Afval Herinnering 2.0 - Vandaag of morgen?

Hier hetzelfde probleem. De app herkent wel dat er vandaag een kliko wordt geleegd maar in de tag staat 'er wordt vandaag geen kliko geleegd".

Check eerst of je de laatste versie van de app hebt. Dit is versie: 2.7.5

Als eerste dien je je juiste postcode en ophaallijst te selecteren. Daarna druk op opslaan:
afb4

Bij de app settings kan wat verwarring ontstaan indien je niet de goede global tag geselecteerd hebt en de handmatige invoer niet op API hebt staan. Zorg er eerst voor dat bij Handmatige invoer alles is geselecteerd op basis van API zoals hieronder in weergegeven:

Daarna dien je de juiste Global tag te selecteren. Vooralsnog kun je er maar van 1 tegelijk gebruik maken. Indien je “vandaag” selecteert dient je dit ook in je flow te doen. Dit geld ook voor morgen cq overmorgen. Hier ga ik er van uit dat je de meldingen op vandaag wilt hebben. Selecteer dan “Vandaag” en druk daarna op “Sla label op”

afb2
afb3

In de flow dien je een kaartje aan te maken waar “Vandaag” geselecteerd is:
afb5

Je kunt ook een specifieke afvalgroep selecteren. Het voordeel van “Vandaag Iets” is dan er gekeken wordt naar de lijst dan data wanneer afval opgehaald worden en alle soorten afval worden gemeld.

Het is op dit moment nog niet mogelijk om meerdere melden over verschillende dagen te krijgen. Dus bijvoorbeeld je hebt een flow waarin “Vandaag iets” staat dan is het vooralsnog niet mogelijk om een 2de flow te maken waarin in staat “Morgen Iets” of “Overmorgen Iets”.

Indien je de melding de dag voor dat het afval opgehaald wordt een melding ontvangen dan moet je in de App settings de Global tag aanpassen maar “Morgen” en drukken op “Sla Label Op”?
Vergeet dan niet het kaartje in de flow aan te passen.

Hopelijk gaat het mogelijk worden in toekomstige app updates om meerdere notificaties te kunnen ontvangen voor meerdere dagen.

Dank voor de reactie, ik moet de data echter handmatig invoeren.
Wat voor mij niet helder is of er iets (en zo ja wat) moet worden ingevoerd bij ‘zin in lokale tag’.?

In de Global Tag kun je aangeven of Homy bij het uitvoeren van de flow de volgende informatie moet melden:

_Time
_wordt
_Type
_Opgehaald

Bij het uitvoeren van de flows worden deze labels meegenomen.
Deze wordt dan bijvoorbeeld: "Vandaag wordt Het Papier opgehaald.
Deze hoef je eigenlijk niet aan te passen.

Onder deze Tag heb je de mogelijkheid om per afvalsoort de tekst aan te passen indien je niet van de standaard tekst gebruik wilt maken.

Ik heb bijvoorbeeld de standaars tekst voor PDM aangepast.
GlobT2

Heb er “Het Plastic” van gemaakt ipv De Plastic en heb de c vervangen van drankkartons.
Deze tekst mag je naar eigenwens aanpassen en na het opslaan zal Homey bij het uitvoeren van de flow ook deze teksten gebruiken wanneer in de flow het label ophalen wordt gebruikt zoals hieronder is weergegeven:
Output1

Het gekke is dat Homey herkent dat de GFT bak vandaag wordt geleegd maar de tekst laat zien behorende bij: ‘wanneer niets wordt opgehaald’.

Kun je de app settings delen en je flow? Anders wordt het wat moeilijk zoeken.

Staat er wel het volgende bij de App settings?:
GFT

De flow werkt perfect, als er morgen iets wordt opgehaald dan krijg ik een melding, alleen is de melding verkeerd en krijg ik nu altijd “niets wordt morgen opgehaald” terwijl vóór de laatste update hij gewoon het correcte weergaf.

Ophaal type staat op “morgen”

Aangezien je niet werkt met de data van een afval kalender moet je denk ik je kaartje aanpassen naar losse flows. Kun je eens een test doen en dan de flow aanpassen van Iets naar wat er eventueel morgen wordt opgehaald?

