Beste Peter,
Ik snap uw geïrriteerde reactie niet helemaal.
Hoezo " Dan doe je toch niets met zijn advies" ??
Je kan het ook omdraaien namelijk … wat willen anderen van mij horen ? Dat mijn UV meter in de kelder hangt ? Mijn homey op 50 meter afstand staat ? Mijn multisensor 10 verdiepingen is gevallen en nu geen beweging registreert ? Niets van dat alles en ik geef gewoon netjes aan wat ik heb gedaan en getest. "
Het probleem zit meer in het niet goed lezen van mijn post voordat men goedbedoelde “adviezen” geeft. Bijvoorbeeld -
IK : Geen firmware versie zichtbaar
“ADVIES” : Wat voor firmware staat er op
IK : (1)Het netwerk is prima - (2) die ik ook getest heb - (3) De eerste keer naast de Homey getest.
“ADVIES” : dichter bij Homey te houden zonder belemmeringen ertussen.
OF Moderator " waarom denk je dat de firmware de oorzaak is "
Moet ik een homey moderator uit gaan leggen dat een firmware nu eenmaal bugs kan bevatten die in latere versie zijn opgelost ? Ik bedoel … hoeveel firmware updates heeft de Homey zelf inmiddels gehad… en waarom is dat ook alweer ? Dat kan dus ook prima met deze sensor het geval zijn ( zoals ik ook op Google heb vernomen ) …
Ik dan hier toch niets anders van maken ? Met welk “advies” doe ik niets ?? Er valt niets mee te doen omdat ik dat allemaal al gedaan heb of het niets met “advies” te maken heeft? Ik kan wel wat verzinnen als dat leukere reacties op gaat leveren maar schiet ik niets mee op. Lees het geheel nog eens goed door … ik antwoord netjes met de zaken die ik wel en niet heb gedaan… en dan "doe ik toch niets met het advies " ?? Als men het niet weet hoeft men toch ook niet te reageren … das geen schande hoor.
Wat betreft het UV vraagstuk ( bron KNMI ) :
Het UV dat de mens op zijn huid krijgt, komt slechts voor de helft van de directe zon .
Zo zie je maar dat mensen die toevallig 500 posts op dit forum hebben geplaatst of “moderator” zijn … misschien toch niet zo “ervaren” zijn. Ze kunnen zich ervaren voelen, maar dat is iets anders. Denk je dat je niet verbrand als je in de schaduw zit ?? Dat ik 6 posts heb gepost zegt niets over mijn "on"ervarenheid.
De rest van de straling ( 50% ! ) is namelijk indirecte straling ( afketsen van steen / zand / water etc etc ). Mijn sensor hangt aan het balkon plafond … staat gericht op mijn betonnen balkon vloer die de volle zon pakt ( 2,5 M ). Wanneer de echte UV 7 is … en mijn sensor slechts indirect UV 3 aangeeft met volle zon op mijn vloer, dan is dat helemaal prima. Dan heb ik tenminste een waarde waar ik mee kan werken. Maar hij doet NIETS.
Zoals ik ook al eerder schreef. De multi sensor is zowiezo onbruikbaar in direct zonlicht. Er word zelfs expliciet afgeraden om hem in direct zonlicht te hangen ! Operating temp 40c ( leg eens een thermometer in de zomerzon vriend ).Dat zou ook niet gaan met batterijen 12 uur in volle zon met een graadje of 50 / 60 !! Of staat er in de handleiding die ik WEL heb gelezen dat je “UV alleen met USB kabel in volle zon meten” (nope) ? Het is dus overduidelijk niet de bedoeling het ding in de volle zomerzon te leggen !
En nogmaals … dan had de sensor gisteren 50 graden aangegeven in de volle zon … dan was de temperatuur en luchtvochtigheid ( deels ook de beweging ) onbruikbaar geweest als waarde. Staat er in de handleiding die ik WEL heb gelezen : “wanneer u UV meet kunt u geen betrouwbare temp en vocht meten” ( nope ) . Het is een multisensor die geacht word 6 zaken tegelijk te kunnen waarnemen. Anders had ik wel een losse UV sensor aangeschaft.
Dus de meter in de zon leggen is geen optie voor mij omdat ik de andere waarde belangrijker vind. Zoals ik ook netjes met een smiley aan de moderater heb meegedeeld.
Maar goed zo kom ik ook niet echt verder. Had gehoopt op iemand met dezelfde ervaring die het heeft opgelost … en een workaround voor de 45Euro z wave stick. Helaas …
Toch bedankt voor de reactie.