Eens per 10sec is op dit moment de standaard. Dit is eventueel nog te veranderen naar korter in geavanceerde instellingen. Dit betreft de losse watermeter van Homewizard zelf. Dit is anders voor de Belgische slimme meter met watermeter koppeling.
Dank! Kan elke seconde bijvoorbeeld ook? Of is er een ander minimum..
Ja iedere 1s is mogelijk maar vraag mij af of het meerwaarde heeft/geeft.
Maar dit heeft ook invloed op je Homey en je wifi netwerk. Kwestie van proberen of het werkt en geen foutmeldingen/timeouts geeft.
@Jeroen_Tebbens: Ik gebruik de flowcard βDal / Normaal tarief veranderdβ als trigger, met daarna de check wat het huidige tarief is. Ik zie echter dat als de tariefwijziging wordt geactiveerd de waarde van het huidge tarief nog niet is bijgewerkt. Dus als tarief van 1 naar 2 gaat en ik check het huidige tarief, dan is de waarde nog 1 en pas enkele seconden later 2.
Gevolg is dat de flows waarbij ik direct na een dal/normaal trigger check wat het nieuwe tarief is om de vervolgactie te sturen, de verkeerde afslag nemen en uitgaan van de waarde voor de wijziging. Is dit aan te passen of is toepassen van een korte vertraging in de flow de enige oplossing?
Hieronder een simpele validatie flow en de resultaten.
Daar kan ik weinig aan veranderen. Probleem is dat Homey dit zelf ietwat vertraagd verwerkt. Zal hooguit 10s tot de volgende poll. Dus ja een vertraging is dan enige oplossing voor je flow.
vraagje, ik gebruik de homewizard app nu een tijdje met p1 meter en sockets, maar merk dat bijna dagelijks mijn p1 meter eruit knalt bij homey en als ik de app opnieuw start hij weer verbonden is. iemand anders ervaring met deze issue?
Je wifi is instabiel. Multicast (mDNS) problemen. Er staan hints en tips in eerste post in deze topic. Je kan ook even de Engelse topic doorlezen daar staan soort gelijke vragen/problemen gemeld + oplossing.
ik zal alles eens doorlezen en nakijken, echter werkt hij al weken op de energy app en is en is nog nooit offline gegaan daar, tevens heeft hij een vast IP en draait mijn wifi als een zonnetje
. hij knalt er alleen uit in homey maar kort daarna na app restart werkt hij weer als een trein
Dat snap ik, maar dit heeft niets met de Homewizard app voor Homey te maken.
Energy app van Homewizard is cloud gebaseerd. En Homey communiceert direct met je devices (dus niet via cloud). Klinkt nu alsof je Homey zelf wifi problemen heeft dus zal ik daar de focus op leggen.
ik heb nog een oudje ( 2019 model) dus zal hem weer eens opnieuw opstarten en kijken of het een verschil maakt. als het niet aan de app ligt ga ik opzoek naar het probleem ![]()
Interval polling aangepast? Misschien te kort voor je Homey pro 2016/2019?
Te veel apps die draaien op je Homey? Processor te druk waardoor er timeouts ontstaan? (Sysinternals app installeren voor meer info)
Wifi connectie nalopen van je homey? Kan van alles zijn. Accesspoint waarmee je homey verbonden is herstarten?
Sorry dit is en blijft voor mij lastig / onmogelijk om in te schatten omdat dit per gebruiker anders is.
Ik begrijp het helemaal, thnx voor de input! Ik ga alles even nalopen. Normaal vind ik het niet zo storend maar nu met apps op me dashboard van de p1 is het irritant haha
Klopt het dat de DAN kaarten voor de Plugin Battery zijn verwijderd? Of is het een bugje waardoor de DAN kaarten nu op de kWh Meter en P1 meter?
Dit in de huidige productie en test versies van Homewizard app voor Homey.
Deze ALS kaarten gelden voor de P1 en KWH inderdaad, reden is dat de plug-in batterij via de P1 en straks ook de kwh meter aangestuurd worden. De batterij voert zelf geen βactiesβ uit.
De eerste test kaarten had ik op de batterij zitten maar dat werkte niet.
Ahm ik zie een foutje, in vorige post bedoel ik de Dan kaarten.
Ik heb een P1 meter en 2x plugin batt, maar krijg geen enkele DAN kaarten te zien die ik kan kiezen.
In het verleden (maanden terug) werkte het wel met de Batts en de app, nu zag ik vandaag dat de plugins niet meer gekoppeld waren in Homey en niet te reparareren, dus oude verwijderd en weer opnieuw toegevoegd. En kwam ik kapotte flows tegen en kan ik die niet meer repareren op deze manier.
Welke DAN kaarten mis / zoek je?
Wat wil je met je flow bereiken?
De 2 keuzen: Nul-modus en Handmatige oplaadmodus. Batterijgroep modus is dat in de Energy Android app op me telefoon. Homey is een 2019 model trouwens.
Kan deze niet vinden, moet ik misschien de P1 verwijderen en opnieuw koppelen? Liever niet, maar is er veel veranderd in apps en firmware laatste maanden?
P1 meter als APIv2 niet toegevoegd?