Kan je een diagnose rapport van de app sturen? Dan kijk ik mee in de logs.
@Jeroen_Tebbens: ik heb een nieuwe gasmeter gekregen op 31 jan die uiteraard op 0 begon.
Sindsdien zie ik geen data meer in de energy tab en in de Homewizard app (device) zie ik geen updates meer en blijft ie op de laatste stand van de oude meter staan. In de Android Homewizard Energy app worden de waarden wel geupdate.
Wat kan ik doen? Vermoed dat ik bij het opnieuw toevoegen van de dongle als Homey device ik alle historische data ook kwijt ben(?).
Is er een andere manier?
Heb je een rapport gestuurd onder 62b59d5e-0650-4196-94d8-a4fc5904c652, mocht dat handig zijn…
Oei lastig. In de log zie ik ook dat je meter.returned ongeldig is. Lijkt er op alsof je slimme meter ook veranderd is?
Stuur mij je API output van je P1 meter dan kan ik zien hoe je gasmeter er in zit.
Nee, de slimme meter is niet veranderd, alleen de gasmeter.
Ik heb je de output per PM gestuurd.
Dank je wel voor je hulp!
Dank je wel voor je hulp in PM, Jeroen.
Heb inmiddels met Enexis contact gehad en zij geven aan dat het (met mijn meters) tot 10 werkdagen kan duren voor alles goed met elkaar communiceert(…).
Vreemd dat het zo lang moet duren, maar met andere meters zou het zelfs tot een maand kunnen duren…
Na het weekend zijn die 10 dagen voorbij en kijk ik of het opgelost is. Ben heel benieuwd… ![]()
De batterij werkt inmiddels perfect
Bovenste plaatje is HomeyDashboard batterij beheer
Onderste plaatje is Homey Energie beheer.
Ziet er mooi uit. ![]()
Hoi @Gerard_L dat ziet er goed uit.
Zelf eigenlijk nooit in grafieken verdiept maar hoe heb je deze gemaakt cq met welke app ?
Alvast dank
Bovenste plaatje is gemaak met Homey Dash board en onderste plaatje het Homey energie deel
Dit is laad en ontlaad cyclus in HomeWizard app
Hoi Jeroen. Dat is lang geleden. Wij hebben nog samen bij X punt X/Object IT gewerkt. Leuk je hier te zien! ![]()
Ik heb een dingetje met de Homewizard watermeter: de hoeveelheid water wordt bij mij weergegeven als “27.731 m³”, m.a.w. met een decimale punt in plaats van komma, waardoor het lijkt alsof ik 27 duizend kuub water verbruikt heb. Is daar iets aan te doen?
Hey Pepijn dat is inderdaad lang geleden. ![]()
Vreemd zou goed moeten zijn, wat krijg je als waarde van je watermeter dan?
Is dat niet gebruikelijk voor alle numerieke waarden in Homey?
Hoewel de taal van Homey in mijn geval op NL staat, worden alle numerieke waarden met een US-notatie weergegeven. Dus een punt voor decimalen en een komma voor duizendgroepen. Dit geldt ook voor mijn watermeter.
In die zin klopt het idd. Ik heb hier geen controle over dat is Homey zelf. Die punt is voor ons nederlanders een komma en duidt op xxx m3 liter water. Of voor de eerste melding 27m3 water en 731L (er was een gebruiker verzoek om tot 3 decimalen achter de komma te hebben).
Ik ben blij dat je dit zo hebt geïmplementeerd: enerzijds omdat ik zo tot op de liter nauwkeurig het verbruik kan bepalen. Anderzijds omdat ik de HomeWizard-watermeter zo exact gelijk kan laten lopen met de fysieke watermeter
.
Er zit zelfs offset ondersteuning in dus je kan het startpunt (0 punt van de watermeter) gelijktrekken dan hoef je de meterkast niet meer in wanneer je je jaarlijkse waterstand op moet geven. ![]()
Klopt. En daar maak ik ook gebruik van
. De stand in Homey is gelijk aan de stand op de fysieke meter.
Begrijp ik hier uit dat ik 44 m3 heb verbruikt en niet 44 duizend m3. Beetje logisch wel natuurlijk. Maar ook hier een . ipv ,
Klopt 44m3 en 593L. Klachten of verbeteringen graag naar Athom/Homey zoals gezegd heb ik hier geen invloed/inspraak op.
Heb ik gelijk nog een vraagje (vast een hele domme vraag). Maar mijn meter staat nu op 828,518 m3. Kan ik deze informatie ergens aanpassen zodat dit ook weer goed staat in mijn HomeWizard en Homey app?