabilities netjes geupdate in Homewizard .De capability measure_power heeft in Homewizard de titel “huidig vermogen”.
ik vermoed dat insights (homey?) de capapility measure.power aan een andere titel “stroomverbruik” is gekoppeld, want die titel geeft een grafische voorstelling insights, terwijl “huidig vermogen” in Insights leeg is.
Daardoor krijg je verwarrende situatie dat ik in een flow dezelfde capability moet aanroepen onder verschillende titels afhankelijk van de app of logica die ik gebruik.
Ik kan niet overzien hoe dit te repareren en of dat kan zonder gevolgen voor flows van gebruikers.
Ik ben je kwijt nu. Je zegt dat alle capabilities geupdate worden maar je zegt ook dat er een leeg is. Homey Insights heb ik geen grip op, dat kan ik aan of uit zetten. Zit er echt geen capability in die tools URL devices die leeg is?
Excuus, dan ben ik niet duidelijk. Ik probeer het op een andere manier. Ik doe het stap voor stap:
in de Developer zie ik echt dat alle capabilities ge-update worden.
als ik in de Homey mobile app de tegel van mijn Homewizard device aantik en vervolgens het meter-symbool, staat het “Huidig Vermogen “linksboven op het scherm en die komt overeen met de capability measure_power.
als ik in dezelfde device-tegel het insights-symbool aantik, krijg ik de lijst met alle Insights waaronder een insight “Huidig Vermogen” en een insight “Stroomverbruik “.
Tik ik de insight “Huidig vermogen” dan krijg ik “Er is nog geen data”.
Tik ik de insight “Stroomverbruik “ aan dan krijg een grafische weergave van measure_capability.
ik denk dat ik er maar mee moet leven. zoals ik het nu zie is het geen bug , maar een ontbrekende standaardisering van de titels die aan een capability worden gekoppeld.
bij het maken van flows waarbij Insights of Insights Trends worden gebruikt is het dus extra opletten. zo blijft het spannend
Als je de Homewizard Display bedoelt helaas (nog) niet. Homewizard heeft namelijk nog geen API hiervoor opengesteld zodat ik daar gebruik van kan maken. Het zal er wel een keer komen maar prioriteiten liggen nu voor hun bij hun thuis batterij en de aansturing via de P1 en kWh meters.
Ik krijg de P1 apiv2 niet werkend. Ik heb hem gekoppeld, maar er staat een rood driehoek en krijg de melding “Apparaat onbeschikbaar invalid_setting_type”
Meerdere malen geprobeerd, maar blijf deze melding krijgen. Wat kan er fout gaan?
De P1 api v1 geeft geen prolbeem. Die is al jaren gekoppeld.