Instellen app Email versturen

Ik wil graag dat een homey flow een email verstuurt, om zo een actie in mijn iPhone te triggeren. Ik heb de app ‘Email versturen’ geïnstalleerd. Ik weet echter niet hoe ik de app moet instellen. Ik zie wel de dan kaart "Stuur e-mail naar email adres met onderwerp en inhoud’. Er wordt echter niks verstuurd omdat ik nog nergens ingesteld heb met welk email account deze app de betreffende mail moet versturen. Ik zou verwachten dat ik een ‘apparaat’ kan toevoegen en in dit ‘apparaat’ de verschillende instellingen kan doen, echter kan ik geen apparaat ‘Email versturen’ toevoegen. Waar moet ik de instellingen doen zodat homey de mail vanuit mijn gmail account verstuurd?

Edwin,

Bij apps, Email Versturen kiezen voor configureren. Daar kan je je email server instellen.

1 Like

Thanks. :pray:
Ik kom nu idd bij het scherm waar ik de instellingen kan doen.

Toch niet gelukt. Ivm minder goed beveiligde accounts.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Minder goed beveiligde apps en je Google-account

Vanaf januari 2025 worden minder goed beveiligde apps, apps van derden en apparaten waarop je alleen met je gebruikersnaam en wachtwoord inlogt, niet meer ondersteund voor Google Workspace-accounts. Ga naar Google Workspace-updates voor de exacte datums. Als je een specifieke app wilt blijven gebruiken met je Google-account, moet je een beter beveiligd toegangstype gebruiken waarbij geen wachtwoordgegevens worden gedeeld. Meer informatie over hoe je Inloggen met Google gebruikt.

Je kan een ‘App Password’ aanmaken, specifiek voor deze app in Google: How to create app passwords  |  Google Workspace Knowledge Center

Als het goed is blijven die voor SMTP wel werken na januari 2025.

1 Like

Het is me gelukt om een specifiek app password te genereren. Dat heb ik als wachtwoord ingevuld.
Zie hieronder. Alleen werkt het niet. Als ik een test flow maak om een mail te sturen krijg ik een time out.

Wat is de melding als je de “Test instellingen” knop gebruikt in het configuratiescherm?
Die heb je toch eerst geprobeerd neem ik aan.

Poort 25 lijkt mij niet goed trouwens, vul daar 465 in;
En vink ook aan: “gebruik gecodeerde verbinding”.

Het probleem zit in password neem ik aan, die heb ik geknipt en geplakt vanuit het aangemaakte password voor een minder veilige app

Zou toch nog moeten werken.
Heb je iets aan deze handleiding?

Je zou ook poort 587 kunnen proberen. Weet niet of er gebruik wordt gemaakt van TLS, dan is die poort nodig.

ps. niet perongeluk een spatie gekopiëerd ofzo, kan ook nog wel eens gebeuren

Ik ga het proberen! Thanks voor je hulp so far