Wat mij daarnaast opvalt is dat er geen voorbeeld teksten worden weergegeven bij de app settings.
Indien je het ophaaltype aanpast naar vandaag en dat drukt op: Sla Label Op, komen er dan wel voorbeeld teksten te staan?

Hieronder een voorbeeld met voorbeeld teksten:

Check ook eens of je de laatste versie van de app hebt. Dit is versie: 2.7.5

Bij mij is het net als DidierVU, adres wordt niet ondersteund dus losse data ingevuld.
Echter je ziet geen data verschijnen bij Debug, dus zijn er schijnbaar ook geen dagen bekend, en dus wordt er niets gemeld.
Ik denk toch dat er daar nog iets niet goed zit… heeft wel altijd goed gewerkt op deze manier. Heb overigens 2.7.5

Maar staan er wel voorbeeld teksten bij de app settings.
Indien die er niet staat en je past een tekst aan, komt er dan wel een voorbeeldtekst te staan?

Ja, ik heb ophaaltype op ‘morgen’ staan, en als ik wat in die tekst aanpas, past de voorbeeldtekst zich ook aan.
In de flows gebruik ik ook ophaaltype ‘morgen’. Heel simpel eigenlijk: wordt er morgen iets opgehaald? Zeg dan de Globale Tag (en doe nog wat dingen, maar dat maak imho niet uit).

Heb je al eens geprobeerd de app te verwijderen en er opnieuw op te zetten?
Maakt het eventueel verschil uit indien je in de flow en de app settings ‘morgen’ op ‘vandaag’ zet?

App gisteren opnieuw geïnstalleerd, paar keer al herstart, geen soelaas.

Heb jij nu wel iets staan bij debug dan?

Ja bij mij staan de data wanneer afval wordt opgehaald. Maar ik heb dan ook een postcode ingegeven en een ophaallijst geselecteerd.

Wat mogelijk ook een oplossing kan bieden is de app verwijderen, dan homey opnieuw opstarten en de app weer installeren. Na het invullen van de postcode en de afvallijst dan op opslaan drukken.

Check even of bij handmatige invoer alles staat: Op basis van API.

En om nog even op je vraag terug te komen of ik wel de debug informatie zie kan ik Ja antwoorden. Bij mij werkt de app goed.

Daarna ophaal type selecteren en druk op sla label op.
Na dit gedaan te hebben kun je drukken op: haal debug informatie op.

Data via de beschikbare ophaal kalenders lijken wel te werken, alleen
bij de handmatige invoer blijft de debug info leeg.
Ik heb via Github een issue aangemaakt.

Het klinkt logisch wat je zegt. Indien er geen kalender geslecteerd wordt zal de debug info altijd leeg blijven. Het blijft voor mij nog even een raadsel waarom het bij jou niet zou werken via een handmatige invoer. Ik hoor graag wat de oplossing nu was en of er hier sprake is van een bug.

Bij een vorige versie stond er ook gewoon data bij de debug info dus dat werkte wel (toen ook handmatige invoer uiteraard). Zal ergens een bug ingeslopen zijn bij de nieuwe versie, de meldingen werken wel maar de tekst/type neemt hij niet correct mee naar de notificatie.

Ik probeer via Github de beta versie via cli te installeren. Het installeren gaat prima, echter crasht de app dan direct. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of hebben anderen dezelfde ervaring?

Wat je kunt proberen is om eerst de oude app te verwijderen en dan de beta te installeren. Mocht dat ook niet werken dan er melding van maken op Github. Kan zijn dat er iets niet goed is met de beta versie,

I tried to install the latest beta version, but it crashes immediately.
When I try to run the app in the node.js command prompt I receive this error message:
module.js:550
throw err;
^

Error: Cannot find module ‘dateformat’
at Function.Module._resolveFilename (module.js:548:15)
at Function.Module._load (module.js:475:25)
at Module.require (module.js:597:17)
at Module.require (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/bootstrap/sdk/v2/index.js:1:253)
at require (internal/module.js:11:18)
at Object. (/trashapis.js:6:18)
at Module._compile (module.js:653:30)
at Object.Module._extensions…js (module.js:664:10)
at Module.load (module.js:566:32)
at tryModuleLoad (module.js:506:12)

— INFO: com.trashchecker has been killed —