Aeotec multisensor 6 blijft in bewegingsalarm

Heb in totaal 6 Aeotec Multisensors6 en die zijn allen USB gevoed en gekoppeld aan Homey (f/w 7.2.1) met de Aeotec App v3.5.1

Vandaag ging een lamp niet aan, die getriggerd wordt door de bewegingssensor. Ik zie nu dat die sensor op bewegingsalarm blijft staan. En verder kijkend zie ik een andere MS6 op in alarm blijven staan. De overigen gaan in/uit alarm zoals het hoort.

Niets aan de instellingen veranderd, treedt opeens op.

Heb 2x een PTP gedaan. Heb ook van 1 sensor de USB voeding even losgehaald. Heb de Aeotec App herstart. Heb een andere tijd ingesteld bij de “Bewegingsalarm Annulering” (nieuwe waarde werd geaccepteerd). Alarm blijft aan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Dank!

Update
Deels opgelost. Ik heb de “wake up / reset” knop ingedrukt tot de led geel/oranje werd. Dat werkte bij 1 multi sensor. One to go… Die werkt nog niet mee.
Vreemde storing…

Hallo,

Ik heb al een poosje hetzelfde probleem en kom er zelfs met de support van Aeotec niet uit. Aeotec weet niet zoveel van Homey en Athom verwijst naar Aeotec. Ik heb het probleem met twee sensoren van de zes die ik gebruik heb.

Ze zijn inmiddels verschillende keren verwijderd en weer toegevoegd, gereset etc…

Wat me opvalt is dat de twee sensoren waarbij het probleem zich voordoet allebei firmware 1.8 hebben en de sensoren die het gewoon goed doen allemaal een eerdere firmwareversie hebben.
Zou je eens willen kijken of dit bij jou ook zo is?

Heb meedere malen een reset gedaan en weer toegevoegd. Dat leek te werken.

Eentje bleek helaas helemaal niet meer toe te voegen en heb ik maar opgegeven.

Hallo Ernst,
Als je er tijd voor hebt, zou je eens willen kijken welke firmware de niet werkende en de nu weer wel werkende sensor hebben?

Bedankt,
Ron

Ron,

De werkenden laten dit zien:

Geen firmware info dus.
De niet werkende kan ik (momenteel) niet bekijken.

Heb ook nog even in ‘Developers’ gekeken naar de gegevens die bij Homey bekend zijn van de sensor. Helaas staat ook daar de f/w versie niet bij:

Inmiddels blijft er bij ij nu ook 1 weer in beweging alarm hangen…grrrr.

@rvdoorn
Heb jij een oplossing gevonden?

@Eternity
Nee nog niet. Wat ik vreemd vind bij jouw werkende sensor, is dat er geen Firmware ID staat. Bij mij is dat bij de niet werkenden 1.8.0
Bij de wel werkende sensoren is het een lagere versie.

Is dit bij al jouw sensoren zo? Heb je gelegenheid om het bij een niet-werkende te bekijken?

Het is bij al mijn sensoren. De f/w info is niet ingevuld.

Ik heb geprobeerd de niet-werkende weer toe te voegen. Dat is niet gelukt. Ligt hier ongebruikt stof te vangen; weet niet of hij stuk is, of dat het aan Homey ligt.

Ik heb dit probleem ook sinds ik over ben gestapt op de nieuwe homey. Met de voorganger deze problemen nooit gehad. Herkennen jullie dat? Of hebben jullie hetzelfde met de oudere Homey?