Is het mogelijk de instellingen van het configuratiescherm op te slaan zonder vinkje bij “Gebruik login gegevens”. Als ik voor interne mail gebruik de smtp en afzender gegevens invul en test werkt het. Echter als ik configuratie scherm opnieuw open is helaas “Gebruik login gegevens” weer aangevinkt.
Hallo, ik probeer een email te versturen via de Homey app ‘Email versturen’. Bij het testen van de instellingen krijg ik de volgende error: 'Error: Invalid login: 535.5.7.8 Error: authentication failed.
Ik probeer een email te verzenden via mijn icloud account.
Bij de instellingen van de app heb ik het volgende ingegeven:
Mail gebruikersnaam: xxxxxxxxxxxx@me.com
Mail wachtwoord: xxxxxxxxxxxxxxx
SMTP server: smtp.mail.me.com
SMTP poort: 587
Adres afzender: xxxxxxxxxxxx@me.com
Naam afzender: Homey
Gebruik gecodeerde verbinding: niet aangevinkt
Ik save de settings en test de instellingen.
Dan krijg ik de melding: Error: Invalid login: 535.5.7.8 Error: authentication failed
Vink ik daarna ‘Gebruik gecodeerde verbinding’ AAN, dan krijg ik volgende melding:
Error: 10C0BBB97F000000:error:0A0001B:SSL routines:ssl3_get_record:wrong version numner…/deps/openssl/ssl/record/ssl3_record.c:355:
Kan iemand helpen?
Alvast bedankt
Staat hier niet tussen?
https://community.homey.app/t/instellen-app-email-versturen/120660
Heb even de zoekfunctie gebruikt. Ik gebruik zelf de app niet.
Hier gaat het vooral over gmail accounts en niet over icloud. Toch bedankt!
Opgelost, heb de oorzaak gevonden!
Hou ons niet langer in spanning aub. Hoe? ![]()
Ik heb het probleem niet kunnen oplossen met mijn icloud email. Dan geprobeerd met Google Gmail en dat werkte.
Nog een ietwat late reactie (voor andere icloud gebruikers):
SSL (encryptie cq gecodeerde verbinding) is vereist; als dat een foutmelding geeft (en dat geeft ie), dan mag je TLS of STARTTLS gebruiken.
Echter, deze instelling is afwezig in de Email Sender app.
Men zou bij de app developer Jorden Chamid kunnen informeren of hij evt. een setting voor TLS / STARTTLS aan de app zou willen toegevoegen.
Hallo Peter,
Deze flow heb ik gemaakt in advance flow.
Ik heb geen ervaring met de tijdlijn, dus weet niet waar of hoe ik die moet terugvinden.
Is het voldoende dat error er gewoon staat, of horen er nog haakjes of dubbele komma’s bij?
Als ik deze flow start en ik ga dan naar de tijdlijn kijken dan zie ik dit,
Drie meldingen van de flow ( heb idd drie keer getest).
En verder weet ik het niet meer.
Het Push bericht op mijn GSM openen geeft alleen maar de tekst error.
Groet,
Ben.
Verzonden: maandag 1 september 2025 20:36
|
Peter_Kawa Regular
September 1
|
- | - |
Ik vind het ook wat apart dat de testmail werkt, maar via een flow werkt het niet.
Maak eens een flow in advanced flow (als je daarover beschikt).
Dan heeft de flowkaart namelijk een “error” uitgang (midden onderin), en daar kun je een tijdlijn notificatie kaartje aan knopen, en daarin de lokale tag [error] toevoegen.
Zodoende komt de foutmelding in je tijdlijn, en is e.e.a. misschien duidelijker wat er mis gaat.
Oh ja, bij standaard flow krijg je de foutmelding onderin het scherm te zien, mits je de web app gebruikt: my.homey.app
Hoi Ben,
Je dient een ‘tag’ in te voegen, deze laat dan de foutmelding zien in de tijdlijn kaart;
Als je in het tekst invoer veld klikt, zie je rechterkant een icoontje van een kaartje, een ‘tag’.
Klik daarop:
En selecteer dan, helemaal bovenin, onder “This flow”, de rode “Error” tag:
Nu staat de error tag in je tekstveld, en dan wordt een error melding via deze tag doorgegeven:
Tags (en variabelen) zijn in feite virtuele geheugenkaartjes, waarin Homey (of jij) een beperkte hoeveelheid data in kan opslaan/ wijzigen / uitlezen.
.
(zet vooral ook de flownaam in de notificatiekaart, ik heb me meermaals de klere gezocht waar sommige meldingen vandaan kwamen
).
Hallo Peter,
Dank je voor de goede uitleg. Nu heb ik idd een foutmelding gekregen.
Maar voor mij zou dit net zo goed Chinees kunnen zijn.
Ik zie dat authentificatie met e-mail en wachtwoord nodig is. En daarna houd het voor mij op.
Geen idee waar ik dit zou moeten instellen jij wel?
Hoor het graag van je.
Alvast voor straks welterusten.
Ben
Graag gedaan, Ben.
Authentication with email address and password required to continue
SMTP 408 Relay denied for your IP 83.86.xxx.xxx
Het bovenste vinkje lijkt niet aangevinkt te zijn;
Heb je na ‘test settings’ ook op ‘Save settings’ geklikt?
Hi guys, I tried to translate your Dutch to swedish to see if I could get Email sender to work.
But after some own research I found out how to get this to work with gmail now:
Create a new gmail adress or login to an existing email
Create an app specific password in you Goole account under - security - two factor authentification
Start configure the Email sender app
Use your complete @gmail.comgmail.comgmail.comgmail.com mail address as the username, but the app specific password
Use smtp.gmail.com as the SMTP server and SMTP port 465 (this port support SSL and the suggested 587 only supports TSL).
Restart the Email sender app in Homey.
Now it should work
Dank je / Thank you.
Alleen was dit een poosje geleden al uitgelegd /
Only this was already mentioned before ![]()
![]()
Ok, but port number 587 in that reply did not work for me, but I found that port 465 is working
Dank je. Het kan wel eens veranderen in de loop der tijd.
Ik heb die post aangepast!
( mail.gmx.net bijvoorbeeld werkt nog steeds met poort 587 )