Afval Herinnering 2.0 - Vandaag of morgen?

Gebruik afval herinnering nu al een poosje, en had altijd slechts 1 flow.

Als: tijd = 10.00 uur
En: Ik ben thuis / Afval wordt opgehaald: Vandaag, iets.
Dan: Zeg “opgehaald” / Stuur “opgehaald” naar mobiel.

Dat ging eigenlijk best goed. Als ik dan thuis ben, doet hij dat.

Nu wilde ik een extra flow maken waarbij ik de avond van te voren al wordt herinnerd. Want als ik niet thuis ben, dan krijg ik de melding niet (en dat is niet erg, want als ik niet thuis ben, ben ik toch niet in de gelegenheid om de container aan de weg te zetten).

Heb een nieuwe flow gemaakt.

Als: Tijd is 21.00
En: Afval wordt opgehaald: Morgen, iets
Dan: Stuur opgehaald naar mobiel.

Nu krijg ik dus om 21:00 een berichtje dat er “vandaag” een container aan de weg moet. Dit komt omdat in de variabelen de tekst staat “De groene container wordt vandaag opgehaald”.

Nu kan ik dat wel wijzigen naar “morgen”, maar dat gaat niet op, want dan krijg ik om 10.00 uur 's ochtends een melding dat het morgen wordt opgehaald.

M.a.w., ik denk dat ik het niet helemaal begrijp hoe het werk, maar ben er al een poosje mee aan het stoeien, maar lukt niet. Wat doet bijvoorbeeld “Ophaal type”?, deze kan ik wijzigen in Vandaag, morgen of overmorgen, maar heb niet het idee dat daarmee de teksten wijzigen.

Ik heb dit opgelost door 5 flows aan te maken (1 voor ieder type afval) die een pushbericht naar mijn telefoon sturen en een notificatie maken met daarin de juiste tekst. Dus buiten de tag-kaart van de app om. Werkt prima bij mij.

Meteen even dit topic kapen. Ik heb sinds een tijdje dat de data niet meer kloppen. Het papier wordt bijvoorbeeld op de laatste maandag van de maand opgehaald. De app gaf aan dat dat gisteren was, terwijl dat eigenlijk natuurlijk volgende week is. Hebben meer mensen hier last van?

Ja, dat kan natuurlijk ook. Maar dan heb je wel weer vrij veel flows voor iets wat volgens mij in 1 zou moeten kunnen.

T.a.v. jouw vraag; heb ik iig geen last van. Je zou eens kunnen kijken naar de setting pagina en kijken of daar de juiste data staan. Uiteindelijk wordt het gewoon uit een andere app gehaald. Als de bron onjuist is, dan kan deze app daar maar weinig aan doen.

Eens, het zou inderdaad in de app zelf verwerkt kunnen worden, maar ik kan me voorstellen dat dat weer wat programmeerwerk is voor de ontwikkelaar. Je kunt een voorstel doen uiteraard.

Wellicht dat je het aantal flows nog kunt beperken door een variabele aan te maken (tekst) die een dag van tevoren wordt ingesteld op de afval-soort die wordt opgehaald (flow 1) en vervolgens nog een flow (2) die zegt dat morgen een bepaalde afval-soort wordt opgehaald. Ik denk dat dat wel te doen is, maar zelf niet echt geprobeerd.

Dank voor je reactie op mijn vraag. Het zou inderdaad de bron kunnen zijn. Ik gebruik geen info van de gemeeente zelf maar ik vul de dagen handmatig in. Helaas stelt mijn gemeente het niet ter beschikking in een handig format. Ik blijf het in de gaten houden, misschien dat het een incident is.

Mja, hoopte dat het er een soort van in zou zitten. Maar ga inderdaad wel is aan de knutsel. Tnx!

Ik gebruik die app niet maar misschien heb je wat aan mijn oplossing

1 Like

Tnx, maar heb gekozen voor de makkelijke weg, 8 flows gemaakt, 4 voor ‘vandaag’ en 4 voor ‘morgen’. Werkt goed, alleen even aan denken dat plastic niet plastic is maar PMD… hihi

Ik krijg de global variable niet aangepast.
Ik kan de tekst wel aanpassen maar de save button lijkt niet te werken. in het 2e screenshot zie je de output van een flow de de inhoud van de global variable in de tijdlijn zet. Doe ik iets fout of is dit een bug.


Nee werkt niet lekker, ik heb uiteindelijk losse flows gemaakt… ben er er blij mee nu.

Zou jij je flows eens willen delen met me. Ik kom er niet uit

Tuurlijk:

tnx ga er mee stoeien vandaag

Ook ik gebruik de afval app al een tijdje maar voor de papier container krijg ik het niet goed. Deze wordt elke 4e zaterdag van de maand opgehaald, maar dit kan ik niet kiezen in de app. 1e, 2e, 3e wel, maar dan volgt één na laatste of laatste. Maar de 4e zaterdag van de maand is soms de laatste, en soms niet.
Of kijk ik nu verkeerd?

Weet iemand toevallig waarom in de app PDM voor mijn postcode niet bestaat en ik daarvoor Plastic moet selecteren? Ik neem aan dat dit een fout is aangezien hier nooit alleen plastic wordt opgehaald.

Ik woon in Twente en met ingang van het nieuwe jaar en de nieuwe kalender van Twente Milieu ben ik verrast door de notificatie die ik via de app van hen krijg. Omdat eens per maand de restafval container op een andere dag wordt opgehaald, had ik nogal wat puzzelwerk om dit goed in te stellen.
Maar als je maar lang genoeg wacht, wordt het voor je opgelost :wink:

Kan zomaar aan de website liggen die voor jouw postcode gebruikt wordt.

Ben inmiddels met de ontwikkelaar in gesprek en er zit toch nog een bugje in de app. We zijn nu aan het kijken om deze er uit te krijgen. Heb inmiddels al wat testversies voorbij zien komen.
Het zal niet lang meer duren of er zal een update beschikbaar komen voor de app.

Er zal waarschijnlijk binnenkort een update uitkomen. Heb met de ontwikkelaar de nieuwe beta app getest en alles lijkt nu goed te werken. Ik gebruik hem inmiddels al sinds het weekend naar volle tevredenheid. :slight_smile:

1 Like

Helaas is wel de debug info verdwenen als je handmatig data invoert. Ik hoop dat dat ook weer terugkomt.

Sinds kort krijg ik niet meer het correcte label bij de notificatie (handmatige invoer). Ik heb een flow waarbij ik een notificatie krijg als er morgen iets van vuilnisophaling is en voor de laatste update kwam er telkens mooi welke soort vuilnis dit was, zou hier iets gewijzigd zijn?