[APP][Pro][NL] Homewizard 🧙‍♂️

Super bedankt voor de hulp. Heb daar wel naar gekeken maar waarschijnlijk lomp over het hoofd gezien. Dan loopt die nu beter en gelijk met de meter. Gek dat ik het bij HomeWizard zelf niet kan aanpassen (een idee om ook hun eens te vragen)

Overigens wel jammer dat ik nu niet meer zie hoeveel m3 ik gebruik vanaf het moment dat ik de watermeter heb geplaatst. Nu zag ik 44 m3 maar nu zie ik 828m3 (in totaal). Hmmm, is daar nog iets mee te doen?

Overigens wel jammer dat ik nu niet meer zie hoeveel m3 ik gebruik vanaf het moment dat ik de watermeter heb geplaatst. Nu zag ik 44 m3 maar nu zie ik 828m3 (in totaal). Hmmm, is daar nog iets mee te doen?

Ik begrijp je vraag niet.

Ik heb deze hier geplaatst omdat het denk ik meer over Power by the Hour gaat dan Homewizard?!

Het lijkt al wel duidelijk dat dit aan Homey ligt. Zal me bij hun vervoegen. :grinning_face: Het lijkt me nogal logisch dat als de taal op Nederlands staat, getallen in het Nederlands weergegeven moeten worden. Bedankt! :+1:

1 Like

@R1ck bedankt voor je Paypal donatie :heart:

Klein foutje in geslopen met koppelen/pair van de plugin battery.
Tijdens het pairen komt de melding om op de P1 knop te drukken, dit moet zijn de plugin battery natuurlijk. Dit is verbeterd in v3.5.5.

@Eric_Verbeek bedankt voor je Paypal donatie :heart:

1 Like

@PHB bedankt voor je PayPal donatie :heart:

@Jeroen_Tebbens, ik heb sinds een week zowel een nieuwe gasmeter alsook een nieuwe slimme meter en ervaar dezelfde problemen. Alles blijft op 0 staan :blush:. Is hier een oplossing voor?

Ik gok dat je energie beheerder de administratie niet op orde heeft en de gasmeter niet heeft gekoppeld aan je P1.

Probeer even het ip adres van je P1 meter te achterhalen en stuur mij even het resultaat van:

http://x.x.x.x/api/v1/data

op x.x.x.x je adres in vullen in een browser en krijg je de data van de P1 te zien. Dan kan ik beter inschatten wat het probleem is.

@Jeroen_Tebbens

Is het mogelijk om bij een energieplug als een (thuis)accu te selecteren ipv zonnepanelen,

Ik heb een zelf gemaakte thuisaccu die over de plug loopt om te monitoren, echter staat hij nu geselecteerd als zonnepaneel,

Dit zou dan mooi zichtbaar kunnen worden in het Energy tab.

Eh nee, althans dit is iets wat Athom regelt. Ik biedt alleen socket aan met een setting dat er iets aangekoppeld kan worden. Athom beheert deze lijst en ik heb daar (helaas) geen grip op. En eerlijk gezegd gaat het iets te ver om er een aparte socket van te maken die dan een status thuisbatterij krijgt. Maar goed hangt van de animo af.

1 Like

Beetje in 't algemeen, mijn 2 centjes:
Ik blijf het maar apart vinden van Athom dat de developers “lekker mogen opdraaien” voor het al dan niet beschikbaar komen/zijn van de ondersteunde apparaten van hun apps in de Energy tab.
Het scheelt ze in ieder geval een hoop gezeik (“nee beste klant, je moet bij de app developer zijn”…)

Ik snap nog steeds niet waarom Homey eigenaren niet gewoon zelf apparaten mogen en kunnen uitkiezen voor de diverse categorieën in de Energy tab. Iedereen blij.

En dat men, voor ieder apparaat dat elektriciteit/gas/water kan meten, een “wat is dit voor apparaat” vinkje kan zetten, zoals accu/pv/ev/huis, en onderverdeeld in hoofd- en additionele meters.

4 Likes

Ach ja de waardering en dankbaarheid is soms ver te zoeken. Ik wacht nog steeds op een developer award.

6 Likes

Weet dat wij (ik in elk geval) jou en de andere Homey app developers dat werk enorm waarderen! :+1:t2::smiley:

8 Likes

Ik heb al een tijdje 2 Homewizard thuisbatterijen. Deze werken perfect en ik ben er zeer tevreden over.
Aanmelden op de Homey 2023 werkt ook en in het energie tabblad kan ik ook alle informatie zien. Echter na ongeveer een 15 minuten blijft het energy tabblad hangen en dan moet ik de app (Android) hard stoppen en opnieuw opstarten. Heeft iemand hetzelfde probleem en heeft iemand suggesties ?

Nadat ik beide thuisbatterijen ontkoppeld heb van de Homey werkt alles weer stabiel.
PS: met maar 1 batterij gekoppeld werkt het goed. Het gaat fout als ik een tweede batterij toevoeg.
PS2: de web interface blijft gewoon goed werken met 2 batterijen gekoppeld.

Bedankt, Idso.

Heeft niets met mijn app te maken, gaarne support ticket bij Athom aanmaken zodat ze dit kunnen onderzoeken.

Gisteren mijn 2e batterij ontvangen en geïnstalleerd en inderdaad hetzelfde probleem.
De energietab loopt na enkele minuten vast en moet de app hard stoppen.
Met 1 batterij iltoegevoegd werkt alles naar behoren.

Service request ingediend bij Athom.

Een vraagje.. Kan iemand aangeven hoevaak de waarde voor de watersensor ververst wordt? Ik overweeg deze sensor aan te schaffen om een aantal flows mee te maken maar daarvoor is het wel van belang dat de waarde redelijk snel door komt nadat bijvoorbeeld een kraan of de douche wordt aangezet. Mocht dat bijvoorbeeld eens per minuut zijn dan is dit te langzaam en zal ik op zoek moeten naar een alternatief.