Afval Herinnering

Enigszins nieuw als gebruiker van de app Afval Herinnering heb ik gezocht naar een mogelijkheid om een flow te maken die mij kan vertellen welke afval-ophaalmomenten en voor welk afval, de komende week gepland zijn.

Kan dat?

Gr. Walter

Jazeker. Die heb ik ook ingesteld.

WHEN
de tijd wanneer je een notificatie wilt, bijvoorbeeld 21:00 uur
AND
afval wordt opgehaald [MORGEN] [PLASTIC]
THEN
stuur een notificatie [TEXT].

Je moet even goed opletten met PMD/plastic. Bij ons wordt PMD opgehaald, maar ik moet plastic selecteren.

Hoi Renzo,

die flow heb ik al. Waar ik naar op zoek ben is een mogelijkheid om bijvoorbeeld op vrijdagavond een flow te starten die mij verteld welk afval op welke dag in de komende 7 dagen wordt opgehaald. Dan kan ik nl. plannen of ik het afval moet wegbrengen of dat ik kan wachten tot het in de aankomende week wordt opgehaald.

Ik denk niet dat je dat gaat lukken. De afval app heeft alleen een AND Kaartje met daarin de opties vandaag, morgen en overmorgen en welke soort.

De vraag is of het afval zo onregelmatig wordt opgehaald dat het nodig is. Maar goed, daar kan ik niet over oordelen. Je zult de informatie dan op een andere manier moeten regelen…

Heb net geprobeerd om deze app ook te laten draaien voor mijn adres in België maar dat blijkt niettegenstaande dat de app wel BE als keuze toelaat, niet te werken.

Is er een mogelijkheid om een RSS feed te gebruiken en ermee periodiek te synchroniseren, zoals deze?
http://www.iok.be/rss.xml?st=6218&pc=ZIPCODE&z=-1&strID=STREETID

Via deze app werkt dat prima: https://github.com/jghaanstra/icalendar.homey

Afval wordt niet onregelmatig opgehaald. Wel is het zo dat op de vaste dagen afwisselend een bepaald soort afval wordt opgehaald. Daarom zou ik graag 7 dagen vooruit willen kijken.

Hallo Danny
met deze app kan ik max 60 minuten vooruit kijken voor aankomende events. Of zie ik iets over het hoofd?

Gr. Walter

Dan zie je toch iets over het hoofd hoor :wink:

Hoi, helemaal gelukt. Had in eerste instantie niet in de gaten dat het een CLI install is :frowning:.

weet je ook of er een manier is om het resultaat van de calender in een variabele te zetten ipv door Homey te laten uitspreken?

Nee ben ik ook naar op zoek eigenlijk :wink:
Doe het nu via HA en cast het dan naar mijn Nest Hubs werkt prima.

Thanks Danny, dat ga ik proberen.

1 Like

App installeerde prima, flow kaartjes zijn beschikbaar en bij een manuele test werken mijn flows zonder problemen, Maar ze worden niet automatisch getriggerd.
Voorbeeld:

Mijn afvalkalender afspraken werkten niet automatisch. Ik laat de app elke 10 minuten de kalender refreshen en heb deze flow:

Heb ondertussen ontdekt wat het probleem is. Zie verdere reply…

1 Like

Het blijkt (na testen) enkel met een private URL van een Google ical kalender te werken. Ik importeerde het ICS bestand uiteindelijk in een Google kalender en toen werkte alles zoals het hoort.
De app blijkt enkel met het iCal formaat van de Google kalenders te werken en niet zomaar met eender welk ICS file, wat ik initieel wel dacht.

Hallo @BartP klopt zo heb ik het ook gedaan, sorry was ik even vergeten :frowning:
Maar blij dat het nu werkt!

1 Like