[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

Try this test version

@Martin_Verbeek
Is het mogelijk om de fp2 zones te koppelen aan de gelijknamige zones in Homey?
Ik heb vb zone “bureau”, “eetkamer”, 
 zowel in Homey als via de fp2. Nu wil ik zone activiteit gebruiken om lampen e.d. te schakelen.
Vb: als zone “bureau” is inactief voor 2 min DAN doe lamp bureau uit.
Moet ik hier altijd gebruik maken van de fp2?
Als zone Bureau is vrij - timer van 2 min of wacht node - dan lamp bureau uit.
De FP2 hangt in de woonkamer, waar het alle ruimtes kan zien.

Helaas, een device maakt onderdeel uit van de zone waar hij inzit. Je hebt de corresponderende motion sensors van de fp2 in het Homey fp2 device. Dus je kan alles aansturen maar niet via zone activity. Dezelfde functionaliteit heb ik wil gemaakt op deze motion sensors via flow cards

Het is in theorie mogelijk, als je middels de FP2 “bewegingszones” virtuele bewegingssensors aanstuurt; deze plaats je vervolgens in de respectievelijke zones.
De FP2 zelf zou je dan in een aparte zone moeten zetten, die niet in flows wordt gebruikt.

Hier een adv. virtual device instellingen voorbeeld, van een bewegingssensor die een virtuele sensor aanstuurt:
“Device: PIR Hal” met “Property: Motion Alarm” stuurt op deze wijze virtuele sensor “Virtual motion sensor - Hal” aan, welke in zone ‘Toilet’ is geplaatst:

Oh ja, je hebt dus géén flows nodig!

Screenvideo:
1000046829

2 Likes

Is het mogelijk om in de toekomst bij HP23 text to speech te implementeren naar een HomePod?

Je hebt een homepod via de homekit controller gekoppeld gekregen? Indien ja, wil je me dan het veld JSON van de device settings sturen via PM?

Hahaha, was het maar zo’n feest. Ik heb je app nog niet geïnstalleerd. Maar zoals ik jouw bericht leest, moet de HomePod te koppelen zijn? Ik ga het proberen en ik laat het je weten.

Weet het niet zeker, heb zelf geen apple spullen en ik dacht dat homepod ed soms speciale functies in het homekit gebeuren hebben. Maar las ie een pin heeft en je kan hem uit Apple Home verwijderen dan in theorie moet het kunnen

Is er nog iemand die 2 FP2 sensoren wil overnemen. Ik krijg ze niet aan het werk in Homey!!
Ik blijf maar bij de SNZB-06P van Sonoff. En kost maar 18 Euro!!!.

Zijn ze nog actief? Doe dan eens een app herstart en na een minuut of 5 PM me eens de log.

Ze werken wel in de Aqara App of Apple Home. Maar in Homey werkt het niet. Ziet ze steeds niet,
Heb al van alles geprobeert (App herstart;Herinstallatie etc maar geen verbinding te maken)
Heb ze verwijderd. De Sonoff’s zijn prima voor mijn doel.

Klopt, maar dat is wel een beetje appels met peren vergelijken hÚ: de FP2 heeft in feite x Sonoffs in één behuizing, en dat scheelt ook in het aantal voedingen dat je nodig hebt.
Ik denk dat het uiteindelijke prijskaartje per zone niet echt veel scheelt

Dat klopt, maar ik heb dus al die Zones niet nodig. Ik gebruik het voor 1 zone. Dus dan is de FP2 een enorme overkill (afgezien van het feit dat hij niet/slecht te implementeren is in Homey.
Ik kijk wel naar de FP300 die dit najaar uitkomt. Ziet er mooi uit, alleen wachten wat hij gaat kosten
 Maar daar zit een PIR en MMWave in een en hij werkt op batterijen

Uiteraard, als je alle extra’s niet nodig hebt is het een verkeerde aankoop geweest, en de Sonoff is vlgs mij een prima keuze.