[APP][Pro] Email versturen - Verstuur e-mail met Homey (NL)

Centraal topic voor

Email sender App for Homey | Homey

Engelstalig topic: [APP][Pro] Email sender - Send email using Homey

Gemaakt door de community,
Niet noodzakelijkerwijs beheerd door de ontwikkelaars
Sommige onderwerpen hierheen verplaatst.

Beste Homey gebruikers.
Ik gebruik de app email sender al geruime tijd(langer dan 1 jaar)
Ik gebruik hierbij een apart email account van ziggo.
Tot vorige week kreeg ik vanuit mijn homey keurig netjes alle email binnen echter nu niet meer.
Ik heb de testfunctie van de email sender app gebruikt en dit werkt gewoon. Ook zijn de testmailtjes zichtbaar via mijnziggo mail.
Ook al een het wachtwoord bij ziggo gewijzigd, maar dat help ook niet.
Ik heb in het verleden verschillende flows gemaakt, echter het versturen van berichten werkt dus niet meer.
Bij het testen van de flow krijg ik na ongeveer 1 min een uitroepteken te zien omdat deze email niet is verzonden.
Wie weet er een oplossing?
Alvast dank. Marcel

Ik heb het zelfde probleem met foto sturenring pro naar mijn email, is het op een andere manier te doen.

Heb hetzelfde probleem, is er iemand met een oplossing, of een andere APP ?

1 Like

Bij ook hetzelfde probleem. Ziggo test mail wordt netjes verstuurd na het instellen van de E-mail app in de Homey Pro early 2019. Echter een e-mail versturen vanuit een flow werkt niet. Heeft iemand al een oplossing gevonden. Binnen dit forum zie ik deze niet staan. Wie kan helpen.

Met bijvoorbeeld gmx.net werkt het hier nog altijd prima (Pro 2019)
Het probleem zit hem dus in de email provider, of in onjuiste instellingen:

Hallo Peter,
Dank voor je antwoord. Als ik mijn mailgegevens invul bij de mail-app en deze doe testen, dan werkt alles. Ik krijg de testmail binnen op mijn Ziggo-mail-account. Dus ga ik er gemakshalve van uit dat alle instellingen goed zijn.
Maar als ik mijn E-mail adres invul in een kaartje in een flow, dan verschijnt een rood uitroepteken en er wordt niets verzonden.
Dat vind ik zo vreemd.
Groet,
Ben.

Ik vind het ook wat apart dat de testmail werkt, maar dat het via een flow niet werkt.

Heb je al bij “Use encrypted connection” mét vinkje en zonder vinkje getest?

Maak eens een flow in advanced flow (als je daarover beschikt).
Dan heeft de flowkaart namelijk een “error” uitgang (midden onderin), en daar kun je een tijdlijn notificatie kaartje aan knopen, en daarin de lokale tag [error] toevoegen.
Zodoende komt de foutmelding in je tijdlijn, en is e.e.a. misschien duidelijker wat er mis gaat.

Oh ja, bij standaard flow krijg je de foutmelding onderin het scherm te zien, mits je de web app gebruikt: my.homey.app

Is er een mogelijkheid om email te versturen via Gmail ? Het probleem is dat Google de " minder veilige apps " niet meer ondersteund sinds mei 22. Ik kan dit ook nergens instellen ( tenminste kan dit niet vinden ) Op 1 of andere manier moet Homey toegang krijgen tot mijn Gmail account. Misschien is er een alternatieve weg zodat Homey hiermee overweg kan. ( Homey pro 2019 ) graag hulp.

Kun je geen app-specifieke wachtwoorden instellen? Die gebruik je dan in plaats van je “normale” wachtwoord.

Dit krijg ik te zien

Geen idee hoe ik de sender anders moet definieren.

Dat is denk ik een ander probleem.

Zoals Robert al voorstelde, dien je bij Google nu eerst zg. “app wachtwoorden” in te stellen.
Met dát wachtwoord kun je weer emails versturen met de “Email versturen” app

Mijn instellingen:

Poortnummer kan ook 465 zijn

Beste allen,

Het wachtwoord instellen in google is niet meer mogelijk sinds mei 2022 want google ondersteund dit niet meer.

Da’s bijzonder en ben benieuwd naar de bron van je bericht.
Ik heb de handleiding zojuist nog eens gevolgd, en heb gewoon een app wachtwoord aan kunnen maken.

1 Like

Ja idd, je hebt gelijk. Ik zat verkeerd te zoeken. Is inmiddels gelukt. Thx.

1 Like

Ah, da’s mooi. Ik was ff bang dat ik oud nieuws als tip had :upside_down_face:, want het kan snel veranderen bij Ggl

@Peter_Kawa @Andre_van_der_Wurff

Ik heb de handleiding van Peter gevolgd en een wachtwoord laten genereren.
echter krijg ik een fout melding.
Vergeet ik nog ergens iets in te stellen in mijn Google account ?

smtp.gmail.com, niet smpt.gmail.com

1 Like

@robertklep

Thx voor de snelle reactie :ok_hand:

Het correcte adres ingevoerd en … het werkt !

Thx