[APP][Pro] HomeKit Controller voor Homey (NL)

Bijna altijd staat de handleiding in de start post van app topics, Hermann.
Hier dus ook :wink:

1 Like

Dat had ik gedaan. Ik reset de boel en probeer het nog een
s.

Gebruik je aqara app op iOS?

Je ziet de FP2 niet als de sensor al paired is.

Doe GEEN factory reset van de FP2. Alleen een netwerk settings reset, hou de knop van de fp2 ingedrukt tot ie begint te knipperen en voeg opnieuw toe aan de aqara app

Indien iOs even uit Home app verwijderen en dan zou de fp2 zichtbaar moeten zijn. Het kan soms even duren.

Nadat ik de reset had uitgevoerd probeerde ik hem aan Homey toe te voegen…geen PF2…
Toen moest ik weg, kwam 3 uur later terug, probeerde het nog eens en * Poefffff * daar was 'ie ineens!
Vervolgens werd de homekit code gevraagd, verschillende mogelijkheden geprobeerd maar geen werkte. Ik dacht, misschien moet ik een Apple account nemen, ik heb namelijk Android en toen zag ik per ongeluk ineens een 8 cijverige code op het apparaat… EUREKA!

Bedankt voor het meedenken

Ik zou graag mijn Aqara camera’s en Netatmo deurbel willen toevoegen.
Waar kan ik de HomeKit code vinden ?

Dat hangt ervan af. Als de devices achter een eigen bridge zitten, dan is de bridge degene met de code. Eerst bridge toevoegen, daarna zie je de andere devices (dan heb je geen code meer nodig).

Als ze zelf een code hebben wordt het even zoeken of google-en

Oké bedankt voor je reactie

Begrijp ik het goed dat de code die ingevoerd moet worden anders is dan de code die op de HomeKit sticker staat?

dat zou niet zo moeten zijn. Met google-en bedoel ik waar de code staat op een apparaat

1 Like

Hey @Martin_Verbeek,

Bedankt voor je effort om deze app te maken en hem door te ontwikkelen, wordt gewaardeerd!
Het is mij gelukt om de Aqara Video Doorbell G4 d.m.v. de repeater toe te voegen. Nu zou ik graag het volgende scenario willen maken:

• Een flow die getriggerd wordt als een bepaald persoon die is opgeslagen in face management voor de deur staat.

Kan jij me misschien verder helpen?

Dat soort dingen worden volgens mij niet via de Homekit interface doorgegeven, maar als je hem ooit aan Homekit hebt gehad en dat was een mogelijkheid, hoor ik het graag! Ik check het iig nog een keer.

1 Like

Wellicht is de Faceplusplus app interessant voor je.

1 Like

Met Homekit had ik inderdaad geen ervaringen voor deze functie. Ik gebruikte deze functie met IFTTT. Jammer is dat je daar maar 2 applets voor kan maken met de free subscription. Bedankt voor het checken in ieder geval!

Top! Daar ga ik eens naar kijken

@Martin_Verbeek maak inmiddels een klein jaar gebruik van je app, waarvoor dank! Recent 2 extra FP2’s toegevoegd op zolder.

Deze verliezen af en toe verbinding wat opgelost kan worden door het herstarten van de HC app. In de Aqara app zelf hebben ze nog wel verbinding. Als ik het goed begrijp ligt dit probleem bij Aqara en is hier (nog) geen oplossing voor. Is onderstaande flow een goed idee als workaround? Of juist niet? Of heb je een betere suggestie… :slight_smile: Alle FP2’s zijn up-to-date.

De aqara app connectie loopt niet via Homekit. Homekit is een aparte service en connectie op de FP2. Die wil wel eens haperen.

1 Like